Ga naar inhoud

Inkleurder


Recommended Posts

  • 4 weeks later...

De houdingen zijn knap gedaan, vooral de paginabrede kader en de schrikreacties komen mooi over. Goeie paginaopbouw ook.

 

Klein puntje van kritiek: als je voor een meer realistische stijl gaat met de personages, moet je in de eerste kader ook dat autodak realistischer uitwerken. Het lijkt nu iets te cartoony in vergelijking met de rest van de plaat.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Klein puntje van kritiek: als je voor een meer realistische stijl gaat met de personages, moet je in de eerste kader ook dat autodak realistischer uitwerken. Het lijkt nu iets te cartoony in vergelijking met de rest van de plaat.

 

Klopt, in de geïnkte versie gaat dat ook in orde komen, in mijn schetsversies probeer ik altijd eerst de personages 'natuurlijk' te laten voelen...

Link naar reactie
  • 1 month later...

Kleine schetsteaser van een pagina. Laat maar weten wat jullie ervan vinden! Thx!

 

Je bent duidelijk beter in het tekenen van personages dan van auto's ;)

Bij het eerste prentje dacht ik dat het om een stilstaande auto ging. Bij het tweede prentje is het duidelijk dat een beetje documentatie geen kwaad zou kunnen. Dat stuur! Die riem die van het plafond komt!

Maar het personage is dan wel weer heel goed getekend. Vooral het vijfde prentje vind ik heel goed.

 

Je inkleuring is zeer mooi. Benieuwd of je dat niveau ook op een volledige pagina/verhaal kan volhouden. Er kruipt daar wellicht veel tijd in

Link naar reactie

Je bent duidelijk beter in het tekenen van personages dan van auto's ;)

Bij het eerste prentje dacht ik dat het om een stilstaande auto ging. Bij het tweede prentje is het duidelijk dat een beetje documentatie geen kwaad zou kunnen. Dat stuur! Die riem die van het plafond komt!

Maar het personage is dan wel weer heel goed getekend. Vooral het vijfde prentje vind ik heel goed.

 

Je inkleuring is zeer mooi. Benieuwd of je dat niveau ook op een volledige pagina/verhaal kan volhouden. Er kruipt daar wellicht veel tijd in

Thx ;-)

 

De geinkte pagina ziet er veel beter uit ;-)

Link naar reactie

Leuk dat je de bewegingslijntjes opneemt in de inkleuring. Geeft veel meer diepte. Knappe pagina met een intrigerend personage. De opmerkingen van Yncke over de volgorde, en die van Tom over de wagen kan ik ook alleen maar bijtreden. 

 

Thx! Ik hou er allemaal rekening mee ;-)

 

In dat geval ga ik het je moeilijk maken, want ik vind die bewegingslijntjes juist het minst geslaagde. Samen met die zonnestralen in de eerste prent. Niet omdat die lijntjes in kleur zijn weergegeven (dat is juist het minst storende eraan), maar omdat je bewegingslijntjes gebruikt in een tekenstijl waar die (naar mijn gevoel) niet bij passen. Ik vind je pagina sterker zonder die lijntjes. Indien ik goed zou kunnen zwetsen zou ik een zin brouwen met de begrippen 'verstillend effect' en 'kracht van'. Maar ik kan dat niet goed.

Link naar reactie

Zal ook eens mijn 2 cent geven :)

 

Die zonnestralen (een 'jakobsladder' - wistjedatjevandeweek) zou ik ook niet doen. Ze lijken te... euhm... plaatselijk :) Ik heb ook het gevoel dat die bewegingslijntjes niet nodig zijn, maar het stoort me niet echt. In het algemeen vind ik dat er iets schort aan de eerste kader. Pas op, tis mooi, maar het lijkt mij niet echt te kloppen. Ik kan het zelfs niet uitleggen. De struiken op de achtergrond (die ik niet zo mooi vind) in combinatie met de lucht erachter misschien (waar ik eerder meer groen had verwacht, maar goed, het kán natuurlijk wel op een berg liggen)? Of misschien zou ik gewoon een ander perspectief gekozen hebben :)

 

De tweede kader is echt klasse, dat is topniveau.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

De horizonlijn van de twee lantaarnpalen ligt in ieder geval ergens in de lucht, ter hoogte van dat rechter rondvliegend blaadje.

 

Met het perspectief is er iets fout (maar ik zou daar geen punt van maken): beide lantarens kunnen niet op de horizonlijn liggen. 

 

Wat mij persoonlijk stoort zijn de invallende zonnestralen, ze zijn in strijd met het kleurig geheel, ik zou ze weglaten. Maar voor de rest niks op aan te merken.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Met het perspectief is er iets fout (maar ik zou daar geen punt van maken): beide lantarens kunnen niet op de horizonlijn liggen.

Beide lantaarns zijn even hoog. Als dat decor min of meer vlak moet zijn, betekent dat dat als je een lijn trekt langs beide bovenkanten en een lijn langs beide onderkanten ze elkaar kruisen ter hoogte van de horizon. Dat punt ligt ergens in de lucht. Dat kan natuurlijk niet. De horizon is altijd daar waar de aarde eindigt en de lucht begint. Dus achter die laatste struiken zou je nog wat grond moeten zien.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...