Ga naar inhoud

Top 10 Van 2017


Kool Thing

Recommended Posts

Dit jaar zijn er idd nog geen klassiekers verschenen. Vorig jaar mi ééntje, en toch heb ik een top 10 van beste nieuwe strips gemaakt uit de +300 strips die ik gekocht heb in 2016

Je moet tegenwoordig al een serieuze klassebak zijn om met iets aan te komen dat ons genoeg van de sokken blaast om het statuut "klassieker" te krijgen.

 

Allez zeg, vroeger was voor sommigen "De hoed van Geraard de Duivel" al genoeg.

Link naar reactie

Je moet tegenwoordig al een serieuze klassebak zijn om met iets aan te komen dat ons genoeg van de sokken blaast om het statuut "klassieker" te krijgen.

 

Allez zeg, vroeger was voor sommigen "De hoed van Geraard de Duivel" al genoeg.

 

Ik denk/hoop dat de Man van Nu een blijver is.

Wat de Top 10 van 2016 betreft, bleef Het lijk en de bank die ik de eerste of tweede week van 2016 heb gelezen, nog tot 31/12 op mijn nr. 2 blijven staan,  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

1. Undertaker 3
​2. De soldaat en de negerin
​3. Het rijk 1
​4. Kale Kop 4
5. Dad 3
​6. De reis van de Vaders - Exodus 4
​7. Tamara 11
8. Jommeke 284 :e012: 
​9.
​10.

​Niet in top 10 opgenomen wegens veel te zwak : Laatste Tempelier 6, Bollie en Billie 34, Kuifje in land van de Sovjets (ingekleurde versie)
 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

1. Had meneer nog iets gewenst?

 

Had-Meneer-Nog-Iets-Gewenst.jpg

 

2. Undertaker 3

3. De hemel boven het Louvre

4. De adoptie

5. Warship Jolly Roger 1+2

6. Kale Kop 4

7. Wimpie Comics 1

8. Hedgefund 1+2

9. Narrenschip 5: Puzzel

10.  Het Eiland

 

11. Robb & Kwabbernoot: De meester van de zwarte hosties

12. De reis van de vaders - De exodus volgens Yona 4

13. Buffalo Runner

14. Sisco 10

15. Tamara 11

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Op 18/1/2017 om 14:49, Kool Thing zei:

 

Dit jaar zijn er idd nog geen klassiekers verschenen. Vorig jaar mi ééntje, en toch heb ik een top  10 van beste nieuwe strips gemaakt uit de +300 strips die ik gekocht heb in 2016

In mijn ogen kan een boek van vorig jaar nog geen klassieker zijn omdat ik vind dat de tijd daar ook een rol in speelt. Voor mij kan een boek pas een klassieker worden als er een aantal jaren over gegaan zijn.

 

Link naar reactie
Op 19/1/2017 om 17:16, Peter Motte zei:

Je moet tegenwoordig al een serieuze klassebak zijn om met iets aan te komen dat ons genoeg van de sokken blaast om het statuut "klassieker" te krijgen.

 

Allez zeg, vroeger was voor sommigen "De hoed van Geraard de Duivel" al genoeg.

Ik vind 'De hoed van Geraard de Duivel' nog steeds een klassieker.

Als ik dat nu herlees blijft dat voor mij nog steeds de absolute top.

En ik lees heel veel strips. Ik kan vergelijken.

Link naar reactie
2 minuten geleden, linthout zei:

Ik vind 'De hoed van Geraard de Duivel' nog steeds een klassieker.

Als ik dat nu herlees blijft dat voor mij nog steeds de absolute top.

En ik lees heel veel strips. Ik kan vergelijken.

 

Hoh, ik heb zelf een 7500 strips en er zeker al 30K gelezen - ik ben een verwoed bibliotheek-ontlener en lees al strips vanaf mijn 7de. Nu nog lees ik minimaal 7 strips per week. Ik kan wel vergelijken binnen het Europese genre. En toch vind ik dat er ieder jaar maar een paar echt goede strips gemaakt worden. Voor mij zijn dit dan klassiekers. Maar toegegeven, een 'Blast','Man van Nu','Blacksad',... gaan voor mij nooit het klassiekergevoel kunnen evenaren van een "Brieven uit de Bar" of "Chninkel". Maar het zijn wel klassiekers. Veel heeft te maken met het juiste gevoel op de juiste leeftijd. ( Ragebol, Mr. Johan,... ). Dat neemt niet weg dat er ieder jaar klassiekers gemaakt worden. 

 

In de muziek is dit net hetzelfde. Sgt peppers, Pet sounds, Dark side of the moon... zijn erkende klassiekers maar the black album, Ok Computer, Nevermind, Ten,... zijn dit voor veel mensen ook. 

 

Idem voor de sport. De regeneditie van de Ronde van Vlaanderen met Eric Vanderaerden 1985 is voor mij de ultieme wielerklassieker, maar voor mijn zoon zal dit waarschijnlijk de editie van vorige week zijn. 

    

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

1. Sheriff of Babylon 2 - Pow Pow Pow (Gerads & King)

2. Gus 4 (Blain)

3. Undertaker 3 (Meyer & Dorison)

4. The Goddamned 1 - The Flood (Guéra & Aaron)

5. Clifton 1 (Turk & Zidrou)

6. Batman 1 - I Am Gotham (Finch & King)

7. Deathstroke 1 - The Professional (Pagulayan & Priest)

8. Kale Kop 4 (Ernst & Zidrou)

9. Thor - God of Thunder 7 (NL) (Ribic & Aaron)

10. Duke 1: Modder en bloed (Hermann & Yves H.)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...