Ga naar inhoud

Stripbeurzen In 2017?


marioboon

Recommended Posts

Stripdagen Rijswijk 4 en 5 maart

Comic Con Europa Rotterdam 4 en 5 maart

Dutch Comic Con 25 en 26 maart

Oost Nederlandse stripboekenbeurs Deventer 22 april

Strips op de Markt Gouda 7 mei

Leeuwarden 2 en 3 juni

Comic Con Amsterdam 2 en 3 september

Brabants Stripspektakel 2 en 3 september

Comic Con Rotterdam 25 en 26 november

www.windmill-comics.com

Link naar reactie
Gast Gast_HurmBSS

Samenvatting stripbeurzen en Comic Cons + toevoegingen diverse andere beurzen: 

- 8 januari 2017: Aarschot ( B) ???

- 22 januari 2017: Putte, Mechelen ( B) ???

- 12 februari 2017: Getekend, Lommel ! ( B)

- 12 februari 2017 Stripbeurs Leuven ( B)

- 25-26 februari 2017: Comic Con Brussel ( B)

- 27-28 februari 2017: Stripdagen Rijswijk (NL)

- 4-5 maart 2017: Comic Con Europe, Rotterdam (NL)

- 19 maart 2017: Geraadsbergen ( B)

- 25-26 maart 2017: Dutch Comic Con (NL)

- 1-2 april 2017: FACTS Spring edition ( B)

- 9 april 2017: Fanclubdag Fameuze fanclub (Suske en Wiske, NL)

- 22 april 217: 17e OostNederlandse Stripboekenbeurs Deventer (NL)

- 7 mei 2017: Knokke-Heist ( B)

- 7 mei 2017: Strips op de Markt Gouda (NL)

- 2-3 juni 2017: 3e Noordelijke Stripmanifestatie Leeuwarden (NL)

- 25 juni 2017 Leopoldsburg ( B)http://www.stripbeurs-leopoldsburg.be/

- 19 augustus 2017 Kamper Stripspektakel (NL)

- 1-2-3 september 2017 Brussel ( B)

- 2-3 september 2017 Brabants Stripspektakel Veldhoven (NL) www.brabantsstripspektakel.com

- 2-3 september 2017 Comic con Amsterdam (NL)

- 30 september - 1 oktober: Strip-tweedaagse Hasselt ( B)http://www.stripbeurshasselt.be/datum-striptweedaagse-2017

- 14-15 oktober 2017: Stripfestival Breda (NL) volgens de lokale VVV: http://www.vvvbreda.nl/nl/evenementen/grote-evenementen/stripfestival-breda/1856

- 25-26 november 2017: Comic Con Rotterdam

 

 

O.a. het tweejaarlijkse Turnhout is mij (nog) onbekend.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Toevallig was er vrijdag een nieuwsbrief over, hier een gedeelte ervan.

 

Over De Stripdagen gesproken. De voorbereidingen zijn in volle gang en veel van de programmering is vanaf volgende week al te vinden op de website www.destripdagen.nl. Op de Facebookpagina van Het Stripschap en De Stripdagen is sinds vandaag de illustratie te zien die Kees de Boer heeft gemaakt voor de poster. Die tekening sturen we mee als bijlage. De Stripdagen zijn op 4 en 5 maart 2017, wederom in De Broodfabriek in Rijswijk. Hoewel Het Stripschap eind 2017 50 jaar bestaat, hebben we besloten om dat jubileum pas echt op De Stripdagen van 2018 te vieren. Je zou kunnen zeggen dat het jubileum begint op 11 oktober 2017 en eindigt op 11 oktober 2018, want er zijn doorlopend activiteiten die hieraan herinneren. Leden die een kraam willen boeken op de Stripverzamelbeurs van de komende Stripdagen verwijzen we graag door naar de website.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Wat was de vooruitgang dan?

Niet de gasten, dezelfde stands als altijd, het was echt saai en ik ben zeker niet de enige die er zo over denkt....

De ligging en parkeren ook niet beter, misschien een iets leukere zaal.

Klopt. Je bent niet de enige. De stripdagen zijn al lang niet meer wat het geweest is. Men is blijkbaar niet in staat enige buitenlandse tekenaars van naam binnen te halen. Waarom lukt dat in Veldhoven en Breda dan wel? Vroeger in Breda, ja toen kwamen er tekenaars. Je moet er de programmaboekjes maar eens op na slaan. Kan Striphooligan niet helpen?

Link naar reactie

Men is blijkbaar niet in staat enige buitenlandse tekenaars van naam binnen te halen. Waarom lukt dat in Veldhoven en Breda dan wel? Vroeger in Breda, ja toen kwamen er tekenaars.

Je hebt iemand nodig met een netwerk en een bereidheid tot dit soort vrijwilligerswerk.

 

Zo ben ik 12 jaar geleden bij FACTS begonnen.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Beurzen zijn er niet alleen voor de dédi-jagers hoor. Buitenlandse tekenaars zijn zeker leuk en interessant, maar er is maar een kleine groep mensen per tekenaar die een tekening kan krijgen. Dus voor het succes van een beurs is dit een onderdeel, en niet het belangrijkste. Zaken als sfeer, diversiteit qua aanbod, beursuitgaven, tentoonstellingen e.d. zijn ook van belang, en de tijd van het jaar waarin deze beurs wordt gehouden is ook niet de slechtste voor een binnenbeurs. Ik heb genoeg mensen gehoord en gesproken die het een prima beurs vonden, zeker in vergelijking met Gorinchem.

 

Veldhoven blijft echter voor mij de beurs van het jaar.

Link naar reactie

Is netwerk hebben maar ook onderhouden kost heel veel tijd

zeg dat!! Daar ben je de rest van het jaar dus mee bezig.

 

En alhoewel ik ben gestopt bij FACTS blijf ik dat netwerk wel onderhouden. Veel te leuk om te doen, namelijk!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Maar had niet echt te maken met de opmerking over tekenaars, toch? 

 Toch wel. Een club met 50 jaar ervaring (en netwerk naar ik mag aannemen; anders heb je iets niet goed gedaan). 50! Daar mag je wel het e.e.a. van verwachten. Toch?  Als ik de affiches uit het verleden (vorige eeuw) bekijk zijn alle "groten" wel eens geweest in Breda. Maar welke "grootheden" zijn er de afgelopen pakweg 5 jaar geweest? Nogmaals, waarom lukt het Veldhoven (ben ik met Theoak eens, de beste beurs) en het huidige Breda wel om bekende namen binnen te halen? 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...