Ga naar inhoud

Facts - Your Belgian Comic Con : 21& 22 oktober 2017


shakeitupguy

Recommended Posts

Mooi, maar toch allemaal vrij "normale" artiesten. Ik bedoel hiermee: superheroes, superheroes, superheroes. Niet mijn ding.

Waar is het ietwat "afwijkende" genre? Phillips, Naifeh, Cummings, Staples, Mignola, Rodriguez, Dragotta, etc. 

En waarom 'ns geen manga-artiesten? Te duur?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Mooi, maar toch allemaal vrij "normale" artiesten. Ik bedoel hiermee: superheroes, superheroes, superheroes. Niet mijn ding.

Waar is het ietwat "afwijkende" genre? Phillips, Naifeh, Cummings, Staples, Mignola, Rodriguez, Dragotta, etc. 

En waarom 'ns geen manga-artiesten? Te duur?

 

Om te beginnen moet ik zeggen dat bij FACTS meer namen van buitenlandse tekenaars zie dan welke andere Comic Con dan ook. 

 

En ik vind het dan logisch dat om redenen van kosten ze eerder in Europa zoeken dan in de USA. Vliegtickets vanuit de USA zijn nu eenmaal duur. 

En het aantal potentieel uit te nodigen tekenaars die in de USA wonen is erg groot, dus de kans dat je specifieke tekenaars tegen zult komen is redelijk klein.

Link naar reactie

De concurrentie is hevig en de beurzen lijken allemaal op elkaar. Misschien heeft de een wat meer tekenaars en de ander wat meer (verlopen ex-) film of tv 'sterren'maar in de basis zie je overal hetzelfde.

Deze mensen maar ook tekenaars hebben opties zat.

 

En ook welke tekenaar uit Europa heeft niet wel eens een of andere bijdrage aan comics geleverd? Keuze zat maar of dat nu direct ook kwaliteit oplevert?

Link naar reactie

Mooi, maar toch allemaal vrij "normale" artiesten. Ik bedoel hiermee: superheroes, superheroes, superheroes. Niet mijn ding.

Waar is het ietwat "afwijkende" genre? Phillips, Naifeh, Cummings, Staples, Mignola, Rodriguez, Dragotta, etc. 

En waarom 'ns geen manga-artiesten? Te duur?

Het afwijkende genre kan je vooral vinden in de klepper van deze Spring editie : Rob DenBleyker van de geweldige webcomicserie Cyanide and Happiness :e005: alsook Joe Jusko die tot de top behoort van de Fantasy tekenaars. Voor de rest inderdaad wel veel superheroes maar toch met uiteenlopende tekenstijlen. Blijven comics hé ;-)

 

Maar van je lijst komt er al (normaliter) zeker eentje in oktober :e005:. Sean Phillips is al eens geweest (en willen we uiteraard nog wel eens terug).

 

Bekende manga tekenaars zijn peperduur en tekenen niet graag op beurzen. Hooguit een handvol tekeningen tijdens een weekend en een paar handtekening sessies van een paar uur.

 

Om te beginnen moet ik zeggen dat bij FACTS meer namen van buitenlandse tekenaars zie dan welke andere Comic Con dan ook. 

 

En ik vind het dan logisch dat om redenen van kosten ze eerder in Europa zoeken dan in de USA. Vliegtickets vanuit de USA zijn nu eenmaal duur. 

En het aantal potentieel uit te nodigen tekenaars die in de USA wonen is erg groot, dus de kans dat je specifieke tekenaars tegen zult komen is redelijk klein.

 

Idd, we doen ons uiterste best om een ruim aanbod van buitenlandse tekenaars op FACTS aan te bieden. Op heel wat nieuwe  Comic Con beurzen zie je amper buitenlandse tekenaars wat wel jammer is voor de comic liefhebber.  Gelukkig dat er dan soms lokaal talent is. Voor 1 US tekenaar kan je al gemakkelijk 3 à 4 Europse tekenaars uitnodigen en er is heel veel talent in de UK, Spanje en Italië.

Link naar reactie

 Phillips, Naifeh, Cummings, Staples, Mignola, Rodriguez, Dragotta, etc. 

 

Maar van je lijst komt er al (normaliter) zeker eentje in oktober :e005:. Sean Phillips is al eens geweest (en willen we uiteraard nog wel eens terug).

 

 

:e010:  :e005:  Kan ik al een EB kopen voor oktober :e012: ?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Voor 1 US tekenaar kan je al gemakkelijk 3 à 4 Europse tekenaars uitnodigen en er is heel veel talent in de UK, Spanje en Italië.

 

Kies dan maar qua superhelden voor meestal Europeanen en een enkele grote naam uit de USA en Canada. 

 

Inderdaad bieden de UK, Spanje en Italie en de balkan al een lange lijst met talenten. Vooral de laatste jaren worden de comics steeds internationaler, al zijn Brazilianen waarschijnlijk nog duurder dan Amerikanen. 

Link naar reactie

Zoals steeds kan je op de FACTS-site alle prijzen vinden rond tekeningen, pre-con comissies en signeersessies op deze pagina :

 

http://facts.be/nl/hoe-tekeningen-verkrijgen-op-facts/

 

Deze infromatie wordt aangevuld vanaf de informatie van de tekenaar verkregen wordt. Ontvang ik niets, dan is het ook voor mij een verrassing tijdens het weekend zelf :e007:

 

Indien er nog extra vragen zouden zijn, stel ze maar hier. Dat is de extra service die we de forummers bieden sinds jaren :e005: .

Link naar reactie

Ik vrees dat de wens om 2x geld in Gent te verdienen tot een gemiddeld lagere kwaliteit en aantal gasten zal leiden.

Ook Deadulus, met afstand de beste van het festival, heeft geen busladingen auteurs.

Bij de comics ben je echt een uitzondering als je geen batman hebt getekend. Voor de Deadulus tekenaars ligt dat anders.

Link naar reactie

Ik vrees dat de wens om 2x geld in Gent te verdienen tot een gemiddeld lagere kwaliteit en aantal gasten zal leiden.

Ook Deadulus, met afstand de beste van het festival, heeft geen busladingen auteurs.

Bij de comics ben je echt een uitzondering als je geen batman hebt getekend. Voor de Deadulus tekenaars ligt dat anders.

Ik ben niet de meest actieve deelnemer op het forum, maar volg het allemaal wel. De meeste mensen kennen me dan ook van de vele beurzen die ik bezoek.

Ik ben nu al 12 jaar actief al vrijwiligger bij FACTS en de laatste 6-7 jaar actief bezig met de Artist Alley ism Shakeitupguy (en vroeger ook met Boomvaboom).

 

Ik kan je zeggen dat jouw opmerking niet correct is. We krijgen van de core-organisatie heel veel steun en vrijheid.

Zij leggen ons geen limiet op voor het aantal uit te nodigen tekenaars. Wij moeten gewoon binnen budget blijven wat logisch is.

We hebben deze editie 26 uitgenodigde tekenaars. Waarvan er 18 van buiten België komen. Dit vind ik een mooi aantal tov van vele andere beurzen.

 

Het klopt dat Daedalus deze editie minder bedeeld is, maar ik kan je zeker zeggen dat we veel tekenaars aangeschreven hebben.

We hebben een zeer goeie samenwerking met hen en zij vinden het ook spijtig.

We hopen dat we het bij een volgende editie beter kunnen doen.

 

Ik kan je alleen zeggen dat het aantal tekenaars dat aanwezig is maar een fractie is van de aangeschreven tekenaars.

We nodigen tekenaars uit van alle mogelijk interessegebieden uit de europese en amerikaanse strip wereld.

Dat kan je zien aan de archieflijst op de site van facts.

Link naar reactie

Er zitten zeker mooie namen bij uit de comic/superheldenwereld, maar we zijn natuurlijk naast die comic-tekenaars ook dikwijls verwend geweest met niet-comic tekenaars van Daedalus, DDB en Silvester. Dat liep toch al makkelijk op tot een tekenaar of 7à8. En nu is het er (tot hiertoe) maar één (die trouwens ook al 'ns vrij recent op FACTS geweest is). Da's natuurlijk een spijtige aderlating die niet te ontkennen valt... en waar de organisatie blijkbaar zelf weinig aan kan doen :e001: .

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Je kan natuurlijk ook eens op ONTDEKKING gaan bij de andere tekenaars en zo hun stijl ontdekken?

Of zeg ik nu wat vreemds?

Ik ben zelf altijd stripfanaat geweest tot 1994. En toen comic-gek tot ongeveer 2 jaar geleden toen ik EKHO enzo ontdekte. Nu ben ik ook tekenaars gaan waarderen om MEER dan enkel hun titels en scoor ik wel eens tekeningen van artiesten die ik voorheen geen 'blik waardig' keurde

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Je kan natuurlijk ook eens op ONTDEKKING gaan bij de andere tekenaars en zo hun stijl ontdekken?

 

Of zeg ik nu wat vreemds?

 

Ik ben zelf altijd stripfanaat geweest tot 1994. En toen comic-gek tot ongeveer 2 jaar geleden toen ik EKHO enzo ontdekte. Nu ben ik ook tekenaars gaan waarderen om MEER dan enkel hun titels en scoor ik wel eens tekeningen van artiesten die ik voorheen geen 'blik waardig' keurde

 

Je zegt helemaal niks vreemds. De comic-wereld ben ik nog volop aan het ontdekken. Als ik daar tekenaars zie staan van bv. Y The last Man en één van de oprichters van Image dan wekt dat zeker mijn interesse. Het kan dus best zijn dat ik toch afzak naar FACTS, maar ben nog aan het twijfelen.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Er zitten zeker mooie namen bij uit de comic/superheldenwereld, maar we zijn natuurlijk naast die comic-tekenaars ook dikwijls verwend geweest met niet-comic tekenaars van Daedalus, DDB en Silvester. Dat liep toch al makkelijk op tot een tekenaar of 7à8. En nu is het er (tot hiertoe) maar één (die trouwens ook al 'ns vrij recent op FACTS geweest is). Da's natuurlijk een spijtige aderlating die niet te ontkennen valt... en waar de organisatie blijkbaar zelf weinig aan kan doen :e001: .

Paolo Deplano komt nu voor de Daedelus uitgaven voor toch wel 2 sterke delen van Dwergen en Meesters Inquisiteurs.

Eigenlijk zijn het er 3 uit die stal : vergeet niet Elia Bonetti (Night of the living dead - Dark Dragon Books) en Julien Hugonnard Bert (Drakenbloed - Silvester).

Bovendien maken die 2 laatste gratis tekeningen. :-)

Link naar reactie

Even Devilcreator bijvallen......Facts heeft vaak een prima line up.

Ik heb ook mijn bedenkingen bij twee edities per jaar, maar het team van de artist alley beslist dat niet.

We zijn een beetje verwend geraakt, want ondanks dat het een comic con is.....waren er ook altijd veel tekenaars van Europese strips.

En iedereen denkt maar dat iedere tekenaar zo maar komt opdagen, maar de concurrentie met evenementen in Frankrijk is groot en het kost veel moeite om internationale tekenaars te regelen en over te halen, want het kost de tekenaars ook veel tijd.

 

En nogmaals, voor een comic con hebben ze veel comic tekenaars, dat is logisch.

En Deplano, Jeremy en Kas tekenen Europese strips en Bonetti, Hugonard en Bournay hebben ook een vertaald boek met Europese strip.

Link naar reactie

Het blijft feit dat dit een zwakke versie is.

Dit ondanks de pogingen om het anders te doen lijken. Gratis tekeningen? Bij aankoop zeker. Kas en Bert hebben, zie eerdere inbreng, een bedenkelijke reputatie qua aanwezigheid.

Ik hoop en verwacht niets. Zal het zien op de zaterdag.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...