Ga naar inhoud

Nieuw Toernooi


nobody

Recommended Posts

Striptekenaars over een goede cover

Dit zijn voor mij de vier eigenschappen van een goede cover:

 

1 Een sterke uitstraling: als je ernaar kijkt, schept het verwachtingen naar avontuur, mysterie, spanning, ...

2 Compositie: een goede cover is niet te druk, alles is herleid tot de essentie.

3 Less is more: blijf bij de essentie, maak het niet te druk. Zorg ook voor

voldoende contrast.

4 Leesbaarheid: als je cover klaar is, moet je hem bij wijze van steekproef

verkleinen. Als alles nog duidelijk en leesbaar is, heb je een goede cover gemaakt.

Wim Swerts

Er worden de laatste jaren prachtige stripcovers gemaakt. Wanneer ik aan de hand van die cover een album uit het rek neem en het opensla, doe ik het vaak meteen weer dicht. Dat komt omdat de kwaliteit van de tekeningen binnenin een heel stuk minder is dan de cover. Dan zie je duidelijk dat er een ontwerper aan het werk is geweest die grafisch meer onderlegd was dan de tekenaar zelf.

Merho

Een goede cover heeft de volgende eigenschappen:

1 Een heel duidelijk leesbaar lettertype

2 Een ijzersterke compositie: hoewel alle elementen belangrijk zijn, vormen ze een harmonieus geheel. 3. Voldoende geheimzinnig

Marc Legendre

 

bron: stripmuseum

Cover van Tyler Cross dus :-).....

Link naar reactie

Ronde 3

 

Duel 1: cover 54, Over de Grenzen van de Tijd... (51/67 stemmen)

Duel 2: cover 36, Long John Silver III - Het Smaragdgroene Labyrint (43/70 stemmen)

 

Duel 3: cover 34, Elke Raaf Pikt - deel 1 (41/70 stemmen)

Duel 4: cover 40, Betoveringen - boek 2 (40/77 stemmen)

 

Duel 5: cover 21, De Wapenmeester (50/72 stemmen)

Duel 6: cover 35, Isaac de Piraat 2 - Ijsbergen (40/73 stemmen)

 

Duel 7: cover 8, Beeldschoon 3 - Gewone Stervelingen (42/71 stemmen)

Duel 8: cover 4, Mooie Zomers 1 - Zuidwaarts! (52/73 stemmen)

Link naar reactie

Ronde 3

 

Duel 1: cover 54, Over de Grenzen van de Tijd... (51/67 stemmen)

Duel 2: cover 36, Long John Silver III - Het Smaragdgroene Labyrint (43/70 stemmen)

 

Duel 3: cover 34, Elke Raaf Pikt - deel 1 (41/70 stemmen)

Duel 4: cover 40, Betoveringen - boek 2 (40/77 stemmen)

 

Duel 5: cover 21, De Wapenmeester (50/72 stemmen)

Duel 6: cover 35, Isaac de Piraat 2 - Ijsbergen (40/73 stemmen)

 

Duel 7: cover 8, Beeldschoon 3 - Gewone Stervelingen (42/71 stemmen)

Duel 8: cover 4, Mooie Zomers 1 - Zuidwaarts! (52/73 stemmen)

Bracket-Cover.png

Link naar reactie

De eerste halve finalist is gekend: cover 36, Long John Silver III - Het Smaragdgroene Labyrint (41/75 stemmen).

 

Er zijn nog drie kwartfinales open om te stemmen. 

 

Er zijn er nog drie open om te stemmen, maar twee van de drie zijn de facto beslist. Alleen duel is nog steeds een duel waarbij elke stem telt en waarbij de race neus aan neus is. 

Link naar reactie

Goede zet, had al vanaf het begin gemoeten. Geen idee waarom dit tot nu toe anoniem was?

 

Wie denkt er nou dat mensen moeite doen om vals te spelen bij iets wat ze geen concreet voordeel oplevert?

 

Er zijn geen prijzen of geld te verdienen en de indieners van de covers hoeven er ook niet trots op te zijn dat ze toevallig de winnende cover gekozen hebben (kennelijk hebben ze een heel gemiddelde smaak).  

Link naar reactie

Maar goed, nu weten we nog altijd niet wie het was.

Naming and shaming, bitte!

Het was volgens mij al een ronde eerder bezig. Ik had er toen al bijna over gepost, maar deed het uiteindelijk niet om de boel niet te verzuren en omdat de cover die ik mooist vond door het bedrog werd bevoordeeld.

De cover van Tyler Cross werd toen op het allerlaatste gewipt met 3, 4 stemmen in één keer, overduidelijk georchestreerd door een dubbelnicker...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Het was volgens mij al een ronde eerder bezig. Ik had er toen al bijna over gepost, maar deed het uiteindelijk niet om de boel niet te verzuren en omdat de cover die ik mooist vond door het bedrog werd bevoordeeld.

De cover van Tyler Cross werd toen op het allerlaatste gewipt met 3, 4 stemmen in één keer.

Ik blijf het zeggen: Tyler Cross op één!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...