Ga naar inhoud

Vooruitzichten 2017


djkeos

Recommended Posts

10 minuten geleden, durango zei:

wat ik eigenlijk niet begrijp is waarom er van undertaker (meyer,dorison) geen hardcover uitvoering is ?

 

Van de meeste Dargaud strips zijn er geen HC versies. Zelfs niet van bv de jonge jaren van Blueberry.

 

Wat ik dan weer niet snap is dat Casterman de laatste tijd strip uitbrengt in zowel HC als SC uitvoering. Zo goed verkopende series zijn dat mi niet. 

Link naar reactie

ja tweetie , dat snap ik ook niet dat er dikwijls veel troep wel in hardcover verschijnt bij diverse uitgeverijen, en wat dargaud betreft , undertaker is goed op weg een topreeks te worden , dus bij XIII kan het wel , ook blacksad en nog wel een paar , ik vind dat ze bij dargaud hun topreeksen wat meer in de verf mogen zetten met een mooie hardcover uitgave maar goed , we zien wel mss wachten ze wel af , bij XIII duurde het ook lang eer er een gewone hardcover was 

Link naar reactie

Als een uitgeverij een topreeks in de verf wil zetten, zal het eerder meer promotie voeren, misschien een actie via een krant om het publiek te verruimen. Een hardcover zal het verschil niet maken.

Link naar reactie
17 minuten geleden, durango zei:

ja tweetie , dat snap ik ook niet dat er dikwijls veel troep wel in hardcover verschijnt bij diverse uitgeverijen, en wat dargaud betreft , undertaker is goed op weg een topreeks te worden , dus bij XIII kan het wel , ook blacksad en nog wel een paar , ik vind dat ze bij dargaud hun topreeksen wat meer in de verf mogen zetten met een mooie hardcover uitgave maar goed , we zien wel mss wachten ze wel af , bij XIII duurde het ook lang eer er een gewone hardcover was 

 

Undertaker is al in alles een topreeks, lijkt me.

Link naar reactie

goh een hardcover vind ik nu gewoon mooier staan in de boekenkast , en bij don lawrence collectie doen ze wel meestal zowel soft als hardcover van subtoppers als january jones en binnenkort de terugkeer van roel dijkstra , het lijkt me niet dat daar zoveel meer van verkocht gaan worden , ik denk niet dat een gelimiteerde hardcover editie van undertaker een enorm risico zou zijn , het is gewoon een reeks die dat verdiend of anders een integrale a la blacksad , al is dat iets moeilijker lezen vind ik , och ja we zien wel , hoop doet leven ;)

 

Link naar reactie

Drie delen inhalen is op zich niet onoverkomelijk als stripkoper, maar hoeveel mensen die de reeks volgen zouden hun softcovers dan nog vervangen door die hardcovers?

 

Anderzijds: als je gelimiteerde hardcovers van Undertaker gaat uitbrengen, dan worden ze misschien weer heel snel opgekocht door speculanten. Dan breng je misschien beter fraaie luxes uit.

Link naar reactie
Op 12-4-2017 om 20:24, durango zei:

 ik denk niet dat een gelimiteerde hardcover editie van undertaker een enorm risico zou zijn

 

Eigenlijk zijn alle hardcover edities tegenwoordig gelimiteerd (paar honderd exemplaren als er ook een SC versie van is), alleen de niet expliciet gelimiteerde versies zijn veel goedkoper. :e007: 

Link naar reactie
  • 7 months later...
Op 05/01/2017 om 00:08, djkeos zei:

Na de eerdere edities van 2014 en 2015 (2016 is er kennelijk bij ingeschoten) nu mijn persoonlijke verwachtlijstje voor komend stripjaar.

 

Vooruitzichten 2017 (waaronder een aantal geprolongeerd uit 2016 of eerder L )

 

Guus Slim Integraal # 4: Studie in blikschade (15 maart 2017)

 

Professor Palmboom Compleet (Maart 2017?)

 

 

Weet iemand of en wanneer Guus Slim 4 uit komt? Hij staat nl al heel lang aangekondigd en zou dacht ik voorjaar 2017 uit moeten komen. Er staat mij iets van bij dat er iets met de rechten/erfgename was ofzo. Alleen weet ik niet of dat klopt en kan geen bron vinden. Misschien waren het wel hersenspinsels.. :)  Iemand die dit wel weet? Zo'n gave reeks! Hoop dat ze mee door gaan. 

En weet iemand dit ook voor Professor Palmboom?

Link naar reactie
Op ‎13‎/‎04‎/‎2017 om 13:04, Metabaron zei:

Drie delen inhalen is op zich niet onoverkomelijk als stripkoper, maar hoeveel mensen die de reeks volgen zouden hun softcovers dan nog vervangen door die hardcovers?

 

Ik.

En Dargaud brengt toch wel redelijk wat hardcovers uit, niet? Ik volg alleen mooie zomers in sc, de rest zijn allemaal hcs bij me.

Link naar reactie

Er wordt gewerkt aan die Guus Slim, verzekerde Arboris me. Daarvoor nog zal Jerry Spring verschijnen terwijl Brammetje Bram sinds deze week in de winkels ligt. Sophie 2 en Tanguy en Laverdure 8 liggen al klaar bij de drukker. Die worden in  de komende weken verwacht.

Link naar reactie
3 uren geleden, Timhardt zei:

Ik.

En Dargaud brengt toch wel redelijk wat hardcovers uit, niet? Ik volg alleen mooie zomers in sc, de rest zijn allemaal hcs bij me.

 

Voor het gewone reekswerk ligt de nadruk bij Dargaud, zeker de laatste jaren, toch heel erg op sc, lijkt me. Als ik zo’n reeks (dit ging over Undertaker, niet?) al heb in sc, koop ik liever andere dingen dan ze te upgraden naar hc, want er is/verschijnt zoveel dat ik altijd wel ergens achterloop. Ik moet er ook wel bij zeggen dat ik over het algemeen geen voorkeur heb tussen sc en hc.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...