Ga naar inhoud

Stripbeurzen In 2017?


marioboon

Recommended Posts

Alleen jammer dat hij dit in Breda niet consequent vol hield en voor een aantal wel weer uitgebreid tekende en kleur aanbracht. Het was bij die die wellicht al tientallen uitgewerkte tekeningen van hem thuis liggen hebben. En die anderen dan de kans op een tekening weerhield.

 

Campesino zegt ook "vanaf nu". Breda is alweer even geleden. En ik begrijp DLC ook. Hoe meer bezoekers kans maken op een tekening hoe meer er aan de stand wordt gekocht.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Alleen jammer dat hij dit in Breda niet consequent vol hield en voor een aantal wel weer uitgebreid tekende en kleur aanbracht. Het was bij die die wellicht al tientallen uitgewerkte tekeningen van hem thuis liggen hebben. En die anderen dan de kans op een tekening weerhield.

 

Ieder zijn of haar mening, maar als er iemand is in de Nederlandse stripscene die keihard werkt om alle fans tevreden te stellen, dan is het Romano wel. Hij gunt zichzelf amper tot geen pauzes, is altijd in voor een praatje, ontzettend benaderbaar, draait zijn hand nergens voor om (van Storm tot Spongebob en alles daartussenin) en levert daarnaast - voor zover ik heb gezien - steevast prachtig werk af.

 

Ik heb zelf ook slechts twee tekeningen (eentje van zijn allereerste FACTS en de tweede is volgens mij ook alweer van 2009) van Romano, maar dat ligt zeer zeker niet aan zijn werkethos.

Link naar reactie

Ieder zijn of haar mening, maar als er iemand is in de Nederlandse stripscene die keihard werkt om alle fans tevreden te stellen, dan is het Romano wel. Hij gunt zichzelf amper tot geen pauzes, is altijd in voor een praatje, ontzettend benaderbaar, draait zijn hand nergens voor om (van Storm tot Spongebob en alles daartussenin) en levert daarnaast - voor zover ik heb gezien - steevast prachtig werk af.

 

HEAR, HEAR ! 

Link naar reactie

Facts deed het een aantal keer best goed in hun tekening regeling. Uitgebreide tekeningen/ commissies moet je gewoon goed voor betalen en om bepaalde tijden is er de mogelijkheid voor een snelle schets/ doodle.  De meeste mensen met meerdere Romano's, hebben daar ook vaak gewooln voor gewacht. Dit betekend

; erg vroeg aan de deur staan, rennen en lang wachten maar. Dus ook al heb je er tientallen, dan verdien je die ook (andere doen andere dingen, genieten van de beurs of hebben geen zin om lang te wachten  ..je moet er zeker wel wat voor over hebben!!).

Dus ik hoop dat Romano gewoon zijn kleurwerk blijft doen en sneller werk voor de gratis schetsjes.

Dit lijkt mij het eerlijkst, zo krijgen de echte Romano verzamelaars (of van een andere tekenaar) meer kans.

Gewoon betalen als je iets bijzonders wilt!  ..ik ben al een tijdje aan het sparen en laat hier ook andere zaken voor liggen..

 

 

Link naar reactie

leuk leuk! Is hier entree voor of niet?

Of een website?

 

 

Zelf ben ik aan het twijfelen om naar Munchen te gaan!!

 

http://www.comicfestival-muenchen.de/english/

 

Terry Moore, David Boller, Mark Buckingham, Mike Perkins...

 

Edit: 650 km.... toch maar niet.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

weet iemand welke tekenaars er komen op de beurs in rotterdam?

ik geloof begin maart ergens, Comic con europe.

 

Waren Mattotti en Brecht Evens er afgelopen jaar, of komen die dit jaar ? (ik kwam het ergens op internet tegen, maar kan het jammer genoeg niet meer terug vinden).

Link naar reactie

haha!  succes met het vinden van wat info!

De sites worden zo ontzettend slecht gemaakt de laatste jaren!

Het is zo goed als onmogelijk om te vinden waar de tekenaars staan op de sites, ik heb hier ook zo veel problemen mee!

Ook ik heb Matotti gemist afgelopen jaar, heel erg jammer!!  Als ik wist dat hij zou komen, was ik zeer zeker in de rij gaan staan. Maar door de ontzettend slechte reclame en blingbling slechte sites, heb ik dat ook gemist!

Gewoon weer eens normaal presenteren wie er komt, lijkt mij handig!

De Rotterdam con is inderdaad begin Maart, maar geen tekenaars tot nu toe/ blijkbaar niet belangrijk.

 

Link naar reactie

De Rotterdamse comic con europe site staat gewoon op internet (ik kan hier niet de link knippen en plakken).

Ondanks dat het nog maar een maandje duurt, staan er geen comic of strip tekenaars aangekondigd.

Heel erg jammer, want het is bij mij in de buurt. Maar ik ga geen vrij van werk vragen als ik niet weet of er iets leuks (ik kom comic artists)komt.

Mattotti was inderdaad afgelopen jaar in Nederland/ Rotterdam.

 

Link naar reactie

http://www.comiccon-europe.com/nl/rotterdam/g/

 

De website en leuke gasten qua acteurs, maar nog niets qua comic/strips idd

 

Wel hebben ze de entreetickets (of in het Belgisch: de inkom) fiks aangepast

 

Good news, folks! We have been able to make some wonderful deals and as a result we can now offer our tickets for Comic Con Europe Rotterdam for a permanent lower price! Yay!

Here are our new, lower prices:
Dayticket: € 12,- (before it was € 18,-)
Early bird ticket: € 18,- (before it was € 25,-)
Weekend ticket: € 22,- (before it was € 35,-)
Weekend Early Bird Ticket: € 30,- (before it was € 45,-)

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik denk dat ik de beurzen zonder fatsoendelijke informatie (of iig tijdige info), maar eens ga overslaan.

Ik stoor mij ook mateloos hieraan!

Het is begrijpelijk dat je voorzichtig wilt zijn. Maar begrijpen ze ook dat veel mensen dingen moeten regelen, als ze naar een beurs willen gaan???

De twijfel of het een beurs wordt ,met leuke tekenaars, is te twijfelachtig.

JAMMER!!!!!!!!

Link naar reactie

wel erg veel klikwerk, niet?

Handiger om het in 1 overzicht te hebben in 1 post. Maar het staat idd iedereen vrij. :)

Die Kalender bekijk ik in ieder geval never en deze topic wel. Ik weet niet hoe dat voor anderen is?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

ik kan de kalender jammer genoeg niet vinden :(

Net als de gastenlijst op de site van Dutch Comic Con Utrecht ook echt onvindbaar voor mij is. Misschien ligt het aan mij en ben ik gewoon heel erg onhandig in het vinden van de juiste link.

Maar ik mis veel info over beurzen en tekenaars.

 

Is er ergens een site waar wel alle beurzen duidelijk vermeld staan?

 

Vroeger was er meer informatie en makkelijker te vinden (in mijn mening).

Jammer want ik mis zo heel wat leuks!

Link naar reactie

ik volg, naast deze site, ook de beurzen via Facebook.

Erg handig is het niet, maar ja.

ook daar zijn ze extreem traag met het vermelden van tekenaars (tot nu toe vrijwel geen).

 

Ik denk dat het laat aankondigen van tekenaars te maken heeft met de hoeveelheid afzeggingen.

Het is altijd rot als je op de beurs pas hoort dat een bepaald iemand afgezegd heeft (soms kan dat ook niet anders denk ik).

maar waarom acteurs wel zo vroeg aangekondigd worden, begrijp ik ook niet (misschien is hun agenda iets strakker ingedeeld).

 

Ik deel jou ongenoegen van het laat melden welke gasten er op een beurs aanwezig zijn.

Zelf ben ik ook van plan om maar minder beurzen te gaan bezoeken. Als er een ruime maand, voor de beurs, nog steeds niks bekend is, ga ik niet (klinkt dreigend, maar ik kan dan daadwerkelijk ook niet, i.v.m. vrij plannen van werk).

Dus ik vind deze nieuwe ontwikkeling ook erg jammer!

Terug naar Breda/Turfschip tijd!!

 

Link naar reactie

ik volg, naast deze site, ook de beurzen via Facebook.

Erg handig is het niet, maar ja.

ook daar zijn ze extreem traag met het vermelden van tekenaars (tot nu toe vrijwel geen).

 

 

FACTS was altijd heel goed met op tijd aankondigen maar vind het nu ook wat minder tempo op zitten.

 

Maar die plan ik gewoon in omdat ze het bewezen hebben het waard te zijn.

 

De rest... die schrijf ik dan gewoon af.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik moet eerlijk toegeven dat Facts inderdaad een van de betere beurzen is, maar ook erg groots.

Al bezoek ik Facts graag, vind ik de kleinere beurzen ook erg prettig/ gewoon leuk/ gezellig.

Ik vind het jammer om dit soort dagen af te schrijven, maar ik ben bang dat het wel zal moeten (i.v.m. het tijdig plannen van mijn werk).

Hopelijk trekt deze 'trend' snel weer voorbij!

 

Vroeger waren de voordringers bij de beurzen een probleem, nu zijn de aankondigingen het :)

 

Al met al heb ik zeker wel respect voor de mensen die dit allemaal moeten organiseren (iets minder voor de mensen die zo'n rare site maken waar alles lastig op te vinden is:)

Link naar reactie

 

 

Ik deel jou ongenoegen van het laat melden welke gasten er op een beurs aanwezig zijn.

Zelf ben ik ook van plan om maar minder beurzen te gaan bezoeken. Als er een ruime maand, voor de beurs, nog steeds niks bekend is, ga ik niet (klinkt dreigend, maar ik kan dan daadwerkelijk ook niet, i.v.m. vrij plannen van werk).

Dus ik vind deze nieuwe ontwikkeling ook erg jammer!

Terug naar Breda/Turfschip tijd!!

Stripbeurs Geraadsbergen op 19 maart 2017 is al een goed op tijd aangekondig met tekenaars en al zodus welkom  :e005:  :e005:  :e005:  :e005:

Link naar reactie

Er zijn nog geen tekenaars bekend.

Tja, als ze zo lang wachten dan zal er ook wel niks moois komen.

Op Facebook staat ook niks en de meeste standaard tekenaars zitten in Rijswijk.

Geen idee waarom dit een Comic Con heet...........?

Link naar reactie

Gepost op mijn verjaardag ! Ga naar Rijswijk ! Ik ga ook  :e012:

 

Ha! Als ik naar Rijswijk ga, dan beloof ik bij deze dat ik geen*) "Lang zal hij leven" zal zingen.

 

Altijd respect voor Kenny Rubenis, die met oneindig geduld wel heel veel leuke tekeningen maakt, zonder zelfs maar te laten blijken dat sommige mensen toch wel vervelende babbelkousen zijn.**)

 

 

*) geloof me, dat is beter dan het alternatief.

**) ik ben vast / hopelijk niet de enige

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...