Ga naar inhoud

31E Brabants Stripspektakel Op 3 & 4 September In Veldhoven


BSS

Recommended Posts

We zijn natuurlijk al weer druk bezig met de organisatie van de 31e editie.

Dit jaar staat in het teken van BOES

 

Vorig jaar was de eerste keer op de nieuwe lokatie en we hebben veel positieve geluiden gehoord. 

Er waren ook verbeterpunten en die gaan we natuurlijk aanpakken.

 

We gaan bv de indeling veranderen, wat meer licht op de donkere plekken hangen, voor achtergrond muziek zorgen en er komt een pinautomaat.

De horeca laten we ook wat eerder in de zaal beginnen, zodat iedereen die ook kan vinden.

 

De kramen zijn inmiddels verhuurd (we zitten VOL) en we zitten inmiddels al weer boven de 80 stripmakers uit binnen- & buitenland : oa Krings, TieKo, Claus, Jean-Pol, Lounis Chabane, Wil Raymakers & Thijs Wilms, diverse Donald Duck tekenaars, Windmill comics pakt flink uit, EPPO weekblad komt met een hele bos, etc etc.

 

En natuurlijk gaan er weer de nodige speciale edities & items verschijnen. Diverse integralen van oa Boes, Helena, Kramikske, Sam, Mooie momenten. Van de Rode Ridder komen 2 vervolgen op de Klauw ; met/zonder originele pagina te koop. Maar ook een nieuwe Sliert, speciale editie van Hindenburg (45 ex) , maar ook KillRoy was here nr 7, Grueson deel 2, etc etc. Jean-Pol neemt ook een stapel originele pagina's mee en die zijn ook (samen met het boek Kramikske) te koop.

En niet te vergeten de superleuke  beeldjes van Elsje en Boes (oplage 75 stuks). Bij de BezetenBezitter komt een nieuw beeldje van Suske. Leden van de FameuzeFanclub kunnen hun ledenbeeldje nog op de beurs ophalen. 

 

We hebben een paar tentoonstellingen ; een verkoop tentoonstelling van originele tekeningen (pagina's) van Boes en een leuke originele expositie van stripgerelateerde kiddy rides (zo'n schommelautomaat, voor bv een winkel). Sommige zijn ook werkend ..... maar alleen voor de kinderen (sorry dedi-jagers....;o)

Maar de flipperkasten en videogames met de bijbehordende beelden zijn er ook weer.... en in grotere aantallen.

 

Hou de website in de gaten voor de laatste updates.

(we gaan de website nu zo'n beetje aanpassen (omgooien) en vervolgens bijhouden / updaten).

 

En dan doen we ook meteen de Getekende Reep hier updaten ...;O)

 

post-247-0-17551700-1466012285_thumb.jpg

post-247-0-83547100-1466012298_thumb.jpg

post-247-0-59216000-1466012301_thumb.jpg

Link naar reactie

Ah, ik had 'm al genoteerd.

Onder verbeterpunten valt wat mij betreft niet "achtergrond muziek toevoegen", dat is mijn ergernis gewoonlijk in Breda. Ja, ik zeur, maar ik heb dan ook net nieuwe zeurkousen gekregen.

 

Verder was Veldhoven inderdaad een toplocatie. Had het hotel geboekt vanwege de NS-samenzwering m.b.t. stripbeursen (en ik een uur langer onder weg was wegens werkzaamheden dus dan net zo lief overnachten), en dat beviel uitstekend! Al moet ik de volgende keer wat specifieker vragen naar een kamer uit de buurt van brommende generatoren en zo. Weet ook nog niet of ik dit jaar weer overnacht. Wellicht wel.

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie

.....dat was nou net het probleem zei ik elders al.....niet genoeg schaduw in Haarlem.... :e012:

 

Muziek in winkels gaat vaak zachter als ik mee ga zingen. Daar krijgen mensen namelijk tranen van in de ogen. ^_^

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Gast Gast_BSSHurm

@Gast_GerbArt***

 

TIP: schoon je cachegeheugen op. Deze "treath" komt nog uit de periode dat we inderdaad gehackt werden en onze website eruit lag. Inmiddels zijn we overgestapt op een andere provider, andere websitesoftware en betere beveiliging.

 

Kijk even of het dan wel werkt.

Link naar reactie

Brussel is inderdaad de moeite. Maar naar het Brabants stripspektakel ben ik als enige stripbeurs in Nederland nog nooit geweest. Ik wil het best wel eens bezoeken, maar het is niet per trein bereikbaar. Weet iemand welke buslijn exact van waar tot daar diens levert?

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Ik was vorig jaar in Veldhoven oh dat zei ik al, sorry, en het is ontzettend goed te bereiken met het openbaar vervoer. Bushaltes voor de deur, en maar liefst 2 lijndiensten: bus 15 en 150. Beiden vanaf Station Eindhoven. Doen er zo'n 25-35 minuten over.

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie

Ik was vorig jaar in Veldhoven oh dat zei ik al, sorry, en het is ontzettend goed te bereiken met het openbaar vervoer. Bushaltes voor de deur, en maar liefst 2 lijndiensten: bus 15 en 150. Beiden vanaf Station Eindhoven. Doen er zo'n 25-35 minuten over.

 

Nou ja ontzettend goed, dat wil ik niet zeggen hoor.Het is wel de middle of nowhere, ergens in een bos. Vanuit Utrecht doe je er al 1,5 uurtjes over..... en Utrecht is de OV-hub van Nederland.....

 

Overigens is Valkenswaard/Veldhoven een van de aardigste beurzen in NL. Een sympathieke organisatie en, zeker voor NLse begrippen, best aansprekende tekenaars....... 

Link naar reactie

Ik kwam vanuit Noord Holland, en moest die dag flink omreizen. Eerst naar het noorden en dan via Hoorn naar Amsterdam, Utrecht, etc. Was lang onderweg. Maar dat lag aan waar ik woon. Niet aan de bereikbaarheid van de beurs. Die is goed. Halte voor de deur, 4 bussen per uur.

 

Gorinchem was ik relatief langer onderweg. En daar was ook een bushalte, maar die was verder weg en vandaar gingen geen bussen terug (of niet gevonden) dus maar in zo'n jeep gekropen.

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie

Hmmmm... Veldhoven en Brussels stripfeest op hetzelfde weekend. Dat wordt lastig kiezen voor de dédi-jagers ! ;-)​

 

voor dédi-jagers is het een eenvoudige keuze. Mocht ik dédi jager zijn, ik ging naar Brussel. Verder heb ik over de beurs in Brussel geen mening want ik ben er nog niet geweest.

 

Maar veldhoven is wel meer dan een dédi beurs. Er wordt sterk ingezet op het familieconcept zodat er veel mensen een "leuk dagje uit" kunnen beleven. Weliswaar tussen strips en met een leuk lijstje tekenaars dus wel degelijk een stripbeurs maar toch ook met voldoende activiteiten die ook andere doelgroepen aanspreken die minder fanatiek met strips en hun tekenaars omgaan. Dus als ik een leuke dag met het gezin wil beleven en toch ook nog voor mezelf een dédi wil halen of iets anders dat je op een stripbeurs doet, dan ging ik naar Veldhoven. 

 

groot, goed georganiseerd, prima zaal, veel activiteiten, Veldhoven is al jaren top.

Link naar reactie

Een dagje uit met het gezin????????❓

Ik denk dat je de jeugd zwaar onderschat of het festival overschat. En ik zou werkelijk niet weten wat mijn partner hier zou moeten doen.

Het is een prima stripbeurs al jaren, ga er altijd met plezier heen, maar voor niet stripfanaten totaal oninteressant...

Link naar reactie

Een dagje uit met het gezin????????❓

Ik denk dat je de jeugd zwaar onderschat of het festival overschat. En ik zou werkelijk niet weten wat mijn partner hier zou moeten doen.

Het is een prima stripbeurs al jaren, ga er altijd met plezier heen, maar voor niet stripfanaten totaal oninteressant...

 

 

Ik ben het niet helemaal met je eens Lecram. Wij verkopen best wel veel strips aan gezinnen die eens "een dagje uit willen met het gezin" en die helemaal geen stripverzamelaars zijn. Wij zien aardig wat (jonge) ouders zowel vrouw en man met de kinderen, grootouders met de kleinkinderen, stripliefhebbende vaders met kinderen of moeders die hun lijstjes-echtgenoot rustig hun gang laten gaan en zij met de kinderen ook plezier maken op zo'n beurs. Als je dan een beurs hebt zoals Veldhoven waar er nog best veel te doen is voor de kinderen, heeft iedereen een fijne dag gehad. 

 

Er staan best vaak moeders met ons te kletsen terwijl vader even verder bij een stand staat en de kinderen ofwel in de speelhoek zitten ofwel met grote ogen naar de dédi in hun boekje zitten te kijken.

 

Ik zou het zelfs nog sterker willen omschrijven. De grootste doelgroep van stripkopers zijn niet de dédijagers maar de gezinnen. Of koop jij die honderduizenden suske en wiskes? Al die jommekes? (in vlaanderen ongeveer 1 miljoen per jaar als ik nog mee ben met de recentste cijfers), de donald duck in Nederland, wie koopt die? (maar goed, het klopt wel dat die niet allemaal op die beurzen rond lopen)

Begrijp me niet verkeerd, de stripverzamelaar en de dédi-jager zijn zeer zeer gewaardeerde liefhebbers die een flinke investering in hun prachtige hobby steken. Ik heb erg veel respect voor deze mensen. Hun aandeel in de stripwereld is zeker niet te onderschatten of kleinerend over te doen. En wij hebben ze heel graag hoor. Geen verkeerd woord over deze hobbyisten.

 

Maar ik ben het wel met je eens als we het over "de jeugd" hebben. Dat is een moeilijk te bereiken publiek voor het stripmedium in onze lage landen. Daar vinden maar weinig stripbeurzen aansluiting bij. Je vindt ze voorlopig dan weer wel bij de comicons.

 

Over jouw partner kan en wil ik uiteraard ook niks zeggen en ik zie ook het overgrote deel van de stripliefhebber/dedijagers zonder hun partner. Dus vanuit dat standpunt zijn we het eens. Maar het gezin is absoluut aanwezig op de stripbeurzen. En daar doet een beurs als Veldhoven dan ook hard hun best voor. De scholenwedstrijd, de zeer uitgebreide kinderhoek, de flipperkasten (vooral leuk voor de oudere kinderen, maar toch), de cosplay op kindermaat, geronimo stilton, activiteiten voor de kinderen, springkasteel, en dan vergeet ik nog wel heel wat ...

Link naar reactie

Voor de meesten is het vacantie tijd. 

Hier in het zuiden van Nederland hebben vanaf nu vacantie. Wij gaan ook lekker op vacantie. Even bijkomen van al het werk dat al verricht is mbt de beurs, zodat we straks lekker uitgerust zijn voor de laatste loodjes voor de beurs.

 

Nog 42 dagen staat er bij ons op de website. Daarvan zijn we zowat de helft van op vacantie...... Dus dan nog maar 3 weken.

 

In die 3 weken staat er ook weer het nodige te gebeuren ;  interviews, we zitten ook weer bij de radio (Omroep Brabant), de Alexander de Grote (Bart Proost & Barcas) tentoonstelling opzetten in de bibliotheek van Veldhoven, Stripspeurtocht opzetten door het winkelcentrum (CityCentrum) van Veldhoven, Stripfiguren parade op 27 augustus met zo'n 25-30 figuren door het winkelcentrum van Eindhoven, tekenworkshops op woensdag 31 aug in de bibliotheek van Veldhoven en Valkenswaard, alle striptasjes vullen (2000 voor volw + 600 voor kinderen), etc etc. En dan vrijdag 02 september de beurs opbouwen......

 

Maar voor nu zijn we al vrij ver klaar. Het laatste drukwerk wordt nog in gang gezet. De laatste afspraken voor/met tekenaars worden gemaakt (zie onze website voor de laatste lijst van tekenaars --> we zitten al weer ruim over de 100). 

Laat die vacantie maar komen  B)

post-247-0-06038600-1469219804_thumb.jpg

post-247-0-09559500-1469219846_thumb.jpg

post-247-0-42851600-1469219863_thumb.jpg

post-247-0-85679100-1469219897_thumb.jpg

Link naar reactie

 

. Maar het gezin is absoluut aanwezig op de stripbeurzen. En daar doet een beurs als Veldhoven dan ook hard hun best voor. De scholenwedstrijd, de zeer uitgebreide kinderhoek, de flipperkasten (vooral leuk voor de oudere kinderen, maar toch), de cosplay op kindermaat, geronimo stilton, activiteiten voor de kinderen, springkasteel, en dan vergeet ik nog wel heel wat ...

Mijn kids zijn deze editie 15, 13, 11 en ik hoop ze weer alledrie mee te nemen! Was vorig jaar erg goed bevallen!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...