Ga naar inhoud

Stripdagen Rijswijk 2017


retep

Recommended Posts

Uit de Eppo-nieuwsbrief:

ZANDZAKKEN VOOR DE STAND
 
De Stripdagen 2017 beleefden dit jaar een tumultueuze opening met een run op de Eppo stand. De reden voor de bestorming waren de speciale beursuitgaven van Agent 327 Dossier dozijn min één, Morea - De dood in het bloed, en De Kaart van Fred de Heij.

In no-time waren de producties uitverkocht, wat een compliment is voor onze uitgaven, maar ook voor een donker randje zorgde bij een verder zeer fijne editie van het oudste stripfestival van Nederland.

Uitgever Rob van Bavel: “We werden compleet verrast door de bestorming. Gelukkig hadden we de situatie snel onder controle, maar dit was natuurlijk niet de bedoeling. Bij onze volgende beurzen zullen we daarom een loterijsysteem hanteren. Hoe we dat precies gaan doen, communiceren we ruim van te voren via Eppo.” 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Een hogere oplage is volgens mij geen oplossing. Als je zorgt dat iedereen een min of meer gelijke kans heeft, dan zouden 100 exemplaren wel genoeg moeten zijn van een populaire serie en de helft voor wat minder populaire series. Aandachtspunten zijn: starten met de verkoop ruim na openingstijd (wel op een aangekondigd tijdstip), 1 per persoon, geen reserveringen, geen rij voorgaande aan het verkooptijdstip laten ontstaan, genoeg mensen inzetten om de liefhebbers snel aan een beursuitgave te kunnen helpen.

Je kan ook de eis stellen dat een koper lid moet zijn van de Eppo, dan is het probleem ook opgelost! :e011:

Link naar reactie
1 uur terug, Michel zei:

De reden voor de bestorming waren de speciale beursuitgaven van Agent 327 Dossier dozijn min één, Morea - De dood in het bloed, en De Kaart van Fred de Heij.

Ah, ik kom er nu pas achter dat er ook van " De kaart" van Fred de Heij  een beursversie is verschenen. 

Link naar reactie
9 minuten geleden, sanderg zei:

Ik snap eerlijk gezegd totaal niet waarom mensen een stand gaan bestormen voor een boek waar enkel een genummerd en gesigneerd papiertje in zit :-P  

 

Laat staan dat er bedragen van 100+ euro voor betaald worden. Wij verzamelaars zijn eigenlijk vreemde wezens. Ik liet deze draad door de vrouw lezen, die helemaal niets met strips heeft, en ze lag helemaal in een deuk van het lachen.

Malloten was haar typering voor de betrokken verzamelaars...Er is ooit een album van Chick Bill uitgebracht waar het verschijnsel verzamelaar op de hak genomen wordt. :e005:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
20 minuten geleden, Rik zei:

Laat staan dat er bedragen van 100+ euro voor betaald worden. Wij verzamelaars zijn eigenlijk vreemde wezens. Ik liet deze draad door de vrouw lezen, die helemaal niets met strips heeft, en ze lag helemaal in een deuk van het lachen.

Malloten was haar typering voor de betrokken verzamelaars...Er is ooit een album van Chick Bill uitgebracht waar het verschijnsel verzamelaar op de hak genomen wordt. :e005:

"Wij verzamelaars"? Ben een liefhebber van strips, maar ik voel me op geen enkel manier verwant met deze (kleine?) groep zielepoten. Bijna op de vuist gaan voor een stripboekje en elkaar allerlei vreselijke ziekten toewensen.... Daar past alleen maar medelijden bij.

Link naar reactie
Op 10-3-2017 om 17:17, Rik zei:

Laat staan dat er bedragen van 100+ euro voor betaald worden. Wij verzamelaars zijn eigenlijk vreemde wezens. Ik liet deze draad door de vrouw lezen, die helemaal niets met strips heeft, en ze lag helemaal in een deuk van het lachen.

Malloten was haar typering voor de betrokken verzamelaars...Er is ooit een album van Chick Bill uitgebracht waar het verschijnsel verzamelaar op de hak genomen wordt. :e005:

Welk album is dat????

Link naar reactie
55 minuten geleden, linthout zei:

Welk album is dat????

Het album waar een steenrijke verzamelaar de hoed van Kid Ordinn wil kopen want die schijnt van generaal Custer geweest te zijn.

Ik ben de titel even kwijt.

edit; Het is een kort verhaal " De oplichter en de domoor" uit deel 53 Drie schoten voor de senator.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
Op 7-3-2017 om 17:02, Gast Wilbert zei:

Na de gebeurtenissen van afgelopen weekend denk ik dat het allemaal veel simpeler kan :ph34r:

 

Een grote stalen kooi in het midden van de beurshal met daarin honderd standhouders en verzamelaars, bezoekers en handelaren enz. Als de gong gaat gooit uitgeverij L vijftig beursedities in de kooi.  Voilà, als dat geen entertainment oplevert, met deze bloederige cage fights trek je een heel nieuw publiek.

haha, of je nodigt IvoVWS uit, zet die in een kooi en zegt iets dat niet in zijn kraam past. Ook altijd leuk om zo iemand schuimbekkend te zien loos gaan. 

 

Quote

Ivo VWS

Eigenlijk zou ik Chimi moeten citeren met zijn zucht en hierbij laten maar hier zijn een paar lastposten bij die blijkbaar iemand natrappen leuker vinden dan strips lezen.

Voor het volledige boek zou ik om en bij 50 000 euro nodig gehad hebben en KS laat geen campagnes toe die langer dan 60 dagen duren. Dat betekent dat er 834 euro per dag moet binnenkomen. Als iemand als Garth Ennis dit zou voorstellen, zou dat misschien geen probleem zijn. Maar ik ben niet Garth Ennis. Ik ben een nobody met beperkte middelen die geen andere titels voorleggen kan. Wie gaat er dan op de kar van die rare Belg springen? Gij alleszins niet. Uw two cents zijn nog niet eens mijn gebruikt WC-papier waard. 

En die idiote commentaar  van "allé, 1900 da's toch niets!" Ik zit met mijn huur en in het Leuvense is dat toch geen geringe kost. Ik ben geen grootverdiener en serieus 1900 onder het gemiddeld loon, hedde gij zitten smoren of wa? Verder ben ik volledig alleenstaand zonder hulp van papa of mama dus een tweede job erbij nemen betekent dat ik ofwel niet meer aan mijn was toe kom ofwel me begin te voeden met instantnoedels. Dus die paar avonden tappen voor 9 euro per uur gaan m'n gezondheid schaden en dat is die strip me echt niet waard.
Plus die 1900 euro is maar een deel van het totale kostenplaatje. Ik heb al een niet onaanzienlijke som geld in "The Unnamed" gestoken die ik NIET verrekend had in die 1900 euro. Gelieve dus ofwel uw kleinerende attitude en uw ongemeende succeswensen in uw zelfvoldane, dikke reet te steken of hic et nunc uw status als fat cat te bevestigen en 1000 euro op tafel te leggen. 

Ben ik blij dat ik geen pledge gedaan heb na het bovenstaande te lezen. Wat een gifkikker.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...