Ga naar inhoud

Firstlook Festival Oktober 2016 (Ism Nycc)


Firstlook

Recommended Posts

http://firstlookfestival.nl/

 

In het weekend van 7, 8 en 9 oktober aanstaande vindt er een gloednieuwe editie plaats van het grootste gaming event van de Benelux: Firstlook Festival. Kaarten zijn vanaf vandaag te koop via www.firstlookfestival.nl!

Naast de allernieuwste game primeurs en previews worden de bezoekers van Firstlook Festival ook dit jaar weer getrakteerd op een waslijst aan entertainment. Denk hierbij aan:

  • eSports toernooien. Voor iedereen toegankelijke Battlegrounds en grote officiële internationale matches.
  • Mega Market Place met de nieuwste gear, merchandise, comics en gadgets.
  • Cosplayers uit binnen- en buitenland in onze Cosville. 
  • Meet & Greets met bekende YouTube en Twitch helden.
  • ‘Behind Closed Doors’-presentaties in het Firstlook Festival Theater.
  • De nieuwste Indie games uit binnen- en buitenland in de Indie Gallery.

Maar Firstlook Festival is geen Firstlook Festival, zonder een spectaculaire aankondiging. Daarom presenteren we met trots een unieke samenwerking met New York Comic Con, de grootste en bekendste Comic Con ter wereld!
 

World Renowned Pop Culture Event to Livestream to One of Europe’s Largest Video Game Conferences Connecting Fans In Real Time
New York Comic Con (NYCC) has quickly become one of the world’s preeminent comic and entertainment Fan events and this year it will export its content internationally, livestreaming to one of Europe’s greatest gaming events – Firstlook Festival.  ReedPOP, the world’s leading producer of pop culture events and organizer of New York Comic Con, today announces a partnership with Blammo Events, producers of Firstlook Festival (FLF) that will connect the two Fan events as never before. This partnership follows an ongoing strategy to bring NYCC out of the Javits Center in Manhattan and in front of those people who live and breathe the type of one-of-a-kind Fan experiences it curates.  
Through the partnership ReedPOP will livestream unique content from NYCC Panels, Guest appearances and other events that make the event so popular with Fans. The Livestream will coincide with Firstlook Festival programming October 7-9. In addition, unique (gaming-related) content will be streamed from Firstlook Festival to NYCC, making it the first time in event history that two events are connected in this way. The partnership reinforces ReedPOP and Blammo’s focus on providing rich and unique experiences for passionate pop culture Fans.
Lance Fensterman, Global Senior Vice President of ReedPOP said about the partnership, “We’ve been looking at new ways to export the amazing content and Fan experiences that happen at NYCC for years. We’ve taken the show outside of Javits and when we had the chance to see this kind of international opportunity we jumped at the chance. The timing was perfect with our shows and FirstLook Festival is an A-class Fan event that syncs up well with NYCC.” 
Ruben Heere, CEO of Blammo Events said about the partnership, “We are extremely excited and proud to affiliate ourselves with a world renowned event like New York Comic Con. In recent years we added a lot of new exciting content like Cosplay and eSports to FLF’s core video game programming. This partnership will be a huge leap in our ongoing strategy of broadening and expanding Firstlook Festival, giving our visitors an even more unique experience. And all this with a leader in producing global Comic Con events, ReedPOP.”
New York Comic Con is the East Coast's biggest and most exciting popular culture convention with the latest and greatest in comics, graphic novels, anime, manga, video games, toys, movies and television. The Show’s Panels and autograph sessions give Fans a chance to interact with their favorite creators and guests, while screening rooms feature sneak peeks at films and television Shows months before they hit either big or small screens.
For a full list of content at NYCC and for more information, please visit www.NewYorkComicCon.com and New York Comic Con's social media pages (Facebook, Twitter and Instagram).

 

Nog vragen? Stel ze!!

PS het leukste forum van comic/stripminnend NL/BE mag deze info niet missen, vonden we zelf. We houden je dus graag op de hoogte!

Link naar reactie

Met trots kondigen wij onze eerste comic artist aan die aanwezig zal zijn tijdens Firstlook Festival 2016: Eisner Award winnaar Eric Powell! Eric heeft onder andere gewerkt voor Dark Horse, DC Comics en Marvel. Echter is hij het meest bekend om zijn eigen creatie: "The Goon". Momenteel werkt hij aan een nieuwe serie genaamd: "Hillbilly", waarvan het eerste deel zojuist is verschenen. Ontmoet Eric en koop je kaarten op www.firstlookfestival.nl!

 

post-968-0-11723900-1469180984_thumb.jpg

Link naar reactie

We hebben vandaag weer een top comic artist aankondiging voor jullie: Joe Benitez!

 

Joe heeft onder andere gewerkt voor Top Cow Productions, DC Comics, Aspen Comics en Image Comics.
Echter is hij het meest bekend om zijn eigen Steampunk creatie: Lady Mechanika.

 

Uitgever Dark Dragon Books komt tijdens Firstlook Festival met een zeer exclusieve editie van Lady Mechanika. Alleen verkrijgbaar op Firstlook Festival!

 

post-968-0-15105800-1469181142_thumb.jpg

Link naar reactie

Grootste en bekendste comic con ter wereld.....je vergeet er denk ik eentje....volgens alle tekenaars en standhouders is San Diego de grootste en zeker de bekendste.

 

Maar dat mag de pret zeker niet drukken, de aankondiging ziet er prima uit.

Joe Benitez ontmoet in San Diego, typische gast, leuke vrouw in cosplay outfit????????

Link naar reactie

Comic fans opgelet! Vandaag maken we bekend dat Vincenzo Cucca aanwezig zal zijn tijdens Firstlook Festival! Vincenzo heeft onder andere gewerkt voor GG Studio, Le Lombard, Aspen Comics en Zenescope Entertainment.
Echter is hij het meest bekend met: "Charismagic", "Pandamonia" en "Hot Charlotte". Je vindt Vincenzo in de booth van Dark Dragon Books en Silvester.
Koop je kaarten op www.firstlookfestival.nl

Website: www.cuccadesign.deviantart.com
Bio: www.comicbookdb.com/creator.php?ID=7599

post-968-0-32616600-1469780803_thumb.jpg

En het kán geen toeval zijn, maar deze informatie staat ook van onze Facebook page: https://www.facebook.com/FirstlookNL

Link naar reactie

Tijd voor Nederlandse trots: Leroy Soesman zal ook aanwezig zijn tijdens Firstlook Festival! Leroy maakte met Aqua Invicta zijn debuut in de stripwereld. Na een omweg via onder andere de wetenschap en professioneel poker, heeft deze wiskundeleraar besloten om zijn jeugddroom waar te maken. Bij wie kan dat beter dan bij Sytse Algera, die zoveel invloed heeft gehad op Leroy toen hij nog een tiener was. Kom zijn werk zien en haal je kaarten via: www.firstlookfestival.nl

Website: www.facebook.com/LeroysArt

 

post-968-0-18681000-1470388649_thumb.jpg

 

Check AQUA INVICTA op deze site: http://comicwatch.nl/wp/?page_id=26

Link naar reactie

Tijd voor Nederlandse trots: Leroy Soesman zal ook aanwezig zijn tijdens Firstlook Festival! Leroy maakte met Aqua Invicta zijn debuut in de stripwereld. Na een omweg via onder andere de wetenschap en professioneel poker, heeft deze wiskundeleraar besloten om zijn jeugddroom waar te maken. 

 

Maakte? Het is toch nog steeds niet uit?

Link naar reactie

Bij wie kan dat beter dan bij Sytse Algera

 

 

Wow,Sytse als scenarist? Dat betekent internationaal succes! Nu zoveel mogelijk tekeningen halen want straks kan het niet meer. Ik zal er zeker zijn!

Link naar reactie

Bij wie kan dat beter dan bij Sytse Algera

Wow,Sytse als scenarist? Dat betekent internationaal succes! Nu zoveel mogelijk tekeningen halen want straks kan het niet meer. Ik zal er zeker zijn!

Bij de Oost Nederlandse stripboeken beurs was hij ook, en leek het niet echt druk te hebben. Zoals alle tekenaars die ik er zag.

Link naar reactie

tsja. Alhoewel een stripbeurs alsook een comicon tekenaars heeft, kan je het toch niet vergelijken. Voor mij is het ene toch meer een event en het andere is redelijk 'oldskool'. Niets mis mee, natuurlijk. Met beiden is niets mis mee. Enkel een andere formule. En ik weet ook niet of hij daar is aangekondigd op eenzelfde manier (of aan eenzelfde publiek) als hier bij Firstlook. Is gewoon nogal anders.

 

Ik ga het wel eens checken in ieder geval. Ik neem 2 van mijn jongens mee, zodat die het game-gedeelte gaan beoordelen en ikzelf ga eens zie hoe de Artist Alley hier wordt opgetuigd. Ik weet wel dat er heel veel moeite in wordt gestoken, dus dat is al een goed teken :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ja, een gast en net zo herkenbaar als alle anderen hier. Misschien dat Boomvavavoom een eigen foto heeft gebruikt.

 

En waarom mag het niet cynisch. Als ik direct schrijf dat Sytse niet bepaald topscenarios heeft geschreven is dat dan beter.

 

Ik heet ook echt Peter.

Link naar reactie

Ja, een gast en net zo herkenbaar als alle anderen hier. Misschien dat Boomvavavoom een eigen foto heeft gebruikt.

 

yup. My face in real life :) En mijn achternaam is Boom :)

Ik hoop dat ik je niet té erg liet schrikken?  ;)

En waarom mag het niet cynisch. Als ik direct schrijf dat Sytse niet bepaald topscenarios heeft geschreven is dat dan beter.

 

Ieder zijn ding. Ik heb genoeg met Sytse direct gesproken over dit soort zaken (dit zeg ik ZONDER te hinten naar wat ik ervan vind) dus dat iemand het niet goed vind, vind ik niet erg.

Op een gegeven moment leek het echter om de tekenaar te gaan en jouw kritiek leek nogal op de persoon Sytse gespeeld te worden. Dat vond ik persoonlijk wat vreemd overkomen. Maar natuurlijk mag je kritiek hebben op zijn schrijven. Maar is gewoon vreemd als een tekenaar in het licht wordt gezet. That's all.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Jawel! Vandaag kondigen we weer een comic topper van formaat aan! Niemand minder dan Billy Tucci zal in levende lijve aanwezig zijn tijdens Firstlook Festival! Je kent Billy van zijn werk voor o.a. Marvel en DC Comics, maar waarschijnlijk ken je hem ook van zijn eigen creatie "Shi". In 2008/2009 maakte hij een 6-delige mini serie omtrent Sgt. Rock en Easy Compagnie. Je vindt Billy in onze Artist Alley! Dus snel halen die kaarten via: www.firstlookfestival.nl

Link naar reactie

En om dat Xmas verhaal niet af te vlakken, want dat IS me toch een hit geweest!!!
Niet echt voor het comic-minnend publiek, maar voor de religieuze sector ging die hard!

 

a-child-is-born-front-cover.jpg?w=764

 

Lees hier meer, over het hoe en wat van dit boek. https://littlejesusfreaks.wordpress.com/2011/11/25/billy-tuccis-a-child-is-born-cancer-victory-leads-to-top-comic-author-to-put-the-christ-in-christmas-in-color/

 

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Meer Nederlandse trots! Els Deckers (illustrator) en Renincy Sommers (scenarist) zijn samen aanwezig op Firstlook Festival! Els is onder andere bekend als officiële tekenaar van de Abunai conventie. Gezamenlijk runnen zij Howling Riot Studios en zijn zij momenteel bezig aan hun project “Ghosts of the Mangrove” over het jonge vosje Fawz die de schuld krijgt van een oorlog tussen de mens, natuur en magie. Lees meer over dit project op www.patreon.com/nightfox

 

Je vindt Els en Renincy in onze Artist Alley!

 

post-968-0-88420200-1471636300_thumb.jpg

Link naar reactie

Vandaag kondigen wij een echte legende aan, Mark McKenna! Mark is al 29 jaar een comic artiest die gewerkt heeft bij alle grote uitgevers zoals Marvel en DC. De titels waar Mark aan gewerkt heeft, zijn onder andere: The X Men, Spider Man, Batman en Justice League. Een topper dus!!

 

Je vindt Mark in onze Artist Alley! Dus snel halen die kaarten via: www.firstlookfestival.nl

 

Website Mark: 
http://www.markmckennaart.com/

Bio: 
 
post-968-0-73687400-1472244575_thumb.jpg
 
 
 
 
 
Link naar reactie

Sure thing!!

Mighty impressive lineup!!

 

ERIC POWELL

JOE BENITEZ

BILLY TUCCI

MARK MCKENNA

ELS DECKERS

VINCENCO CUCCA

 

 

en ik lees net (ergens) dat Cucca een nieuw Nederlandstalig album uitbrengt, dus dat is helemaal TOP!!! 
Wist ik nu maar weer waar.... zucht....

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Als mijn informatie correct is geeft DDB een luxe album uit van Lady Mechanika.

Ik verwacht dan ook dat Joe Benitez bij DDB zit.

 

Ik verwacht ook dat Joe Benitex bij DDB zit.

 

Het album zal vast wel speciaal van prijs zijn, maar is het alleen een softcover met een papieren omslag eromheen of is het ook echt een andere editie?  

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...