Ga naar inhoud

Rw Uitgeverij


Recommended Posts

Ik ben blij dat jullie ook in Vlaanderen weer op de rails zitten met het verdelen van nieuwe boeken. Stilaan raakt jullie 'te verschijnen'-lijst op SSZ wat uitgeput.

 

Doen jullie vooral voort met de lopende (New 52) reeksen of worden er nog bepaalde andere DC-klassiekers vertaald in de komende tijd? 

Link naar reactie

Doen jullie vooral voort met de lopende (New 52) reeksen of worden er nog bepaalde andere DC-klassiekers vertaald in de komende tijd? 


Jazeker. Op Facebook heb al wat tipjes van de sluier kunnen oplichten, een nieuwe catalogus is in de maak (digitaal) maar vooralsnog zijn nog niet alle ISBN nummers geregeld inclusief prijsindicatie.

Enkele titels die nu bij de vertalers liggen:
Wonder Woman: True Amazon
Suïcide Squad 2
Preacher 5 & 6 (al is dat een inkoppertje want die had ik al klaar willen hebben)
Batman 4 & 5
Fabels 8, 9 & 10
Flash 5 & 6

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie

Suiciders 1 gelezen en enorm van genoten.  Heel krachtig verhaal met geweldige tekenstijl.

Maar vond het een beetje jammer dat deze niet in HC werd gebracht., zeker omdat de andere RW strips wel zo worden uitgebracht (met uitzonderingen van de lange reeksen 100 bullets, Transmepolitan). Wordt dit een nieuwe trend om bundelingen in SC uit te brengen.

 

Quote

Voorlopig blijft het wachten op het vervolg, ook in de VS (Bermejo is ermee bezig), zodat RW Uitgeverij ineens mee is met de reeks

Dit las ik op de Stripspeciaalzaak.

In de VS is Kings of Hell.A (getekend door Allessandro Vitti) toch al verschenen. Is blijkbaar wel met andere personnages maar wel tegen de Suiciders achtergrond.  Het verhaal in deze eerste bundeling leek me af en verwacht niet echt een vervolg hier op . 

 

On 06/05/2017 at 2:37 PM, RWuitgeverij said:

Neenee... die wil ik te vriend houden... artiesten wil ik op beurzen krijgen... (als ik weer budget genoeg heb)

 

 

Op FACTS, hé ;-)

Link naar reactie
9 uren geleden, shakeitupguy zei:

Suiciders 1 gelezen en enorm van genoten.  Heel krachtig verhaal met geweldige tekenstijl.

Maar vond het een beetje jammer dat deze niet in HC werd gebracht., zeker omdat de andere RW strips wel zo worden uitgebracht (met uitzonderingen van de lange reeksen 100 bullets, Transmepolitan). Wordt dit een nieuwe trend om bundelingen in SC uit te brengen.

 

Dit las ik op de Stripspeciaalzaak.

In de VS is Kings of Hell.A (getekend door Allessandro Vitti) toch al verschenen. Is blijkbaar wel met andere personnages maar wel tegen de Suiciders achtergrond.  Het verhaal in deze eerste bundeling leek me af en verwacht niet echt een vervolg hier op .

 

1 zwaluw maakt nog geen zomer, 1 softcover geen trend. Wij wilden destijds snel inspringen op het materiaal van Bermejo en dat had uiteindelijk nogal wat haken en ogen. De plannen van Bermejo waren bij aanvang totaal anders dan zoals het materiaal nu is uitgebracht. Hadden we anders gehandeld danwel onderhandeld met de kennis die we nu hebben? Daar kan je van uit gaan al is DC zeer beschermend wanneer het gaat om gewone hardcovers van Vertigo.

Link naar reactie
1 minuut geleden, pedem zei:

Kan je hier iets meer uitleg over geven. Softcover is makkelijker om uit te brengen qua rechten? Of wat bedoel je?

 

Is inderdaad makkelijker. De softcover rechten worden niet alleen makkelijker vrij gegeven maar ook sneller - uitgeverijen zijn er niet zo blij mee wanneer er eerder hardcovers verschijnen in een andere taal dan het origineel. Ik spreek even voor vooral DC maar ik weet dat Image en Marvel daar ook over achter hun oren krabben.

Link naar reactie
  • 2 months later...
12 minuten geleden, globetrotter zei:

De aankondigingen op de site ww. stripspeciaalzaak.be is weg. 

Sinds kort nog maar. Dat waren geen betrouwbare aankondigingen meer.

Link naar reactie
4 uren geleden, Van Ditmar Strips zei:

Deze is net vorige week verschenen

9788869711220.jpg

 

Maar ze beginnen steeds meer op de US uitgaven van DC achter te lopen. 

Om bij te kunnen blijven met lopende series die als comic  per maand uitkomen, moeten er minstens twee HC uitgaves per serie uitkomen en het tempo ligt lager dan dat. 

Link naar reactie

Meestal krijg ik een mailtje met de vraag naar de gewenste aantallen en dan worden ze twee weken later geleverd. Ik reken nergens op en wacht gewoon het volgende mailtje af, meer kun je niet doen.

 

Ondertussen hebben wij al meer ingezet op de originele Engelstalige uitgaven die wel gewoon verschijnen en waarvan we het assortiment flink hebben uitgebreid. Die verkoop gaat ook steeds beter. Bijna alle DC en Marvel uitgaven zijn dan ook gewoon te verkrijgen. 

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
1 uur geleden, Van Ditmar Strips zei:

Meestal krijg ik een mailtje met de vraag naar de gewenste aantallen en dan worden ze twee weken later geleverd. Ik reken nergens op en wacht gewoon het volgende mailtje af, meer kun je niet doen.

 

Het aantal uitgaven is in ieder geval flink ingezakt. Vorig jaar 33, dit jaar toe nu toe maar 6.

Link naar reactie

Goed nieuws, ik heb zojuist de mail gekregen met de vraag naar de aantallen voor:

Wonder Woman; De ware Amazone

€ 19,95

Ik verwacht dat deze over een week of twee in de winkels zal liggen.

De titel was niet eerder aangekondigd en ik heb nog geen cover ontvangen maar hier alvast de Amerikaanse cover en de korte inhoud van de DC versie

See Wonder Woman like you’ve never seen her before in WONDER WOMAN: THE TRUE AMAZON, an original graphic novel from Eisner Award-winning writer and artist Jill Thompson. Join Princess Diana in her early years, as she develops into the formidable hero we know and love.
 
Young Diana has the fawning attention of her nation, but she soon grows spoiled and ungrateful. When a series of tragic events takes its toll, Diana must learn to grow up, take responsibility, and seize her destiny.
 
Acclaimed for her work with Neil Gaiman’s THE SANDMAN, DEAD BOY DETECTIVES and more, Jill Thompson fulfills her dream project of bringing readers this new perspective on the Amazon Princess. Starring in her own feature film next year, Wonder Woman is at the forefront of media attention, and this long-awaited story is highly anticipated by fans of both the character and the creator.

Steeped in the mythology of this iconic character’s original conception, WONDER WOMAN: THE TRUE AMAZON is a fresh, stand-alone interpretation of the most famous and iconic female superhero of all time.

9788833040196.jpg

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
51 minuten geleden, Koen zei:

 

Het zakt voor een periode wel kwalitatief wat in mekaar rond de tijd van een cross-over met Jack of Fables. 

 

Ach, op zich was die Great Crossover best wel leuk, de rest van Fables zit gewoon op een erg hoog niveau. Denk ook niet dat die in dit boek zit.

 

Ben het even gaan nakijken want ik heb zelf de trades, en deze bundeling zou vooral om Flycatcher draaien.

Link naar reactie
1 uur geleden, JPAR zei:

JE gaat bijna denken dat dit de volgende uitgeverij is die ermee ophoudt?

hou OP zeg! Ik hoop van niet!

1 uur terug, Koen zei:

 

Het zakt voor een periode wel kwalitatief wat in mekaar rond de tijd van een cross-over met Jack of Fables. 

Jack of Fables... zoooooo irritant!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
10 minuten geleden, Van Ditmar Strips zei:

De programmering en opvolging zal zeker bij mij op de agenda staan.

Zeker doen! Voor het te laat is en almaar meer geïnteresseerden RW links laten liggen.

Link naar reactie
4 minuten geleden, Koen zei:

 

Volume 8 van de luxe-edities is inderdaad een schitterend boek.  Dit op zichzelf staand boek heb ik destijds in één zitting uitgelezen.

 

Volume 10 is de minst goede, die bevat de cross-over met Jack of Fables (hoewel ik dit nog altijd goed vond) maar ook het afgrijselijk abominabele 'Werewolves in the Heartland' dat ECHT slecht is.

 

Tja, ieder zijn ding, zeker? Ik vond ook Werewolves niet slecht, maar hij was wel een beetje 'anders'.

 

Maar ik kan me voorstellen dat jij dus echt niet blij was met boek 10 en ben het wel met je eens dat dat mindere delen zijn.

 

Ik ben altijd blij als ik iets van Fables te lezen krijg. :-)

Link naar reactie

Ivm Suiciders (ik zag dat per toeval staan op vorige blz): ik heb daar de eerste HC van (Vertigo) door Bermejo. Van het tweede deel is nooit een HC uitgekomen, dat hebben ze direct in SC gebundeld, samen met deel 1, in één omnibus dus. Dat heb ik dus niet gekocht :e009:

 

Maar ik vond vol. 1 zo goed, dat ik eigenlijk geen vervolg mis. Het was een mooi afgerond verhaal, en daar blijft het dus bij voor mij. 

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Er zijn een boel vertalingen 'aangekondigd' tot half 2018 met één of twee strips per maand en die eerste aankondigingen hadden al verschenen moeten zijn, maar ik wil even het gesprek van verdeler Van Ditmar met de uitgeverij afwachten om daar met meer zekerheid over te kunnen communiceren. Die afspraken zouden eind deze maand moeten gebeuren. Nu weten we eigenlijk helemaal niets over de verdere gang van zaken.

Een grote vraag is wat de uitgeverij met de lopende reeksen van het New52-universum zal doen, want de meeste aankondigingen betreffen reeksen van de volgende reboot, Rebirth: Wonder Woman, Superman, Batman (+ All-Star Batman), Justice League, Aquaman en verdere vertalingen van Fables en Preacher. Ook Dark Knight door Dini en Risso en Batman Europa heeft Van Ditmar op Facebook voorgesteld.

Link naar reactie
1 hour ago, Kontiki said:

Er zijn een boel vertalingen 'aangekondigd' tot half 2018 met één of twee strips per maand en die eerste aankondigingen hadden al verschenen moeten zijn, maar ik wil even het gesprek van verdeler Van Ditmar met de uitgeverij afwachten om daar met meer zekerheid over te kunnen communiceren. Die afspraken zouden eind deze maand moeten gebeuren. Nu weten we eigenlijk helemaal niets over de verdere gang van zaken.

Een grote vraag is wat de uitgeverij met de lopende reeksen van het New52-universum zal doen, want de meeste aankondigingen betreffen reeksen van de volgende reboot, Rebirth: Wonder Woman, Superman, Batman (+ All-Star Batman), Justice League, Aquaman en verdere vertalingen van Fables en Preacher. Ook Dark Knight door Dini en Risso en Batman Europa heeft Van Ditmar op Facebook voorgesteld.

Preacher. : hopelijk worden de verdere omnibussen vertaald.

Ook Dark Knight door Dini en Risso : goed nieuws want stond op de lijst. Ik wacht dan nog even met het te kopen in het Engels.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...