Ga naar inhoud

Facts - Your Belgian Comic Con : 21& 22 oktober 2017


shakeitupguy

Recommended Posts

Kijk op Facebook want nu vanvan hier niet meer van is zal de reep niet meer informatief zijn.

Het is immers gewoon Big Business.

Reep niet meer informatief? Dat slaat nergens op.

Zoals gebruikelijk zullen tekenaars ook hier aangekondigd worden.

 

Na een eerste Amerikaanse genodigde die al op heel wat bijval kon rekenen, ziehier een aankondiging van enkele Europese comic -en strip tekenaars.

 

Elia Bonetti (Drakenorde, The Night of the Living Dead)

Goran Sudzuka (Wonder Woman, Hellblazer

Marco Turini (Doctor Strange, ssassin’s Creed)

Paolo Deplano (Dwergen 3, Meesters Inquisiteurs 2, Huurlingen) --> aan de Daedalus stand

John Bolton (Shame, Man-Bat, X-Men, Army of Darkness)

 

Elia-Bonetti-2.jpg

 

Goran-Sudzuka-4.jpgg

 

Marco-Turini-3.png

 

Paolo-Deplano-1.jpg

JohnBolton1.jpg

Link naar reactie

Na een eerste Amerikaanse genodigde die al op heel wat bijval kon rekenen, ziehier een aankondiging van enkele Europese comic -en strip tekenaars.

 

Elia Bonetti (Drakenorde, The Night of the Living Dead)

Goran Sudzuka (Wonder Woman, Hellblazer

Marco Turini (Doctor Strange, Assassin’s Creed)

Paolo Deplano (Dwergen 3, Meesters Inquisiteurs 2, Huurlingen) --> aan de Daedalus stand

John Bolton (Shame, Man-Bat, X-Men, Army of Darkness)

 

 

 

Is Elia Bonetti bij jullie of bij Dark Dragon met Night of the living dead? 

En tekent John Bolton dit keer? 

Link naar reactie

Kijk op Facebook want nu vanvan hier niet meer van is zal de reep niet meer informatief zijn.

Het is immers gewoon Big Business.

mag ik even NIET politiek correct zijn en zeggen dat dit een KUT-opmerking is?!

Dit is eerlijk iets wat een klojo kan zeggen!

 

Als je iets zou moeten weten, dan zou het wel moeten zijn dat de Artist Alley nog steeds een Act of Love is voor de mensen die het organiseren en Shakeitdown en Devilcreator zijn daarbij de drijvende krachten. En die zijn overactief op de Reep, dus gedraag je even, gast!!!

 

(en ja, ik mag nu eens lekker eerlijk zijn omdat ik niet meer voor FACTS werk :P  )

 

Zo.. dat lucht op!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

mag ik even NIET politiek correct zijn en zeggen dat dit een KUT-opmerking is?!

Dit is eerlijk iets wat een klojo kan zeggen!

 

Als je iets zou moeten weten, dan zou het wel moeten zijn dat de Artist Alley nog steeds een Act of Love is voor de mensen die het organiseren en Shakeitdown en Devilcreator zijn daarbij de drijvende krachten. En die zijn overactief op de Reep, dus gedraag je even, gast!!!

 

(en ja, ik mag nu eens lekker eerlijk zijn omdat ik niet meer voor FACTS werk :P )

 

Zo.. dat lucht op!

Shake it up or down? ;)

Link naar reactie

Wat een domme reacties. Facebook wordt steeds belangrijker en werd eerder bijgewerkt. Daarnaast het is een commerciële organisatie. Ik heb niets gezegt over de vrijwilligers, hoe ze ook heten. Hopenlijk krijgen ze een vergoeding voor het werk of misschien wel een reisje naar een buitenlandse beurs.

Link naar reactie

FACTS begint al goed.. John Bolton is altijd een geweldige gast!!

Nu Frank Miller, Jim Lee en Todd Mcarlane nog :)

 

Idd. Thx. Haha, nu noem je toch wel de moeilijkste te strikken comic tekenaars (die trouwens niet meer tekenen op beurzen) :-p

Maar we doen ons best om toch ooit 1 van de deze 3 te mogen strikken

 

John Bolton zal normaliter deze keer tekenen. Wel bij aankoop van een boek.

Hij heeft bevestigd dat hij zal tekenen :-) maar wel bij aankoop van zijn Shame integrale en wellicht ook bij aankoop zijn Man-Bat album in Nederlandstalige versie (waar ik hoop exemplaren van te kunnen bemachtigen).

Link naar reactie

Idd. Thx. Haha, nu noem je toch wel de moeilijkste te strikken comic tekenaars (die trouwens niet meer tekenen op beurzen) :-p

Maar we doen ons best om toch ooit 1 van de deze 3 te mogen strikken

 

Hij heeft bevestigd dat hij zal tekenen :-) maar wel bij aankoop van zijn Shame integrale en wellicht ook bij aankoop zijn Man-Bat album in Nederlandstalige versie (waar ik hoop exemplaren van te kunnen bemachtigen).

 

Steranko is ook goed hoor  :e007: . Of Romita Sr. Of John Byrne.

Link naar reactie

Allé hup, ziehier 4 nieuwe aankondigingen. :e005:

En het is niet omdat het nu nog niet op de FACTS website of FB is aangekondigd, dat het niet officieel is :e007:

Een primeurke voor de forummers mag wel soms :e012:

 

Claudio Castellini (Spider-Man, Conan, Batman Black & White, Wolverine, Thundercats)
Giuseppe Cafaro (Suicide Squad, Batman/Superman, Superman/Wonderwoman and Catwoman)
Nicolas Bournay (Nexus)
Julien-Hugonnard Bert (inkter bij Roodhaar 1, TempelRidder 2, en bij heel wat Créty verhalen zoals Drakenbloed, Star Wars: Rebellenprinses)

 

hugonnard-4.jpg

Castellini-Darth-Vader-for-Valenciennes-

Cafaro-BMSM_34_15_600-670x1017.jpg

Nicolas-Bournay-Nexus.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Maakt wel prachtige schetsen :)


post-130-0-58032500-1485864960_thumb.jpg

 

En Angeloume.. geen idee hoe daar te werk ging, maar ik weet dat hij gráág naar FACTS wil. Al jaren. Dus ik kan me zomaar voorstellen dat die hier heel erg zijn best gaat doen.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik hoop dat je gelijk hebt maar zijn reputatie is niet gebaseerd op één afzegging. Helaas maar waar.

Ook bij kleinere events viel hij van de trap, autopech, de overgrootmoeder van de achternicht van de 2e vrouw van zijn buurman.. Dat soort argumenten.

Nogmaals, ik hoop dat je gelijk hebt en hij een bijzondere liefde voor Gent heeft

Link naar reactie

Zoals jullie hebben kunnen merken, gaan we meerdere tekenaars per aankondiging bundelen. :e005:

 

Ook bij deze aankondiging heeft het forum de primeur :e005:

 

Deze 3 Europese comic tekenaars komen naar FACTS :

 

Ferran Rodriguez
Giovanni Timpano
Rufus Dayglo

En voor de strip liefhebbers zijn er
Kas & Graza (onder het motto derde keer, goede keer)

alsook Lorenzo Palloni, tekenaar van het Het eiland verschenen bij de kersverse uitgeverij Microbe.

 

De volgende aankondiging zal zich concentreren rond enkele niet-Europese comic guests :e005:


Eiland.jpg

Link naar reactie

Even een vraag: Er wordt aangegeven dat de volgende aankondigingen comic tekenaren zullen zijn.

Hieronder de reeds aangekondigde tekenaren, overwegend comic tekenaren op dit moment.

 

Elia Bonetti - Comic

Goran Sudzuka - Comic

Marco Turini - Comic

Paolo Deplano - Europese Strip

John Bolton - Comic

Claudio Castellini - Comic

Giuseppe Cafaro - Comic

Nicolas Bournay - Europese Strip

Julien Hugonnart-Bert - Comic

Lorenzo Palloni - Europese Strip

Giovanni Timpano - Comic

Ferran Rodriguez - Comic

Rufus Dayglo - Comic

Kas - Europese Strip

 

Komen er nog aankondigingen van tekenaars die "vertaalde" europese strips getekend hebben?

Wanneer wordt er bekend gemaakt op welke dagen deze aanwezig zijn? Dan weet ik of ik een early bird moet aanschaffen en voor welke dag.

Link naar reactie

 

 

Komen er nog aankondigingen van tekenaars die "vertaalde" europese strips getekend hebben?

Nou... even snel gekeken

 

Marco Turini: Assassin's Creed @ Dark Dragon Books

Paolo Deplano: is hij niet via "Dwergen" @ Daedlus?

John Bolton: vertaling Man-Bat @ Panini NL aka Lion

Kas & Graza: Thorgal toch?

 

En ik weet zeker dat ik er nog wat over het hoofd zie, maar is toch een goed begin?

 

Wanneer wordt er bekend gemaakt op welke dagen deze aanwezig zijn?

 

 

an sich is de regel dat als het niet specifiek op de site staat dat ze enkel ZON of ZAT aanwezig zijn, dan zijn ze beide dagen aanwezig.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Deplano en Kas had ik al vermeld als europese strip.

Assassin's Creed is een comic uitgegeven in stripformaat.

Man-Bat is ook een comic.

 

FACTS is een leuk event maar ik wil wel gaan met een doel. Anders kan ik altijd nog naar de najaars editie gaan toch? 

Aangezien ik geen comics verzamel...... 

Nee, ik verzamel op de eerste plaats europees vertaalde stripboeken en op de tweede plaats een leuke dedie in mijn boek. 

 

Denk er sterk over om Rijswijk dit jaar over te slaan. (niet echt dit topic maar wel relevant).

Waarom niet? Na al die jaren verzamelen bieden ze niets nieuws voor me.

Ik heb nog altijd goede hoop en zin in de aankomende editie van FACTS, maar tot op heden nog geen kaarten aangeschaft.

Link naar reactie

 

Assassin's Creed is een comic uitgegeven in stripformaat.

Man-Bat is ook een comic.

point taken!

 

 

Anders kan ik altijd nog naar de najaars editie gaan toch?

 

 

tuurlijk! Altijd leuk om een feessie in het vooruitzicht te hebben.

 

Daarnaast zou ik nog even in de gaten houden qua aankondigingen, want als ik de club achter de Artist Alley een béétje ken, dan hebben ze altijd wel een leuke verrassingen in het 'strip"-gedeelte, waar jij van aangeeeft te zijn.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Elia Bonetti

Heeft ook strips getekend zoals Drakenorde 0 en de 2 delen van Night of the Living dead, vertaald uit het Frans door Dark Dragon Book

 

Julien-Hugonnard Bert

Hij heeft ook meegewerkt aan Roodhaar en Drakenbloed.

 

Er volgt nog zeker een heuse stripnaam die je alleen maar gaat kunnen bemachtigen als je een Early Bird ticket zal hebben.

Link naar reactie

Deplano en Kas had ik al vermeld als europese strip.

Assassin's Creed is een comic uitgegeven in stripformaat.

Man-Bat is ook een comic.

 

Ik snap niet helemaal waarom jij nu zo'n duidelijk onderscheid maakt tussen:

* uit het Engels vertaald naar het Nederlands 

* uit het Frans vertaald naar het Nederlands

Link naar reactie

Ik snap niet helemaal waarom jij nu zo'n duidelijk onderscheid maakt tussen:

* uit het Engels vertaald naar het Nederlands 

* uit het Frans vertaald naar het Nederlands

Uit het Engels vertaald naar het Nederlands : gaat over Engelstalige uitgegeven comics

Uit het Frans vertaald naar het Nederlands : gaat over de Franstalige Eurostrips.

 

Kortom, hij is gewoon geen liefhebber van comics maar wel van strips :-p

Maar hij zal wel uitzonderingen maken want hij stond wellicht ook bij Risso of Don Rosa in het FACTS-verleden :-p

Link naar reactie

Nee, is niet correct. Heb geen Don Rosa gedaan vorig jaar, hij signeerde niet in nederlands vertaalde strips. 

Risso idem, die heeft de vertaald strip Fulu die hij niet wilde signeren.

Een goede vriend heeft echter op de zondag wel een tekening van Risso voor me geregeld in een vertaalde comic.

Deze comic had een witte pagina erin waardoor een dedie in het boek mogelijk was.

 

Een comic is voor mij idd geen strip. Ik heb er echter genoeg thuis, maar ga bij deze artiesten niet langs voor een tekening. 

Ik wil een tekening graag in een Nederlands "vertaald" stripboek. Bij comics is dit nu eenmaal lastig. Al die losse bladen zie ik niet zitten.

 

Zo heb ik als voorbeeld wel een dedie van Charlie Adlard in TWD. Maar dan wel uiteraard een vertaald boek van Silvester.

Verder maakt het me niet uit of een strip vertaald is uit het frans, duits, spaans of welke taal dan ook.

Belangrijkste criteria bij de aanschaf van een strip blijft voor mij: Lijkt de strip mij leuk?  

 

Ik koop zelden stripboeken voor een tekening/dedie waarvan ik op voorhand weet dat ik deze toch nooit zal gaan lezen. 

Tegenwoordig maak ik hierop soms een uitzondering nu ik kinderen heb. Maar dat vindt ik alleen maar positief.

Link naar reactie

Iedereen moet voor zichzelf de keuze maken hoe hij of zij wil verzamelen. Ik ga zelf ook niet (snel) voor een dédicace van een tekenaar waarvan ik op voorhand al weet dat het stripverhaal mij niet echt zal aanspreken. Juist als je een serie of verhaal leuk vindt heeft een originele tekening in een album echt meerwaarde voor mij.

 

Maar het is ook al eens voorgekomen dat ik door het verkrijgen van een dédicace een reeks heb 'ontdekt' die dan zeer de moeite waard bleek te zijn. Frank Lincoln is bijvoorbeeld zo'n reeks.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...