Ga naar inhoud

Hoeveel Strips Koop Jij Per Jaar?


Chimi

Recommended Posts

On 12/17/2016 at 11:15 PM, Paul_NL said:

De titel zegt alles al, hoeveel strips kopen jullie per jaar? En in welk genre? Eurostrip, comics, manga of gerelateerd (biografieën etc.)? Softcover of Hardcover? Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden.

 

Maximum 50, meestal zit ik er nog ver onder.

Link naar reactie

Besloten om dat volgend jaar eens bij te houden, consequent met rekening erbij. Dikwijls aan begonnen, nooit afgewerkt.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

64 softcovers en 56 hardcovers tot nu toe  :e005: 120 dus

Meer hardcovers dan vroeger vooral omdat ze een betere verzamelwaarde blijven houden en dan liever iets meer geef. Kijk naar 'Een nacht in Rome' bijvoorbeeld.

 

Aan een gemiddelde prijs van 8/sc en 17/hc gaat dat een totaal van 1447 euro aan strips zijn! :e010:

 

Ik heb vooral gekocht van Gorilla, Dark Dragon Books, Saga, Silvester, L en Daedalus.

De andere uitgeverijen weinig of niets!

Link naar reactie

Leest u ze ook allemaal of belanden ze op een (groter wordende) stapel?

 

Ze worden allemaal gelezen en je mag best je zeggen hoor.... :e012: 

 

2016 was trouwens een buitenbeentje, ik kocht op veilingen een aantal complete reeksen aan, dat verhoogt het aantal aanzienlijk. normaal zit ik op 120-130 stuks per jaar. Ik heb er trouwens dit jaar ook 300 weggedaan.

 

Een ergerlijke kostenpost is trouwens de verplichte aankoop van franstalig spul bij francophone beurzen, kom je weer thuis met een stapel franse hardcovers... :(

Link naar reactie

Dit jaar 442, waarvan 179 hardcovers. Een kleine helft van de softcovers zijn aanvullingen van oudere series die ik via catawiki of in Pierke koop.

Op jaarbasis heb ik van de kostprijs geen benul, omdat ik maandelijks per budget reken en ook veel boeken, films en series koop. Strips alleen zal toch wel minstens 300 à 350 euro per maand zijn.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Als ik 'ns rap tel kom ik aan een stuk of 80. Merendeel €-strips, maar ook wel wat tpb's en manga's. Nauwelijks leesachterstand, maar ik heb wel Arq18 nog liggen waarvan ik eerste de vorige delen wil herlezen en er maar niet toe kom...

Met eindejaar komen er nog wel een paar bij, maar aan 100 zal ik niet komen denk ik. Meer moeten het er zeker niet worden volgend jaar (eerder minder).

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Op dit precies 200, maar daar komen nog wel een 15/20 tal bij, afgelopen 2 maanden veel verschenen wat ik verzamel.

Grootste gedeelte is softcover, maar ook een 30 tal hardcovers en 14 integralen, ook bijna 40 Donald Ducks (pockets, en gewone strips)

Ik ben een verzamelaar en eigenlijk amper lezer, houd mijn series compleet en hoop ooit tijd te vinden om alles nog te lezen, pak af en toe een complete reeks en lees die dan in 1 ruk uit (net XIII op die manier gelezen).

Te weinig tijd en teveel willen hebben..

Link naar reactie

Eigenlijk zijn er hier al veel die niet uitzonderlijk veel strips kopen, maar enigszins wel laten uitschijnen dat de markt wel zal instorten als ze voortaan elders of zelfs geen strips meer zullen kopen. Ik probeer het ironisch te bekijken, maar die algemene indruk valt me nu wel op.

Link naar reactie

Eigenlijk zijn er hier al veel die niet uitzonderlijk veel strips kopen, maar enigszins wel laten uitschijnen dat de markt wel zal instorten als ze voortaan elders of zelfs geen strips meer zullen kopen. Ik probeer het ironisch te bekijken, maar die algemene indruk valt me nu wel op.

Had dezelfde opmerking willen geven. Iemand die nog geen 100 strips koopt(of zelfs leest) als er meer dan 1000 per jaar verschijnen en dan denkt hier op het forum even te komen vertellen welke strips goed of slecht zijn, hoe het in de stripwereld reilt en zeilt,..

Link naar reactie

De stap naar "voortaan geen strips meer zullen kopen" heb ik zelf gewoon al gezet. Enkele jaren terug kocht ik minstens 2 a  3 strips per week. Maar de vele rommel die er elke week weer ligt, en de alsmaar hogere prijzen die voor mij buiten proportie zijn in vergelijking met andere zaken die mij ook interesseren hebben ervoor gezorgd dat ik zeer, zeer kieskeurig geworden ben in het aanschaffen van strips.

Link naar reactie

Had dezelfde opmerking willen geven. Iemand die nog geen 100 strips koopt(of zelfs leest) als er meer dan 1000 per jaar verschijnen en dan denkt hier op het forum even te komen vertellen welke strips goed of slecht zijn, hoe het in de stripwereld reilt en zeilt,..

Dat begrijp ik niet, je kunt toch nog altijd je mening geven over wat je wel hebt gelezen.

Link naar reactie

Maximum 50, meestal zit ik er nog ver onder.

Ik moet hier wel bijzeggen dat ik onder mijn gemiddelde zat van de laatste jaren. Enkele andere aankopen (laptop die na 5 jaar het begeven had, bed dat al ouder was dan mij die aan vervanging toe was) hadden een serieuze hap uit mijn budget genomen.

Link naar reactie

Ik heb dit jaar een stuk of 80 strips gekocht: HC, SC, comic en euro. Dat zijn er iets minder dan de voorbije jaren. Ik ga maandelijks ter Stripspeciaalzake waarna ik de aldaar aangeschafte goederen probeer te verwerken alvorens een nieuw bezoek te maken. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

bed dat al ouder was dan mij die aan vervanging toe was.

Ben jij aan vervanging toe? (sorry, kon het niet laten :) )

 

Sommige mensen kopen helemaal geen strips, dus als je meer dan 0 strips per jaar koopt ...

 

Wist je bijv. dat een jaar of tien geleden een Vlaming gemiddeld 2 cd's/jaar kocht?

Dus wie 3 cd's/jr kocht zat al 50% boven het gemiddelde.

Link naar reactie

Ik heb ooit 's meer dan 600 strips in één jaar gelezen, maar toen wou ik wel alle strips voor volwassenen lezen die ze in de bieb hadden (stel je daar ook niet te veel bij voor: bijna alle manga stond daar).

 

Dit jaar las ik 85 strips (incl Retroworld integraal, als 1 deel geteld ipv 3, omdat het ook wel als één geheel is aangebracht, de Blueberry integraal telde ik als 3, omdat de boeken duidellijker als aparte delen zijn gepubliceerd) Ik verwacht wel er nog enkele te lezen.

 

Ik had er 37 gekocht.

Link naar reactie

Eigenlijk zijn er hier al veel die niet uitzonderlijk veel strips kopen, maar enigszins wel laten uitschijnen dat de markt wel zal instorten als ze voortaan elders of zelfs geen strips meer zullen kopen. Ik probeer het ironisch te bekijken, maar die algemene indruk valt me nu wel op.

 

Wat noem jij "veel"? Ik vind 100 strips/jaar vrij veel. Afhankelijk van SC/HC kom je dan toch al gauw aan 1000€ per jaar. Da's toch niet niks.

 

De markt gaat inderdaad heus niet instorten door enkel de repers hier aangezien we toch maar een minderheid zijn. Als alle repers volgend jaar voor 100€ minder strips komen, dan ga je dat niet zijn in de absolute verkoopcijfers. Maar als de repers al beginnen afhaken dan zijn dat wel tekenen aan de wand.

En misschien dat een aantal repers al afgehaakt zijn? Het zou interessant zijn om evolutie van aankopen per jaar 'ns te zien van een hoop mensen, niet enkel aantal maar ook in €'s + €-strips vs comics&manga's. Pas dan kan je conclusies gaan trekken.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

En misschien dat een aantal repers al afgehaakt zijn? Het zou interessant zijn om evolutie van aankopen per jaar 'ns te zien van een hoop mensen, niet enkel aantal maar ook in €'s + €-strips vs comics&manga's. Pas dan kan je conclusies gaan trekken.

 

Nou, voor mij voor de laatste vijf jaar geeft dit voor strips en comics samen, als ik het bedrag in 2012 gelijk stel aan 100:

 

2012: 100,0

2013:  77,1

2014:  19,0

2015:  14,1

2016:  10,4

 

In 2014 heb ik ineens van de ene dag op de andere echt afgehaakt. Voor een stuk komt dat omdat ik vanaf de vakantie van 2013 meer boeken ben beginnen kopen.

En ik merk dat dat in neergaande lijn gaat: hoe minder ik koop, hoe minder en minder ik nog de moeite vind om te kopen.

Link naar reactie

En misschien dat een aantal repers al afgehaakt zijn? Het zou interessant zijn om evolutie van aankopen per jaar 'ns te zien van een hoop mensen, niet enkel aantal maar ook in €'s + €-strips vs comics&manga's. Pas dan kan je conclusies gaan trekken.

Ik haak vooral af door (een toenemend aantal?) taalfouten. Dit bezorgt strips een slechte naam. Ik ben dan ook zeer blij met de discussie over de vele taalfouten in de integrales van Blueberry. Van Daedalus reeds zo goed als alles verkocht omwille van de vele taalfouten en/of stroeve vertaling. Maar met het geld dat vrijkomt koop ik toch weer andere strips.

Link naar reactie

Boven de honderd vind ik toch al veel als je ze wil lezen (als het om het verzamelen is ligt het anders). Er zijn ook de films en TV series, de boeken en de games. Ik zit nu met een leesachterstand. Voornemen is dat ik de komende maanden enkel de reeksen koop die ik volg, dus geen one-shots meer.

Ook zo'n multiverzamelaar? :e005:

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...