Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (22)] Cover 44 Vs. Cover 55


nobody

  

64 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke cover vind jij de 'beste'?

    • A
      36
    • B
      28


Recommended Posts

Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

De indiener van de cover mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen.

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

A

post-585-0-28667600-1477785928.jpg

 

Chorasan

 

 

B

post-585-0-34338000-1478002388.jpg

Alhoewel ik de tweede cyclus het bij lange na niet vond halen bij de eerste met Rosinski vind ik deze cover technisch meesterlijk geschilderd. Mooie compositie ook met dat keltische kruis op de achtergrond. Ook de blik in de ogen van de persoon is erg knap gedaan- daarin was Delaby echt een meester.

sanderg

Link naar reactie

Misschien is dat zwaard te klein, maar het gewei in A is veel te breed. Enfin, het zijn twee covers waar ik van gruw en waar in onzichtbare inkt op staat: "Waldorf, koop deze strip niet!" Het zijn covers van auteurs die zichzelf erg serieus lijken te nemen maar die me doen denken aan airbrush indianen op vrachtwagencabines. Toch maar voor het hert met het mega-gewei gekozen. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Misschien is dat zwaard te klein, maar het gewei in A is veel te breed. Enfin, het zijn twee covers waar ik van gruw en waar in onzichtbare inkt op staat: "Waldorf, koop deze strip niet!" Het zijn covers van auteurs die zichzelf erg serieus lijken te nemen maar die me doen denken aan airbrush indianen op vrachtwagencabines. Toch maar voor het hert met het mega-gewei gekozen. 

Idem, mooi verwoord.

Link naar reactie

Waar ik mij gigantisch kan aan ergeren: op de B cover van de Klaagzang, waar op zich niets mis mee is, smijt één of andere vormgever een pseudo-Germaans lettertype voor de titel, in het wit dan nog. Ik kan echt niet bedenken wat daar de achterliggende gedachte van is. De A-cover spreekt mij evenmin aan. Een hert op een rots. Deftig getekend en digitaal geschilderd, maar emotieloos en zonder 'verhaal'.

 

Toch maar B gekozen, geen idee waarom. Ik vond die van 'Moriganen' trouwens een pak beter, maar daar staat natuurlijk een felle rosse op.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Misschien is dat zwaard te klein, maar het gewei in A is veel te breed. Enfin, het zijn twee covers waar ik van gruw en waar in onzichtbare inkt op staat: "Waldorf, koop deze strip niet!" Het zijn covers van auteurs die zichzelf erg serieus lijken te nemen maar die me doen denken aan airbrush indianen op vrachtwagencabines. Toch maar voor het hert met het mega-gewei gekozen. 

 

 

idem.

Link naar reactie

Misschien is dat zwaard te klein, maar het gewei in A is veel te breed. Enfin, het zijn twee covers waar ik van gruw en waar in onzichtbare inkt op staat: "Waldorf, koop deze strip niet!" Het zijn covers van auteurs die zichzelf erg serieus lijken te nemen maar die me doen denken aan airbrush indianen op vrachtwagencabines. Toch maar voor het hert met het mega-gewei gekozen.

Het gaat om een verstripping van een eeuwenoude legende waarin een hert, half god, met een immens gewei, wordt opgejaagd om de muur van Arthurs kasteel te sieren. Het Iers hert, dat lang geleden uitstierf, was het hert met het grootste gewei van alle hertesoorten. Een tijdlang werd zelfs vermoed dat het precies door de last van zijn gigantisch gewei uitstierf. Ik vind de keuze voor het "mega-gewei" dan ook niet zo verrassend...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...