Ga naar inhoud

Firstlook Festival Oktober 2016 (Ism Nycc)


Firstlook

Recommended Posts

Vandaag kondigen wij Barbara Canepa aan! Barbara staat bekend om de populaire serie Skydoll. De fans hebben er 2 jaar op moeten wachten, maar Skydoll deel 4 zal tijdens het Firstlook Festival te koop zijn!! Je vindt Barbara in de booth van Silvester/Dark Dragon Books. Uitgeverij Silvester heeft eerdaags ook nog een gave verrassing voor jullie. 

 

Website:
http://barbaracanepa.tumblr.com/…/ludovique-from-sky-doll-l…

 

Bio:

http://comicbookdb.com/creator.php?ID=16764post-968-0-22179800-1472827570_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik word meteen op mijn vingers getikt dus dan moet ik het ook maar hier posten :) . Zo ben ik dan ook wel weer :D

 

Vanwege onze unieke samenwerking met New York Comic Con, pakken velen Market Place deelnemers flink uit met dikke en unieke items!

Zo ook onze vrienden van Dark Dragon Books . Wat dacht je van speciale hardcover boeken van Lady Mechanika (de eerste hardcovers in de wereld!). Kun deze meteen laten signeren door de tekenaar Benitez !

Of wat dacht je van een speciale hardcover editie van Star Wars episode 1. En ook deze kun je laten signeren door de tekenaar tijdens Firstlook Festival.

 

 

https://www.facebook.com/FirstlookNL/?fref=nf

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

En een mooi nieuwtje over Joe Benitez, te gast bij Dark Dragon Books op FirstLook.

 

Er komt een speciale HC-editie van al zijn DRIE de delen van zijn LadY Mechanika!
 

 

Meester comic artist Joe Benitez signeert op 8 & 9 oktober tijdens FIRST LOOK (Utrecht) de speciale 3-delige hardcover set van Lady Mechanika. Deze speciale editie wordt voor dit festival gemaakt in een zeer kleine oplage van 100 exemplaren. En wereldwijd zijn dit ook de enige speciale hardcover edities die worden gemaakt van Lady Mechanika. De set is vooraf te reserveren op onze webshop, echter dien je deze wel zelf op het festival op te halen en te laten signeren. Dus wees op tijd en houd de berichtgeving in de gaten want op = op. Meer info volgt...

 

 

Link naar reactie

U vraagt, wij draaien. 

hahahhha :D

En een mooi nieuwtje over Joe Benitez, te gast bij Dark Dragon Books op FirstLook.

 

Er komt een speciale HC-editie van al zijn DRIE de delen van zijn LadY Mechanika!

 

Supernieuws. Ik ga toch eens kijken of ik een comic kan laten signeren door hem. Laatste keer dat ik hem zag was toch in Essen tijdens Comicaction. Dat was in 99 geloof ik.

 

O... DDB heeft trouwens nog een mooi plaatje op Facebook hierover gezet. Altijd lekker, zo'n Benitez plaatje :D

 

Wel nog geen nieuws op hun webshop, maar dat zal wel spoedig komen. Ik zag wel dat ook de SC van #3 in Oktober uitkomt >  http://www.darkdragonbooks.com/c-3537946/lady-mechanika/

post-130-0-71373600-1473074430_thumb.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

DDB laat het volgende weten!

 

 

Matteo Piana draait al heel wat jaartjes mee in de internationale stripwereld. De Star Wars filmspecials zijn ook van zijn hand. Hij signeert vanaf onze stand de exclusieve Beurs Editie van Star Wars The Phantom Menace tijdens FIRST LOOK op 8 & 9 oktober. De oplage ervan is slechts 100 exemplaren. Dit HC album is vooraf te reserveren op onze webshop, echter dien je deze wel zelf op het festival op te halen en te laten signeren. Dus wees op tijd en houd de berichtgeving in de gaten want op = op. Meer info volgt...

post-968-0-91586800-1473099778_thumb.jpg

Link naar reactie

Het ziet er allemaal prima uit.

Ik zag zelfs dat de VIP kaarten voor zaterdag uitverkocht zijn....wat voor mij de keuze om wel/niet te gaan heeft bepaald. Zonder EB ticket heeft het meestal weinig zin (zie FACTS) en ben je te laat voor signeertickets etc.

Het is natuurlijk wel een heel goed teken en hopelijk dat wordt het een succes.    

Link naar reactie

Zonder EB ticket heeft het meestal weinig zin (zie FACTS) en ben je te laat voor signeertickets etc.

 

Dat zie je toch verkeerd. Check de mededelingen van Silvester en Dark Dragon maar eens goed. Je kan an sich een dedi op voorhand reserveren, dacht ik. Via de webshop.

Dat haalt het rennen toch wel uit de vergelijking :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Het ziet er allemaal prima uit.

Ik zag zelfs dat de VIP kaarten voor zaterdag uitverkocht zijn....wat voor mij de keuze om wel/niet te gaan heeft bepaald. Zonder EB ticket heeft het meestal weinig zin (zie FACTS) en ben je te laat voor signeertickets etc.

Het is natuurlijk wel een heel goed teken en hopelijk dat wordt het een succes.    

 

Bedankt voor het compliment Lecram, 

 

Uiteraard hoop ik dat je alsnog langs komt en wellicht van je favoriete tekenaar een tekening kunt scoren. Ze werken ook meestal met een commissie lijst waar je van te voren op kunt intekenen. Comics signeren doen ze tussen de commissies door, maar dat zul je wel weten als ervaren Comic Con bezoeker.  

Link naar reactie

Check de mededelingen van Silvester en Dark Dragon maar eens goed. Je kan an sich een dedi op voorhand reserveren, dacht ik. Via de webshop.

Dat haalt het rennen toch wel uit de vergelijking :)

 

Nee hoor, je reserveert geen dedi, maar een boek. Je moet nog altijd in de rij aanschuiven om er een tekening in te laten zetten. Dus vroeg komen en rennen om voorin de rij te staan heeft wel degelijk zin. 

 

Maar als je met een normaal ticket moet binnenkomen en het officiële begin om 11:00 is, ben je waarschijnlijk pas half twaalf binnen. Dan blijft er niet veel tijd meer over om nog aan te schuiven bij DDB en Silvester. En ik denk dat tekenaars als Piana en Canepa vrij veel tijd nodig hebben voor een tekening.

Link naar reactie

Werken Piana, Canepa, Benitez en Cucca met commissie lijst ?

Ik dacht dat zij gewoon de aangekochte boeken van Silvester en DDB signeren en dan blijft er geen tijd over voor commissies normaal gesproken. Dat zeg ik uit ervaring????

Feit blijft dat het zonder EB ticket voor tekeningen een vrij zinloze zaak is, tenzij er van te voren genummerde lijsten worden gemaakt en dat is tot op heden nooit gebeurd, maar wie weet.....

Link naar reactie

Werken Piana, Canepa, Benitez en Cucca met commissie lijst ?

Ik dacht dat zij gewoon de aangekochte boeken van Silvester en DDB signeren en dan blijft er geen tijd over voor commissies normaal gesproken. Dat zeg ik uit ervaring

 

Zo heeft het tot nu toe bij DDB-Silvester inderdaad gewerkt. 

 

Feit blijft dat het zonder EB ticket voor tekeningen een vrij zinloze zaak is, tenzij er van te voren genummerde lijsten worden gemaakt en dat is tot op heden nooit gebeurd, maar wie weet.....

 

Als je zowel Piana en Canepa wilt hebben klopt dat waarschijnlijk. Die zijn volgens mij redelijk traag en dat redt je niet van 11:00 - 18:00 als er veel dedi-jagers voor je in de rij staan.

Link naar reactie

sharing is caring :)

 

Ik zie net dat DDB een aankondiging maakte over de artiest Mensink!

 

Goed nieuws! Op 8 & 9 oktober heeft First Look een PRIMEUR!

Frans Mensink signeert dan namelijk vanaf onze stand de Beurs Editie van zijn 18+ stripalbum ONLINERS.

Deze HC editie verschijnt in een gelimiteerde oplage van 100 exemplaren en is alleen te koop bij DDB. De reguliere editie zal begin 2017 in de winkels te koop zijn. Je kunt de Beurs Editie binnenkort reserveren op onze webshop zodat je zeker bent van een exemplaar.
Hierover volgt later meer info. Bekijk alvast wat meer werk van ONLINERS op https://www.facebook.com/OnlinersLucia/

 

 

post-130-0-06282000-1473607967_thumb.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

DDB is ons voor :) . Maar dat is niet erg, want wij hadden via Facebook ( https://www.facebook.com/FirstlookNL/?fref=ts) ook het volgende al gemeld:

 

De afgelopen weken hebben we al veel tekenaars aangekondigd voor onze Comic Artist Avenue.
Maar dat is nog lang niet alles qua Comic-goodness op Firstlook dit jaar.
Zo komt Silvester Strips o.a. met twee beurs edities van Skydoll 4 en Zielevreter. Beide tekenaars zijn aanwezig, dus je kunt deze collectables meteen laten signeren.

Ga naar www.firstlookfestival.nl voor info en kaarten.

 

 

 

en dan nog

 

Marlon Teunissen is onze volgende Nederlandse topper op onze Comic Artist Avenue!
Marlon is een illustratrice die al langere tijd actief is binnen de stripwereld. Marlon is met name bekend om haar Manga, Fantasie en Steampunk art.

Marlon heeft haar eigen stripboek genaamd: Heartland stories: Robocity en onlangs is hiervan een tweede druk verschenen. Je vindt Marlon in onze Artist Alley.

 

 

post-968-0-31093700-1473608461_thumb.jpg

 

Daarnaast zeker als je into gaming bent dit vaak checken https://www.facebook.com/FirstlookNL/?fref=tswant voor De Reep zal ik enkel de comic/strip-aakondigingen herhalen!

 

 

 

Link naar reactie

Prachtige lijst ondertussen, zeg!

 

Canepa
Cucca
Tucci
McKenna
Benitez
Mensink
Patrick Boutin-Gagné
(het is trouwens ZieleNNNNNvreter :P )
Matteo Piana

Dan nog Hollandse artiesten als Leroy en Marlon. In Veldhoven Leroy tegengekomen en enorm onder de indruk van zijn skills en artwork, dus ik kan het enkel van harte bejubelen dat hij een plekkie in Utrecht krijgt!! En dan Els - ik teken je een vos - Deckers.
 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

je vergeet Eric Powell, meneer Boom :)
Het leek ons juist heel erg leuk om iemand uit te nodigen die nog nooit deze regio heeft aangedaan. We hopen dat dit naar meer zal smaken want we hebben hele leuke toekomstplannen!

 

We doen ons best! Fijn dat je zo enthousiast ervan wordt. Dat horen we graag!

 

En we zijn trouwens nog niet klaar met aankondigingen!

Link naar reactie

Alleen Darsyl is aanwezig met strips?

 

Klinkt eigenlijk wel beetje verwend :) . Voor een eerste editie vind ik dat ze een sterke partnership hebben neergezet en wie weet... komen er nog meer aankondigingen!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Nee, Darsil is niet de enige uitgever die aanwezig is. Er komen meer strip/comic bedrijven. Eerdaags maken wij bekend welke bedrijven er allemaal aanwezig zijn. 

 

Dark Dragon Books en Silvester komen eerdaags zelf naar buiten met hoe en wat omtrent hun tekenaars en beursedities. 

 

Wij zijn druk bezig informatie in te winnen bij onze overige tekenaars en zodra wij het weten, zullen wij het onmiddellijk bekend maken. 

 

Bedankt voor de vragen en opmerkingen. 

Link naar reactie

Klinkt eigenlijk wel beetje verwend :) . Voor een eerste editie vind ik dat ze een sterke partnership hebben neergezet en wie weet... komen er nog meer aankondigingen!

 

Het partnership is wel goed. Maar een VIP ticket is 35€, dan wil je toch genoeg weten. En ze zijn bijna uitverkocht (VIP) volgens facebook. Ik ben er nog nooit geweest, en strips en games liggen me wel, dus interessant. Maar de informatie over hoe en wat komt maar mondjesmaat op gang, ook over het gaming gedeelte.

Link naar reactie

Hallo fazerco,

 

Met betrekking tot gaming, moet ik je eerlijk zeggen, dat ik daar weinig tot geen antwoorden voor heb. Mijn afdeling is puur het comic con gedeelte. Wat ik wel weet, is dat sommige game publishers nog niet weten of een bepaald spel al speelbaar zal zijn tijdens Firstlook. Daarom worden die ook wat later aangekondigd. 

 

Met VIP kaarten, is dat je 2 uur eerder naar binnen mag en je krijgt via de VIP app de beschikbaarheid over een virtuele wachtrij. Hierbij gaat er een virtueel iemand, voor jou in de rij staan. Zodra je aan de beurt bent, krijg je een bericht. Dit scheelt een hoop tijd en hierdoor kun je zeer gave andere content bekijken of doen. 

 

Bedankt voor je opmerkingen fazerco.  

Link naar reactie

 Maar de informatie over hoe en wat komt maar mondjesmaat op gang, ook over het gaming gedeelte.

 

 

Hallo fazerco,

 

Met betrekking tot gaming, moet ik je eerlijk zeggen, dat ik daar weinig tot geen antwoorden voor heb. Mijn afdeling is puur het comic con gedeelte.

Toch maar de Facebook page in de gaten houden. Daar komt echt massaal veel info vanaf!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Met VIP kaarten, is dat je 2 uur eerder naar binnen mag en je krijgt via de VIP app de beschikbaarheid over een virtuele wachtrij. Hierbij gaat er een virtueel iemand, voor jou in de rij staan. Zodra je aan de beurt bent, krijg je een bericht. Dit scheelt een hoop tijd en hierdoor kun je zeer gave andere content bekijken

Dat is nu écht iets waarvoor ik best zou willen bijbetalen. Hallo Facts?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Kijk, bij de strips zit je met wat kost de strip. Als je een kaartje heb en de prijs valt vies tegen (en dat zal me niks verbazen) zit je eigenlijk met dat kaartje in je maag.

 

Het gaming gedeelte zal veel groter zijn, dus dat is een beetje compensatie. Maar ik speel games, maar ben geen hardcore gamer.

 

Dus de conclusie zal zijn dat ik helaas niet heen ga. Het leek me wel eens leuk, maar de kosten die je moet maken, met gewoon onvoldoende informatie kom ik tot die conclusie. En boom, ik volg het nieuws ook al een tijdje, ook facebook.

Link naar reactie

Ik denk dat Fazerco gelijk heeft als hij bang is voor de prijzen van de strips. DDB en Silvester hebben een reputatie als het gaat om het uitmelken van beursedities.

Zeker nu ze samenspannen zie ik het stripdeel somber in.

 

Jammer voor ze want ik ga dan elders op het festival kijken.

Link naar reactie

Ik denk dat Fazerco gelijk heeft als hij bang is voor de prijzen van de strips. DDB en Silvester hebben een reputatie als het gaat om het uitmelken van beursedities.

Zeker nu ze samenspannen zie ik het stripdeel somber in.

 

Jammer voor ze want ik ga dan elders op het festival kijken.

 

Ach, wat kostte die beursedities eerder dit jaar (centaurus, orde drakenridders), 30 euro, HC met omslag en prent.

Dus iets meer dan een tientje extra t.o.v. de normale uitgave, wat je kunt zien als de prijs voor een signeerticket....niks mis mee.

Prima dat ze op deze manier een deel van de kosten van een buitenlandse artiest willen bekostigen. Ze nemen tenminste nog de moeite een internationale artiest mee te nemen naar een beurs.

Link naar reactie

Ach, wat kostte die beursedities eerder dit jaar (centaurus, orde drakenridders), 30 euro, HC met omslag en prent.

Dus iets meer dan een tientje extra t.o.v. de normale uitgave, wat je kunt zien als de prijs voor een signeerticket....niks mis mee.

Prima dat ze op deze manier een deel van de kosten van een buitenlandse artiest willen bekostigen. Ze nemen tenminste nog de moeite een internationale artiest mee te nemen naar een beurs.

 

Ben ik het wel mee eens. Tenminste als het gaat om een hardcover. Alleen als het gaat om een softcover met een omslag, wordt het wel een beetje gortig. Maar de reden om zo'n beurseditie te kopen is toch om er een tekening in te krijgen. 

 

Echt vervelend is echter dat DDB-Silvester vooral lijkt te gaan staan op beurzen waar je ook nog een early Bird of VIP ticket nodig hebt, omdat je anders de tijd niet hebt om ze ook nog ingetekend te krijgen. Dan wordt het wel duur als je een of twee tekeningen wilt.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...