Ga naar inhoud

- Krantenstrips -


Recommended Posts

On 7/30/2016 at 4:51 PM, Paul_NL said:

Wie is er hier op het forum fan van de krantenstrips?
Denk daarbij aan reeksen zoals:

Peanuts

Calvin and Hobbes
Cul de Sac
Prince Valiant
Little Nemo
Krazy Kat

The Far Side
Bloom County
Dilbert
Garfield
Popeye (E.C. Segar oa.)
Donald Duck (Taliaferro)
Mickey Mouse (Gottfredson)
 

En vele anderen.

Persoonlijk, naarmate de leeftijd stijgt, merk ik dat ik met veel plezier deze strips lees vanwege het karakter van de krantenstrip.
Korte, vaak leuke, strips die je even oppakt, een paar leest, en weer weg kan leggen.
Daarnaast zijn er ook prachtige verzamelingen van te koop, die ik graag spaar.
Zou leuk zijn om hier wat mensen te spreken die deze passie delen, wellicht wat tips over niet te missen krantenstrips enz.

Met de jaren vind ik het alsmaar moeilijker om de gemiddelde strip in één ruk uit te lezen. Veelal boeit het mij niet meer. 

Om deze reden smaak ik strips als DirkJan, Calvin en Hobbes en The Far Side des te meer. Gewoon een paar bladzijden lezen en effe grinniken. 

Link naar reactie

Met de jaren vind ik het alsmaar moeilijker om de gemiddelde strip in één ruk uit te lezen. Veelal boeit het mij niet meer. 

Om deze reden smaak ik strips als DirkJan, Calvin en Hobbes en The Far Side des te meer. Gewoon een paar bladzijden lezen en effe grinniken. 

2

 

Ik zo het ook niet 'krantenstrips' noemen maar? Potverdekke, het woord ontsnapt mij :e006:

Link naar reactie

Uit het vroegere AD kan ik me nog Miranda Blaise herinneren. Ik las dat echt niet elke dag en dan mis je al gauw het verhaal, maar het tekenwerk vind ik nog steeds erg goed. Gags zijn zeker geschikter voor een krantenstrip en de strips van S1ngle en Dirkjan steken er wat mij betreft echt boven uit in Nederland momenteel.

Link naar reactie

Ik weet nog dat ik gek werd toen ik op een vlucht vanuit Miami een krant kreeg met een extra stripkatern erbij. Man, dat was genieten...

 

Favorieten:

 

Mutts (Patrick McDonnell): flirt soms met de meligheid, maar blijft toch een topper

Sherman's Lagoon (Jim Toomey) : Zelfs na bijna 20 bundelingen blijven de jokes over deze haai (!) echt top

Get Fuzzy (Darby Conley): Het Engels is zeker niet altijd even gemakkelijk, maar de vroege bundelingen blijven een aanrader.

Pearls before Swine (Stephan Pastis): Redelijk anarchistisch én slecht getekend. Ik schaf me steeds de treasuries aan: de commentaren van de auteur bij zijn eigen werk zijn vaak grappiger dan de strip zelf.

 

Je vindt heel veel content op: http://www.gocomics.com

Link naar reactie

Donald Duck door Al Taliaferro is voor mij dé klassieker. Prachtig getekend en de grappen zijn zo'n zestig/zeventig later niet oubollig geworden. Ik ben heel blij met de mooi bundelingen die IDW nu uitgeeft.

 

Verder lees ik Calvin and Hobbes, Beetle Bailey (Flippie Flink), Dirkjan, S1ngle, Sigmund en Snippers graag.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat is geen krantenstrip, maar werd speciaal voor Robbedoes getekend.

Ja weet ik, maar ik moest eraan denken omdat Taco Zip vernoemd werd en ik altijd direct aan "de slechtste..." moet denken  als ik Taco Zip hoor. Omdat die dingen na elkaar staan in een verzamelalbum van Robbedoes. En omdat er ook die draad "de slechtste strip" werd opgestart, maar da's alweer off topic.

Link naar reactie

Voorpublicaties als krantenstrip zijn soms een lachertje geworden: de nieuwe Suske en Wiske loopt sinds 2 weken in Het Nieuwsblad, maar is wel al meer dan een maand te koop. 

 

En helemaal onbegrijpelijk als je bedenkt dat het verhaal om voetbal draait.  Dan had men de publicatie in de kranten beter van start laten gaan enige tijd voor het EK voetbal i.p.v. er na.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
  • 3 months later...

als kind las ik in het volk nog dees dubbel en cesar dat verscheen ook in het zondagsblad en jommeke uiteraard en brauwer wie herrinnert zich dat nog in de krant het volk leek me een leuke strip in die tijd weet zelfs niet of daar ooit iets van verschenen is in album

Je las Dees Dubbel en Cesar in het Zondagsblad...

Ben ik hier dan toch niet de enige zestiger??? :e002:

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

haha helemaal nog geen 60 zelfs 50 nog niet gepasseerd in het zondagsblad dat ik las waren vooral albums die hertekend waren die ik las sneed die paginas uit een samenloop van omstandigheden heb ik nog liggen van dees dubbel was hertekend en was eigenlijk eerste album goud voor de bank van engeland ,de zingende rots kwam daar ook in voor enzovoort hopelijk brengt brabant strip deze es uit in album maar dat zal wel denk ik maar geduld geduld is de boodschap aan 1 album per jaar kan dat nog wel jaar of 10duren  tegen dat die allemaal verschenen zijn

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...