Ga naar inhoud

Eerste Internationaal Stripfestival Antwerpen: Mei 2017


Bart Proost

Recommended Posts

Het idee op zich klonk nochtans veelbelovend, maar het was mss te groots opgezet of er waren te weinig mensen binnen de uitgeverijen die er aan meewerkten. Ze hadden beter eerst iet kleiners opgezet, mss met het het Comicsstation bij te betrekken en in de buurt van waar dit zich bevind iets van een beurs en animatie op te zetten en kijken of dit volk kon trekken. Vandaar uit hadden ze dan de komende jaren kunnen verder werken om het festival te laten groeien... Toch wel een gemiste kans als het nu helemaal niet meer doorgaat en zo lijkt het wel.

Link naar reactie

In die lange gang  in het centraal station naar Comic station is idd plaats genoeg om een aantal standen te zetten en wat animatie te voorzien, net zoals op het plein buiten. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Waar wachten ze dan nog op? :e012:

En als ze Willy Linthout (met of zonder Urbanus) en bijvoorbeeld ook een Merho en een tekenaar van Jommeke daar kunnen krijgen, aangevuld met enkele stands van de uitgeverijen en nog enkele minder bekende tekenaars, wat randanimatie en dergelijke dan hebben ze volgens mij al een goed begin voor een goede beurs ;-)

Link naar reactie
Op 8-2-2018 om 16:24, Gast Wpooh zei:

Waar wachten ze dan nog op? :e012:

En als ze Willy Linthout (met of zonder Urbanus) en bijvoorbeeld ook een Merho en een tekenaar van Jommeke daar kunnen krijgen, aangevuld met enkele stands van de uitgeverijen en nog enkele minder bekende tekenaars, wat randanimatie en dergelijke dan hebben ze volgens mij al een goed begin voor een goede beurs ;-)

Klinkt niet slecht... 

Link naar reactie

Er zijn nieuwe mensen aan de leiding en die moeten duidelijk nog wat wennen.

Tot nu toe kwam enkel het voorstel om daar te gaan signeren.

Maar één tekenaar die daar signeert en dat is het dan...Vind ik toch wel heel mager.

Ze zijn echter van goede wil en staan voor alles open.

Ik zie daar nog wel stripbeurzen te komen.

 

Link naar reactie
1 uur geleden, linthout zei:

Ik zie daar nog wel stripbeurzen te komen.

 

Hopelijk maken ze bij Comics Station nooit de fout om een 'beurs' te organiseren. Maak er een evenement van, een feest, iets waar kinderen en volwassenen met plezier naartoe komen. Geen -tig auteurs op een rijtje maar een beperkt aantal toppers, die echt betrokken worden bij de festiviteiten.

 

Ik besef dat het voor een stuk semantiek is, maar de stripwereld heeft meer nood een feesten dan aan beurzen.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Vandaag nog op bezoek geweest in comics station: inderdaad in de inkomhal is er plaats zàt voor een waar stripfestival/stripfestival. Hier zouden auteurs toch ook een meerwaarde zijn hoor, beleving is er al zat in het park zelf. (PS: het was strontdruk: goed voor het park maar in feite is het daar te klein voor: ellenlange rijen aan te weinig kassa's en aan attracties die soms maar letterlijk tien seconden duren. Mmm... Fijn en mooie activiteit. Maar toch niet voorzien of gebouwd op zulke drukte, mijns inziens.)

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Eigenlijk was ik in dit topic op zoek naar of er al een persconferentie oid heeft plaatsgevonden m.b.t. Antwerpen, want het was angstvallig stil... Zojuist lees ik onderstaande op http://www.isa-festival.com. Het was misschien ergens wel te verwachten, maar toch jammer! :e001:

 

Antwerpen, 21 maart 2018,  
 
Het eerder door Ballon Media, WPG/Standaard Uitgeverij en Stad Antwerpen aangekondigde Internationaal Stripfestival Antwerpen gaat voorlopig niet door. Opzet was -en is nog steeds- om in Antwerpen een verbindende tweedaagse op poten te zetten waarin zowel het grote publiek als de doorwinterde stripliefhebber een gevarieerde strip-beleving kan “mee-maken” en waarin creatieve ondernemers uit het stripboekenvak worden samengebracht.  
 
Schepen van Cultuur Caroline Bastiaens: “Met de vernieuwde Standaard Uitgeverij, Ballon Media, Comics Station en zovele getalenteerde stripmakers die hier wonen en werken, blijft Antwerpen dé thuisbasis van de Vlaamse strip. We zijn er dan ook van overtuigd dat een internationaal stripfestival in Antwerpen voor bewoners én bezoekers een goed idee is en blijft”  
 
“De recente verzelfstandiging en reorganisatie bij Standaard Uitgeverij zorgde de afgelopen maanden voor andere prioriteiten” aldus Jeroen Overstijns – CEO van Standaard Uitgeverij.  
Alexis Dragonetti -CEO van Ballon Media vult aan: “Er waait momenteel echt een positieve en innovatieve wind doorheen de Vlaamse strip. Het ISA-festival is zo’n initiatief dat we koesteren en alle kansen willen geven. Maar we moeten het samen met alle stakeholders kunnen doen.”  
 
Om het in strip-taal te zeggen: “Wordt Vervolgd”.  
 
Wil u in de toekomst op de hoogte blijven: info@isa-festival.com

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...