Ga naar inhoud

Eerste Internationaal Stripfestival Antwerpen: Mei 2017


Bart Proost

Recommended Posts

Gast de broer van de jappe

ook zelfde weekend als Knokke en Gouda ben benieuwd.

tja, Knokke en Gouda zullen het dan de facto moeten doen zonder ballon en SU. Zoals iedereen eigenlijk. Maar dat er nu dan wél een festival is waar de Vlaamse verkoopkanonnen aanwezig zijn zal misschien de balans doen overslaan.

 

Maar de meeste stripfestivals moeten het toch van lokale bezoekers hebben, dus aan de andere kant is dat nu ook weer niet zo'n groot probleem.

Link naar reactie

Ik vind het wel eens verfrissend dat ze zoiets groots en ambitieus aanpakken. Daarvoor moet je natuurlijk in Antwerpen zijn :)

 

Alleszins signeer ik op zondag in Knokke, maar ik zou het niet erg vinden om daar op zaterdag Antwerpen bij te doen. Als organisatie door SU en Ballon tenminste niet inhoudt dat hun auteurs exclusiviteit hebben...

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Angoulême? Kwestie van de lat hoog te leggen kan dat wel tellen. Nu aankondiging en nog geen exacte datum, zal me dan benieuwen welk handvol tekenaars ze dan nog kunnen strikken. Afwachten maar...

 

 

Ik verwacht zeker een paar Dupuis-kleppers. Een Robbedoes-tekenaar, een Blake&Mortimer tekenaar, een Thorgal-tekenaar...

Charel Cambré met zijn nieuwe Amoras, Fabio Bono, Aimée Dejongh, Romano Molenaar (als tekenaar en "Wolfpack"vertegenwoordigers)... Merho, de Sus en Wis stal...

 

en dat allemaal in een grote tent op de Groenplaats

Link naar reactie

Ik verwacht zeker een paar Dupuis-kleppers. Een Robbedoes-tekenaar, een Blake&Mortimer tekenaar, een Thorgal-tekenaar...

Charel Cambré met zijn nieuwe Amoras, Fabio Bono, Aimée Dejongh, Romano Molenaar (als tekenaar en "Wolfpack"vertegenwoordigers)... Merho, de Sus en Wis stal...

 

en dat allemaal in een grote tent op de Groenplaats

Ik zie het eerder als enkele Antwerpse tekenaars EN een paar Vlaamse tekenaars, want Vlaanderen is internationaal gebied voor Antwerpenaren :-)

Link naar reactie
Gast Het lief van de jappe

Ik zie het eerder als enkele Antwerpse tekenaars een paar Vlaamse tekenaars, want Vlaanderen is internationaal gebied voor Antwerpenaren :-)

Ze zeggen zelf dat ze groot willen uitpakken dus dan moet je met wat meer afkomen dan enkele Antwerpse dorpsgenoten.

Link naar reactie

Je kan als stripliefhebber zo een initiatief alleen maar toejuichen.

Alleen stel ik me alleen de vraag waarom op de zelfde dag als strip Knokke, er zijn nog tal van vrije weekends.

Jammer echt jammer.

Link naar reactie

Je kan als stripliefhebber zo een initiatief alleen maar toejuichen.

Alleen stel ik me alleen de vraag waarom op de zelfde dag als strip Knokke, er zijn nog tal van vrije weekends.

Jammer echt jammer.

 

Helemaal mee eens. 

 

Ik hoop dat de mensen in Knokke hier geen nadeel van ondervinden en dat er in toekomstige jaren geen samenloop zal zijn. 

Link naar reactie
Gast debroer van de jappe zijn lief

Je kan als stripliefhebber zo een initiatief alleen maar toejuichen.

Alleen stel ik me alleen de vraag waarom op de zelfde dag als strip Knokke, er zijn nog tal van vrije weekends.

Jammer echt jammer.

 

Omdat misschien die datum het beste uitkwam in de agenda van de twee grootste uitgeversgroepen van Vlaanderen en Nederland? De andere vrije weekends waren misschien strategisch minder interessant als alle opties tegen elkaar afgewogen werden.

 

Maar in elk geval goed dat er nog vrije weekends zijn, als Knokke en Gouda de concurrentie niet wensen aan te gaan, dan zijn er nog vrije weekends om naartoe te gaan.

Link naar reactie

Een grote persconferentie organiseren, zo groot willen worden als Angoulême maar het doen met 2 grote Vlaamse uitgeverijen en nog geen enkele internationale naam noemen ... Ik weet niet, maar ik heb de indruk dat ze dan wel niet beseffen hoe groot Angoulême is en hoeveel uitgeverijen en tekenaars daar komen. Om de prachtige tentoonstellingen niet te vergeten ...

Link naar reactie

tsja    dat vind ik nogal veel te laat

 

Zou ik niet zo durven te zeggen.

 

Je weet niet wanneer de beslissing genomen is en wanneer de knoop over de datum is doorgehakt. Misschien is de voorbereidingstijd heel erg kort geweest en gaan ze juist erg hard. 

 

Bovendien, het is de eerste keer dat ze iets organiseren mbt strips, ze hebben nog niet zoveel ervaring.

Link naar reactie

Zou ik niet zo durven te zeggen.

 

Je weet niet wanneer de beslissing genomen is en wanneer de knoop over de datum is doorgehakt. Misschien is de voorbereidingstijd heel erg kort geweest en gaan ze juist erg hard. 

 

Bovendien, het is de eerste keer dat ze iets organiseren mbt strips, ze hebben nog niet zoveel ervaring.

ik ben een beetje verwend denk ik :)

 

Maar ik hoorde hier ook al geluiden opgaan van "als er niet geneog info op tijd is, dan ga ik ook niet plannen om er naar toe te gaan"  en "als ik een beurs mis, dan ga ik toch gewoon naar de volgende want er zijn er zo ontzettend veel" en met beide sentimenten kan ik zelf ook wel onder de voeten uit.

 

En zelf heb ik altijd geprobeerd (tijdens mijn tijd bij FACTS) zo snel mogelijk zoveel mogelijk bekend te maken, zeker in de begintijd dat ik er bij was. Ik vind dat je dat aan de bezoekers (fans) verplicht bent. Maar daarin zat ik soms neit altijd in dezelfde lijn als het management dus ik kan het nu ook wel "begrijpen" van het ISA maar ik heb er een andere mening over :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Gast de moeder van de jappe

Maar ik hoorde hier ook al geluiden opgaan van "als er niet geneog info op tijd is, dan ga ik ook niet plannen om er naar toe te gaan"  en "als ik een beurs mis, dan ga ik toch gewoon naar de volgende want er zijn er zo ontzettend veel" en met beide sentimenten kan ik zelf ook wel onder de voeten uit.

 

 

met andere woorden, hetzelfde gezeur van dezelfde mensen die toch weer gaan om het jaar daarna weer te zeuren dat als het deze keer niet ... dan ...

 

ik denk dat ik die geluidproduceerders van jou al een beetje ken. Als ze een dag op voorhand aankondigen dat Delaby, Larcenet, en Marini komen signeren, dan springen ze gelijk in hun auto/trein/fiets/rolschaatsen.

 

De concurrentie met Gouda en Knokke is enkel op lokaal niveau. Als ISA een goed programma heeft met tekenaars, komen de dedijagers toch wel. Voor de rest zal het wel druk zijn want het is nieuw en het is in mei, dus veel dagjestoeristen en dat is perfect.

 

nu ja, dat is een inschatting hé :)

Link naar reactie
Gast het verstand van de jappe

trouwens, ik zie dat de datum toch niet zo maar lukraak gekozen is.

zaterdag free comic book day, dus toe te juichen initiatief dat misschien wel weer eens op een andere manier zou kunnen leven. Directe aansluiting met de beurs.

zondag koopzondag, die is enkel de eerste zondag van de maand. Dus veel extra toeristen (verveelde met hun ogen rollende vaders en zonen) die misschien naar de beurs te lokken zijn. (ok, Germaine, gij neemt ons melanie mee naar den esprit en ik neem boriske mee naar de stripbeurs)

reken daarbij dat april nog wisselvallig weer kan zijn + op de eerste zondag (die koopzondag weet je wel) de start van de ronde van Vlaanderen in Antwerpen (dus de papa's zitten op de grote markt en de groenplaats is niet vrij) en dan schuif je al snel op naar mei.

 

nee, als ik het nu zo zie, is die datum een zeer goed uitgekiende datum. Spijtig voor Knokke en Goude, maar dat wordt of schuiven, of de concurrentie aangaan of ISA zou na drie jaar ook failliet kunnen zijn natuurlijk, dat kan ook :)

Link naar reactie

ik ben een beetje verwend denk ik :)

 

Maar ik hoorde hier ook al geluiden opgaan van "als er niet genoeg info op tijd is, dan ga ik ook niet plannen om er naar toe te gaan"  en "als ik een beurs mis, dan ga ik toch gewoon naar de volgende want er zijn er zo ontzettend veel" en met beide sentimenten kan ik zelf ook wel onder de voeten uit.

 

En zelf heb ik altijd geprobeerd (tijdens mijn tijd bij FACTS) zo snel mogelijk zoveel mogelijk bekend te maken, zeker in de begintijd dat ik er bij was. Ik vind dat je dat aan de bezoekers (fans) verplicht bent. Maar daarin zat ik soms neit altijd in dezelfde lijn als het management dus ik kan het nu ook wel "begrijpen" van het ISA maar ik heb er een andere mening over :)

 

Ligt er ook een beetje aan.

 

Als je een beurs bent met dure kaartjes voor een klein publiek dan moet je wel. Maar dit is een festival gericht op het grote publiek. Die zijn echt niet maanden van te voren bezig om dit soort zaken in te plannen. Als de zon schijnt, gaan ze kijken en als het regent blijven ze thuis.

Link naar reactie
Gast De schaamte van de jappe

Ik denk niet dat Delaby aanwezig zal zijn.

Wat een flater. Mijn excuses, ik was tussen twee dingen door effe aan het antwoorden en stond er even niet bij stil. Groot tekenaar. Een absoltute topper! Dat van dat aimabel weet ik niet maar ik wil je graag geloven.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...