Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (32)] Cover 10 Vs. Cover 30


nobody

  

58 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke cover vind jij de 'beste'?

    • A
      50
    • B
      8


Recommended Posts

Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

De indiener van de cover mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen.

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

A

post-585-0-05045200-1477318294.jpg

 

Mijn eerste keuze is de cover van Gringos Locos van Olivier Schwartz, de Yves Chaland van de 21ste eeuw. Zeer sfeerrijk plaatje over de lotgevallen van Jije, Franquin en Morris in Amerika, dat alleen al door de stijl duidelijk maakt dat dit halverwege de vorige eeuw is gebeurd. 

Tweetie

 

 

B

post-585-0-56511200-1477423939.jpg

 

Intrigerende cover waar veel meer inzit naarmate je deze langer bekijkt.

djkeos

Link naar reactie

Ik kies voor B

B is een collage van wat er in het verhaal gebeurd

Bij A erger ik me te veel aan de kleine foutjes:

De wolken op de achtergrond volgens mij op de het heetst van de dag en dan zijn er volgens mij weinig wolken

Dit soort gieren komen volgens mij daar niet voor (wel in Andes of Afrika?)

Net toevallig vallen er bij alle drie de gieren een druppeltje vocht uit hun snavel

De ezel van Jijé staat niet logisch

Maar op zich is het een heel leuk komisch plaatje maar te overvloedig cq druk.

Hier hadden ze  "less is more" moeten gebruiken

Link naar reactie

Hoe leuk de strips van Schwartz ook zijn, hij zou eigenlijk geen covers moeten tekenen. Die knetterdikke lijnen werken verrassend goed in sequential art, maar slaan de plank behoorlijk mis bij verstilde beelden. De cover had nog gered kunnen worden door de naam Gringos Locos ook te voorzien van grilligheid en ongelijke en dikkere zwarte schaduwlijnen. Nu zit er te weinig evenwicht in.

B is ook niet echt fantastisch maar wel beter uitgewerkt en dus evenwichtiger. B voor mij.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...