Ga naar inhoud

Stripdagen Rijswijk 2017


retep

Recommended Posts

Ik vond het altijd een leuke beurs totdat ik een keer in Gorinchem mijn kinderen en een vriendje mee wilde nemen. Ze hadden gezien dat er een mangastraatje was want dat stond in de informatie. Er was toen slechts 1 standje dat wat mangas verkocht en de entreeprijs was ook voor kinderen belachelijk. Iets van 7,50 voor kinderen en 9 euro voor volwassenen. Zoiets.....

Je snapt dat ik me hierna genezen heb van de Stripdagen. Veldhoven daarentegen is een fantastische beurs evenals die in Gent.

Link naar reactie

Ik vond het altijd een leuke beurs totdat ik een keer in Gorinchem mijn kinderen en een vriendje mee wilde nemen. Ze hadden gezien dat er een mangastraatje was want dat stond in de informatie. Er was toen slechts 1 standje dat wat mangas verkocht en de entreeprijs was ook voor kinderen belachelijk. Iets van 7,50 voor kinderen en 9 euro voor volwassenen. Zoiets.....

 

Ik weet niet hoe het vroeger was, maar volgens de site is het nu voor kinderen tot 16 onder begeleiding van hun ouders gratis. 

Link naar reactie

En vroeger was het onder de 1.50 meter gratis daarboven 6 euro en volwassenen 10 euro.

 

Tegenwoordig is een kind van 1.50 ongeveer 11 jaar. 

 

Als kinderen nu tot 16 jaar gratis naar binnen mogen en vroeger tot 11 jaar, is het tegenwoordig dus voor kinderen - of beter voor hun ouders - goedkoper geworden.

Link naar reactie

Tegenwoordig is een kind van 1.50 ongeveer 11 jaar. 

 

Als kinderen nu tot 16 jaar gratis naar binnen mogen en vroeger tot 11 jaar, is het tegenwoordig dus voor kinderen - of beter voor hun ouders - goedkoper geworden.

Even mezelf verbeteren, niet ver genoeg teruggegaan. In 2012 was het tot 5 jaar gratis, tot 1.50 meter 6 euro, iedereen langer 9,50 euro.

 

Leve de wayback machine.

Link naar reactie

Ongelofelijk !

is dit een nieuwe trend ?

Geen informatie verstrekken.

 

Ik vind dit toch wel heel raar worden; binnenkort comic con rotterdam, Utrecht en rijswijk.

Niemand heeft een fatsoenlijke lijst met tekenaars?

 

Zo gaat het plezier van een beurs echt weg!

Link naar reactie

ah, de Kunststripbeurs (volgende maand) in utrecht heeft uiteraard ook nog geen namen!

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

 

Link naar reactie

De festivaldirecteur is Ton Schuringa. Deze "loopt" al mee sinds 1984. Op de affiche van 1984 stonden namen als Rosinski, Derib, Vance. Dan mag je toch wel hoge verwachtingen hebben van dit festival cq. deze directeur? 

 

Dat was een heel andere tijd. 

 

Het Stripschap doet het anno 2017 nog steeds hetzelfde als in 1984: een festival organiseren en kijken welke uitgevers er komen en welke tekenaars die meebrengen. Zelf tekenaars uitnodigen hebben ze nooit gedaan.  En de uitgevers van zo'n dertig jaar geleden brachten toen meer internationale tekenaars mee. Tegenwoordig is dat maar een uitgever, Ballon, die de merken Dargaud, Casterman, Lombard, Dupuis, Glenat voert maar zich in Nederland vrijwel niet laat zien. 

Link naar reactie

The usual suspects.
Niets nieuws onder de zon.

Sssneraul, ben je nog lid van dat stripschap? waarom nog?

Toch niet voor de Stripdagen?

Ik zie de toegevoegde waarde hiervan niet meer van. Evenals deze beurs.

12,50 entree, is echt too much voor wat het is.

In Gorinchem was het al vreselijk, vorig jaar was het best aardig, maar dit jaar is het herhaling van vorig jaar. 

Nee

Link naar reactie

12,50 entree, is echt too much voor wat het is.

In Gorinchem was het al vreselijk, vorig jaar was het best aardig, maar dit jaar is het herhaling van vorig jaar. 

Nee

 

12,50 is best wel veel voor deze beurs, al is het toevallig wel lekker dicht in de buurt. 

Qua programma is het in de loop der jaren flink afgezakt. Tegenwoordig is het de 3e of 4e beurs van Nederland, terwijl het lang geleden met voorsprong nummer 1 was.

 

Ik vraag me af of Strip2000 dit jaar nog komt of dat die net als Silvester en Dark Dragon Books zijn afgehaakt. Ballon lijkt vorig jaar ook niet te herhalen. 

Link naar reactie

Maar waar komt Strip2000 nog wel?

 

Doen enkel nog beurzen of evenementen met een beperkt aantal auteurs, wiens werk aansluit op het doelpubliek. Dit weekend bijvoorbeeld Getekend, Lommel, waar ik ook zal zijn met Lise op Monstereiland. Staan ook bijvoorbeeld op een aantal comicons, met Kenny Rubenis en Lectrr. Ik vind dat op zich jammer, maar wel een gezonde politiek.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Libessart (van Morea) bij DLC is een leuke naam. Stond die er gisteren ook al? 

 

Dan moet DLC overigens nog wel opschieten met Morea #6, want tot nu toe heeft hij geen enkel boek in het Nederlands.

 

Die staat er vanaf het begin bij.

 

Maar het lijstje is nog niet compleet, Arboris zat er nog niet tussen, en nog maar 2 van DLC.

 

En Kristof, jij ga ook niet? Je leek wel contact te zoeken.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...