Ga naar inhoud

Facts - Your Belgian Comic Con : 21& 22 oktober 2017


shakeitupguy

Recommended Posts

De dochter heeft 8 priority entry tickets voor facts dit weekend.

Zij kan spijtig genoeg wegens onvoorziene omstandigheden zelf niet gaan.

Wie wil er overkopen tegen een spotprijsje?

Alles kan via mail geregeld worden, de dag zelf kan je nog kiezen.

De tickets kosten normaal 30 euro /stuk. Ze mogen weg voor 10 euro /stuk

Stuur haar maar een mailtje bij interesse : pimmeke26@hotmail.com

 

Link naar reactie
Gast Ooggetuige

Druk event behalve bij de strips /comics. 

Aan het eind van de ochtend al 6 tekeningen inclusief meerdere free sketches. Die waren vermoedelijk door de rust prima. 

Ook Kas en Deplano deden hun best. 

Voor Kas waren er nog 10 vd 25 tickets over. Eigenlijk zegt dat genoeg. 

Persoonlijk dus tevreden naar huis. 

Link naar reactie

Gisteren mijn allereerste Facts samen met mijn Geek-zoontje. Hij kon bijna al die cosplayers hun avatar zeggen. Heel toffe sfeer, en beestig veel volk. The Beast was dodelijk voor mijn fysiek als je het een beetje goed wou doen.

 

Opvallend was dat er bij de tekenaars weinig volk stond. Bij Kas stond enkel Campesino ervoor. Had ik dat geweten...

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Op zondag stond er precies nog minder volk bij de tekenaars. Maar zelfs zonder iemand voor me zag ik het niet zitten om mijn neefjes te laten wachten.

Mijn bestorming van The Beast was geen succes. Na een halve hindernis viel ik op mijn smoel. Bril verbogen en schaafwonden aan hoofd en hand. Na nog enkele hindernissen ben ik buiten adem gestopt. Ik zag me ook geen muur beklimmen. Ik ben de jongens dan maar achterna gelopen om hen van de zijkant te filmen.

Link naar reactie

Toen wij aan The Beast wilden beginnen moesten we eerste een half uur aanschuiven om dan een reservatie te kunnen maken voor 3 uur later. We hebben dat dan maar geskipped :e001:.

Voor de rest: idd vrij rustig bij de tekenaars. Voor Kas kon je maar 1 strip kopen (in Nl), dus als je die al hebt heeft dat niet veel zin. Vooral Libessart had eigenlijk heel veel te doen. Die tekende de cosplay-players hun portret en dat was duidelijk een schot in de roos. Ook heel druk bij Deplano (25 tickets), maar die nam dan ook echt zijn tijd om hele mooie dingen te maken. Zijn vrouw was er trouwens ook bij, en kleurde Huurlingen in met waterverf (Dwergen niet, aangezien ze daar niet de inkleurster van was).

Doordat er weinig volk was, denk ik dat de tekenaars meer tijd spendeerden aan de dédi's. Ik heb prachtige dingen verkregen. Zie binnenkort in de dédi-thread. 

Men had ook 1 TV gehangen waar tekenaars dan aan die tafel afwisselend konden tekenen en je dat kon volgen. Op zich knap, maar doordat er zo weinig volk was, weet ik niet of dit nu interessant was. Dit was een goeie try-out in ieder geval.

Buiten de artist alley zaten ook nog een aantal andere tekenaars zoals Cornelis, Baele en Rubenis in de grote zaal. Die hadden toch ook wel behoorlijk te doen had ik de indruk.

Van 1 tekenaar was ik wat ontgoocheld. O.a. Portacio. Die had geen comics bij, had geen prijslijst liggen (maar wel origineel werk met zeer stevige prijzen). En hij zat wat achterover te tekenen waardoor je dus nog niet eens kon zien waarmee hij bezig was. M.a.w. hij was niet echt toegankelijk en ik vermoed dus ook dat hij niet veel verkocht heeft.

 

Wat een beetje raar was: andere jaren moest je alle tickets kopen aan 1 stand, m.u.v. Daedalus (en DDB/Silvester, maar die waren er nu niet). Aan die stand kon je nu echter maar tickets krijgen voor 4 tekenaars (Kas, Libessart, Bonetti, Palloni). Voor de anderen moest je ineens aanschuiven + Shakeitupguy deelde dan wat gratis tickets uit bij een rondgang. 

Ik ben een beetje verdeeld over dit systeem: nu het niet zo druk was, maakte dit niet zo veel uit. Als het nu wel druk was geweest, dan kan je wel wat tickets mislopen zelfs met EB. Anderzijds zijn het dan ook weer een beperkt aantal EB'ers die met alle tickets aan de haal gaan, en heb je zonder EB dan weer geen tickets voor free sketches.

Nieuw deze keer: een heel aantal tekenaars begonnen nu wel degelijk al om 9u te tekenen. Chapeau! Merci! Top!

 

Los van de tekenaars: bij de photoshoots stonden rijen, rijen, rijen volk. Niet te doen. Cosplayers altijd weer leuk (voor mij waren de toppers: de groep Steampunkers, de Avatar-girls en Kuifje+Haddock). Eten is er niet echt op vooruit gegaan, maar is voor mij bijkomstig (als ik maar iets binnen heb :-)).

Redelijk aantal Japanse standjes, wat ik altijd tof vind. Qua volk: rond de middag vrij druk, vanaf 14u nam het volk af had ik de indruk. Ik vind dat niet erg, dan is het minder drummen. De organisatie dient natuurlijk te bekijken of 2 edities per jaar interessant blijft.

 

Conclusie: ik was zeer tevreden van deze editie. 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Zaterdag ben ik ook voor het eerst naar Facts geweest met mijn 2 gasten van 10 en 12. Vooral de sfeer opgesnoven en wat rondgekeken naar de vele gekostumeerde bezoekers, de robotjes en de auto's uit filmscenes. Eventjes dag gezegd aan Stripeljee en Minotaur. Een Boerke-box gekocht bij Pieter De Poortere, mijn zonen op de foto met William Boeva. Voor het eerst een Nintendo-game gespeeld met mijn gasten ( Mario Kart de Luxe ). De standhouder had me vooraf uitgelegd dat A diende om gas te geven en nog een knopje om te driften ( wat dat ook mag zijn, misschien de embryage ), maar daarmee wist ik nog niet hoe ik moest sturen. Na een poosje met groteske bewegingen  dat bakje heen en weer te zwaaien om mijn autootje in de goede richting te doen krijgen, kwam die Nintendo-vertegenwoordiger me zeggen dat er daar ook een joy-stick opzit. Verdienstelijk 12de en laatste geworden in mijn race. Uiteraard ook The Beast uitgeprobeerd en met succes ! Tip voor Kontiki: gebruik je gewicht, sommige muren hoefde ik niet te beklimmen maar vielen omver toe ik er mijn volle 95kg tegenaan gooide. Wellicht had jij ook de pech om uit te glijden over een spiegelglad springkasteel na de liters zweet die Kool Thing en ik er hadden achtergelaten. Ook leuk: eventjes gekeken naar Asgard Sings: de karaoke van Japanse tekenfilmliedjes ( of moet ik anime zeggen ), waarna ik abrupt werd  meegesleurd door mijn gasten ( Paaaa! We zijn hier weg! ). Verder nog Pokemon-burgers gegeten ( 2x de Charizard-burger ) en mijn gasten een videospelletje laten spelen uit de jaren tachtig. Bij de filmacteurs en comictekenaars zijn we niet langs geweest. Al bij een al een fijne ervaring, ik kom nog wel eens terug.

 

Link naar reactie

Voor Jeremy nog tickets over? Ja, dat inclusief 1 ticketje dat werd terug gebracht en 1 met reservatie  voor een vriend door organisatie 

Gelukkig was hij wel sterk bij de controle van de mederepers. 

Jeremy was goed op dreef. Jammer dat hij, behalve voor een huiler, het zijgezichten waren. Wel mooie. 

 

Een goede zondag met ook fijne bijdragen van Deplano en  Bournay en tekening van Bonetti. 

Geslaagde dag. 

Link naar reactie
4 uren geleden, Gast Peter zei:

Voor Jeremy nog tickets over? Ja, dat inclusief 1 ticketje dat werd terug gebracht en 1 met reservatie  voor een vriend door organisatie 

Gelukkig was hij wel sterk bij de controle van de mederepers. 

Jeremy was goed op dreef. Jammer dat hij, behalve voor een huiler, het zijgezichten waren. Wel mooie. 

 

Een goede zondag met ook fijne bijdragen van Deplano en  Bournay en tekening van Bonetti. 

Geslaagde dag. 

Ik wil hier toch even een nuance aan brengen want  ik vind dat dit bericht insinueert dat dit ticket al op voorhand was langs de kant gehouden voordat de beurs open was. De meeste verzamelaars kennen me en ik durf te stellen dat ik heel eerlijk omga met al de systemen die we opstellen. 

 

Ik heb mijn vriend op voorhand verwittigd dat hij vroeg zou moeten aanwezig zijn als hij nog een ticket van Jérémy zou willen bemachtigen. Hij kon er spijtiggenoeg maar om 11u zijn.  
Ik heb dan toen ook beslist en hem ook gezegd dat als de tickets op zijn dat hij pech heeft gehad. Maar rond 10u45 passeerde ik bij de boekenstand en toen waren er nog 4 ticketten beschikbaar. Ik heb dan maar beslist om er inderdaad 1 langs de kant te houden. Hij heeft net hetzelfde als jullie moeten doen en dat is een boek kopen.

Ik vond dit toen en nu nog steeds geen verkeerde actie omdat we toen al 1u45 open waren voor de Priority visitors en 45min voor de gewone bezoekers. Als er dan nog tickets over zijn dan is niet iedereen geïnteresseerd want er waren maar 15 ticketten. Op andere beurzen zijn deze allemaal uitgedeeld na een 10-tal minuten of is het een trekking.

 

Deze vriend bezoekt normaal nooit stripbeurzen of signeersessie. FACTS is de enige beurs die hij  bezoekt als hij er tijd voor heeft. Hij leest Barracuda zeer graag en ik wou hem dit plezier dus graag geven.

 

Maar als gast_peter zich hieraan gestoord heeft dan heb ik liever dat hij me dit op de beurs zelf zegt want hij kent me dus wel uitgaande van zijn bericht. Het is eenvoudiger om iets anoniem te posten ipv een aangenaam gesprek te voeren op de beurs zelf over dit issue.

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, marioboon zei:

In plaats van ticketjes kan je de volgende keer de dedijagers eerst over dat Beast sturen. Zij die er niet over raken, hebben dan pech :-)

 

 

 

Hé, ik ben niet gaan aanschuiven bij de tekenaars omdat we tussen 14-14.30 op the beast moesten zitten :-)  

 

( en ook wel omdat het mijn eerste Facts was en we alles gingen bekijken )

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 5 weeks later...
  • 2 months later...
6 hours ago, Marinelli said:

Voor de najaarseditie : ik zag dat Jason Aaron dit najaar op een Italiaans stripfestival is. Misschien een gelegenheid voor een tussenstop in Gent? 

Goeie tip. Thx. 

 

Vandaag is de verkoop van tickets gestart met kortingen op sommige tickets indien gekocht voor 1 september.

We beginnen trouwens binnenkort met aankondigingen van tekenaars. ?

 

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, shakeitupguy zei:

Goeie tip. Thx. 

 

Vandaag is de verkoop van tickets gestart met kortingen op sommige tickets indien gekocht voor 1 september.

We beginnen trouwens binnenkort met aankondigingen van tekenaars. ?

Doe je dat niet standaard om mensen (goedkoop) te kunnen krijgen?

Bv Comicon Parijs op 27/29 oktober heeft Brian Michael Bendis / Tim Sale / Jim Cheung eva, dus dat is dicht in de buurt. Werken jullie niet samen om artiesten in de weekends op de festival te krijgen en dan in de dagen ertussen ergens laten signeren in stripwinkels in Nederland of Duitsland? 

Link naar reactie
11 uren geleden, Tweetie zei:

Doe je dat niet standaard om mensen (goedkoop) te kunnen krijgen?

 

idd in het verleden al eens gedaan.
Denk aan Tyler Kirham, Frank Cho, Brandon Peterson, Colin Wilson bijvoorbeeld

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
12 uren geleden, devilcreator zei:

We proberen dit soms te doen, maar iedere beurs wil natuurlijk wat diversiteit en exclusiviteit hebben. Dus dit lukt niet altijd.

Concurreert een beurs in Gent echt met een beurs in Parijs? Dat is toch wel heel ver weg, in een ander taalgebied. 

 

Ik zou een mooi programma met grote namen belangrijker vinden dan wat overlap met een beurs ver weg.  

Link naar reactie
On 1-8-2017 at 9:53 PM, shakeitupguy said:

Goeie tip. Thx. 

 

Vandaag is de verkoop van tickets gestart met kortingen op sommige tickets indien gekocht voor 1 september.

We beginnen trouwens binnenkort met aankondigingen van tekenaars. ?

 

 

 

 

Wat is binnenkort?  (voor mij is dat binnen een dag of 2 na de zin "binnenkort", maar 't is nu al bijna een week) ;-)

Ja, ben soms wat ongeduldig...

 

Eerste acteur is wel een knappe naam. Data = pure nostalgie. En die rare professor uit Independence Day herinner ik me ook heel goed.

Volgende acteur iemand uit Grimm?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
1 hour ago, SPeeDy said:

 

Wat is binnenkort?  (voor mij is dat binnen een dag of 2 na de zin "binnenkort", maar 't is nu al bijna een week) ;-)

Ja, ben soms wat ongeduldig...

 

Eerste acteur is wel een knappe naam. Data = pure nostalgie. En die rare professor uit Independence Day herinner ik me ook heel goed. Volgende acteur iemand uit Grimm?

Normaliter deze week en we beginnen met US een comic naam of meerdere.

 

Ja, het moeten niet altijd Star Wars droïds zijn. En nu kan je Brent Spiner bewonderen in Outcast, serie gebaseerd op die geweldigde comic ;-)

Link naar reactie
6 minutes ago, Lav said:

Net de aankondiging van Sean Murphy gelezen, jawadde dadde

Je bent me voor :-p

 

Komen naar FACTS in oktober :

Sean Gordon Murpy (Joe the Barbarian, Tokyo Ghost en gaat nu furore maken met Batman White Knight)

James O'barr (The crow)

Paul Azaceta (Outcast) vervoegt dus Brent Spiner als Outcast guest. Men heeft mijn eerder knipoogje precies niet gesnapt ;-)


Sean-Gordon-Murphy-Batman-White-Knight-2

 

Paul-Azaceta-Outcast.png

 

James-OBarr-The-Crow-2-670x1017.jpg

 

Link naar reactie
On ‎3‎/‎04‎/‎2017 at 0:36 PM, devilcreator said:

Ik wil hier toch even een nuance aan brengen want  ik vind dat dit bericht insinueert dat dit ticket al op voorhand was langs de kant gehouden voordat de beurs open was. De meeste verzamelaars kennen me en ik durf te stellen dat ik heel eerlijk omga met al de systemen die we opstellen. 

 

Ik heb mijn vriend op voorhand verwittigd dat hij vroeg zou moeten aanwezig zijn als hij nog een ticket van Jérémy zou willen bemachtigen. Hij kon er spijtiggenoeg maar om 11u zijn.  
Ik heb dan toen ook beslist en hem ook gezegd dat als de tickets op zijn dat hij pech heeft gehad. Maar rond 10u45 passeerde ik bij de boekenstand en toen waren er nog 4 ticketten beschikbaar. Ik heb dan maar beslist om er inderdaad 1 langs de kant te houden. Hij heeft net hetzelfde als jullie moeten doen en dat is een boek kopen.

Ik vond dit toen en nu nog steeds geen verkeerde actie omdat we toen al 1u45 open waren voor de Priority visitors en 45min voor de gewone bezoekers. Als er dan nog tickets over zijn dan is niet iedereen geïnteresseerd want er waren maar 15 ticketten. Op andere beurzen zijn deze allemaal uitgedeeld na een 10-tal minuten of is het een trekking.

 

Deze vriend bezoekt normaal nooit stripbeurzen of signeersessie. FACTS is de enige beurs die hij  bezoekt als hij er tijd voor heeft. Hij leest Barracuda zeer graag en ik wou hem dit plezier dus graag geven.

 

Maar als gast_peter zich hieraan gestoord heeft dan heb ik liever dat hij me dit op de beurs zelf zegt want hij kent me dus wel uitgaande van zijn bericht. Het is eenvoudiger om iets anoniem te posten ipv een aangenaam gesprek te voeren op de beurs zelf over dit issue.

 

 

Bij mijn weten is facts, 1 van de weinige festival / comic cons waar alles zo fair mogelijk wordt gespeeld wat ze kunnen. Ik was zondag ook aanwezig met early bird en alles correct verlopen, ok bij Jeremy. Keep up the good work guys.  

Link naar reactie

Ow yeah, Sean Murphy! Leerde ik kennen dankzij de vertaling van The Wake. Niet dat ik de rest van zijn oeuvre volg, maar ik vind 'm wel een exceptionele tekenaar.

 

Maakt hij dergelijke commissions?

 

 

SeanMurphy-2.png

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ter herinnering : nog een weekje en de de korting op gewone tickets loopt af.


Volgende 8 striptekenaars mogen we op de komende FACTS-editie verwelkomen :e002::

 

Jean-Yves Mitton : http://facts.be/guest-archive/mitton
Gwendal Lemercier : http://facts.be/guest-archive/gwendal-lemercier/
Gabor : http://facts.be/guest-archive/gabor/
Montse Martin: http://facts.be/guest-archive/montse-martin/

 

Staan bij Daedalus : 

Jamie Calderon : http://facts.be/guest-archive/jaime-calderon/
Kyko Duarte http://facts.be/guest-archive/kyko-duarte/
Gianluca Maconi http://facts.be/guest-archive/gianluca-maconi/
Michel Pierret : http://facts.be/guest-archive/michel-pierret/

 

Volgende aankondiging wordt er 1 met comic tekenaars maar in de maand september volgt er nog een aankondiging van alleen maar stripnamen (wie weet met zelfs gekendere namen) :e007:

 

Calderon.jpg

Duarte.jpg

Gabor.jpg

Lemercier.jpg

Maconi.jpg

Mitton.jpg

MontseMartin.jpg

Pierret.jpg

Link naar reactie
3 uren geleden, shakeitupguy zei:

Volgende 8 striptekenaars mogen we op de komende FACTS-editie verwelkomen :e002::

 

Jean-Yves Mitton : http://facts.be/guest-archive/mitton
Gwendal Lemercier : http://facts.be/guest-archive/gwendal-lemercier/
Gabor : http://facts.be/guest-archive/gabor/
Montse Martin: http://facts.be/guest-archive/montse-martin/

 

Staan bij Daedalus : 

Jamie Calderon : http://facts.be/guest-archive/jaime-calderon/
Kyko Duarte http://facts.be/guest-archive/kyko-duarte/
Gianluca Maconi http://facts.be/guest-archive/gianluca-maconi/
Michel Pierret : http://facts.be/guest-archive/michel-pierret/

 

Lastig als er bij beide ongeveer evenveel Europese tekenaars staan. Moet je dan links of rechts afslaan? 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...