Ga naar inhoud

[Tweede Halve Finale] Cover 21 Vs. Cover 8


nobody

  

84 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke cover vind jij de 'beste'?

    • A
      43
    • B
      42


Recommended Posts

Ik heb hier nog geen gedegen betoog gelezen waarom B zo goed is. We weten wel allemaal waarom het zo slecht is.

 

Leesrichting in functie van de trap, combinatie twee tekenaars in 1 tekening, kleurgebruik, originele aanpak, prachtige typografie, ... gewoon een grote aandachtstrekker. En de rest heb ik onder de cover gezet.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ah dat wist ik niet. Maar nu je't zegt, weet ik dat dit hetgene is wat me stoort. De clash tussen de detaillering in de monsters en de simpliciteit van het meisje.

 

Kerascoët is een koppel. De man tekent de monsters, en de vrouw de losse kindertekeningetjes. In Mooi Duister ( hun andere strip ) is dit stijlverschil beter te zien, en werkt het ook beter.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Als ik uit alle genomineerde covers mijn top drie zou moeten kiezen, dan hadden deze beide halve finalisten daar niet bij geweest.   Onderweg zijn er in mijn ogen al mooiere covers gesneuveld.  Maar dat is eigen aan het toernooi-concept waarbij je dankzij de loting tegen wat mindere kandidaten zomaar tot in de finale kunt raken.

 

Het ziet er naar uit dat B het hier tot de finale zal schoppen, waar ik dan met overtuiging voor de andere finalist zal stemmen :-)   

Link naar reactie

Deze middag stond cover B nog op kop met 4 of 5 stemmen voorsprong.

 

En nu staat cover A plots op kop met 1 stem voorsprong.

 

Dat is een verrassende wending.

 

Is het in theorie mogelijk dat iemand een vijftal nieuwe profielen aanmaakt en dan vijf maal stemt op cover A?

 

:)

6 nieuwe leden op 30 januari, dat is bovengemiddeld.

Alle 6 met 0 berichten.

Link naar reactie

:)

6 nieuwe leden op 30 januari, dat is bovengemiddeld.

Alle 6 met 0 berichten.

 

6 nieuwe leden op een dag is wel heel erg veel. Een normaal tempo is iets van 3 per week. 

Nul berichten is niet zo raar, er zijn heel veel leden die nooit posten. 

 

De vraag is natuurlijk of het die nieuwe leden zijn geweest die meteen gestemd hebben.

 

De admins zouden eens naar het stemverloop moeten kijken. Ze kunnen waarschijnlijk wel de IP adressen van de stemmers zien.

Link naar reactie

Hey, als het toernooi lurkers kan stimuleren om te registreren, kan ik dat alleen maar toejuichen! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.! :)

 

Toernooi lurkers zijn welkom, maar het lijkt toch verdacht ;)

Ik kan geen IP adressen zien, ik denk dat alleen Bonte dat kan. 

Het zou jammer zijn dat iemand voor dit spelletje, wat het toch slechts is, plots zo'n truuken boven haalt. 

Link naar reactie

Sterker nog, ik denk dat dit met grote regelmaat gedaan wordt. Als je kijkt naar de uitgebrachte stemmen in vorige rondes fluctueert het wel rond de 70-80 stemmen en zag ik wel vaker plotseling dit soort wendingen. Maar goed, als ik kijk naar de vier genomineerden voor "cover van de eeuw" dan doet de competitie zijn naam sowieso al geen eer aan.

 

Ik dacht dat ge niet ging meedoen :P

Link naar reactie

Ik heb me al een tijdje van commentaar onthouden in de diverse rondes van dit toernooi. En zeker in de rondes waar mijn cover meedeed. De reden waarom is het vooral negatieve commentaar van iedereen. Ook al vind je iets bijvoorbeeld niet mooi om het vervolgens ronduit 'lelijk' te noemen gaat toch nergens over? Iedereen die een cover indient doet dat omdat hij/zij daar een reden voor heeft. Hij/zij vindt die mooi. Daar kun je het mee eens zijn of niet. Ben je het er niet mee eens dan stem je op de andere. Vind je die ook niet mooi dan stem je niet. Maar dat kansloze, negatieve commentaar heeft geen zin. Dien dan zelf de volgende keer een cover in.

 

Nu gaat het om de stemmen in deze ronde. Klaarblijkelijk zijn er veel stemmen 'ineens' gekomen? Iemand valt daarover, maar eerder is dat niet gebeurd toen de ander 'ineens' veel stemmen kreeg. Wat mij betreft trek ik mijn cover terug. Ik heb geen zin in gedoe om iets simpels als een spel. Misschien volgende keer met zijn allen eens over nadenken?

Link naar reactie

Beste JPAR, als jij je cover terugtrekt, dan ik de mijne ook. Ik heb geen zin in gedoe om iets simpels als een spel.

 

Maar aan de andere kant vind ik dit toernooi een schitterend initiatief die iets constructiefs doet met strips. Het blijft iets heel positiefs. En het zou heeel jammer zijn om het kind met het badwater weg te gooien. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Jongens toch, wat een commotie. Geen idee wet er gebeurd is, maar ik heb bij sommige stemmingen wel al gewacht tot het laatste moment om mijn stem uit te brengen (kwestie van mijn slecht karakter ;)). Hier had ik wel al op voorhand gestemd.

In ieder geval is dit een zaak voor de Staatsveiligheid :e007:

Link naar reactie

Beste JPAR, als jij je cover terugtrekt, dan ik de mijne ook. Ik heb geen zin in gedoe om iets simpels als een spel.

 

Maar aan de andere kant vind ik dit toernooi een schitterend initiatief die iets constructiefs doet met strips. Het blijft iets heel positiefs. En het zou heeel jammer zijn om het kind met het badwater weg te gooien.

Ik dien niet voor niets twee covers in. Maar wat mij betreft hebben we een winnaar: Long John Silver.

Link naar reactie

Mannekes rustig rustig :e012: We gaan toch geen forfait geven zo kort bij de meet zeker?

 

Ik zou het heel jammer vinden moest er geen toernooi meer georganiseerd worden. Dit is echt een meerwaarde voor het forum.

 

@JPAR: er is wel al meer opgemerkt dat er plots een ommekeer was (oa bij mijn laatste cover van betoveringen vs tyler cross), dus het is zeker niet de eerste keer dat dit wordt opgeworpen.

Wat dat negatieve betreft, het is inderdaad niet fijn dat iemand zijn keuze zo afgekraakt wordt, maar aan de andere kant gaat het hier over wat iemand de mooiste cover vindt. Subjectiever kan niet. Ik vind het net fijn dat er soms heel scherp gereageerd wordt (ook al doet het soms pijn :e012: ), dat zijn mensen die zich betrokken voelen bij de wedstrijd. En zo kort bij de finale kunnen de emoties al eens oplopen. Ik zou het allemaal niet aan mijn hart laten komen. :e005: 

Link naar reactie

Een oplossing is om de stemmen openbaar te maken, dan kan ik zien wie wat heeft gestemd en de fake accounts eruit halen.

 

Nu heeft een lid 6 nieuwe accounts gemaakt op hetzelfde ip adres, en dan nog iemand 2 extra op een ander adres. We gaan er geen drama van maken maar er werd veel werk in het toernooi gestoken en dan is dit toch wel erg jammer, maar blijkbaar des mens.

Link naar reactie

Een oplossing is om de stemmen openbaar te maken, dan kan ik zien wie wat heeft gestemd en de fake accounts eruit halen.

 

Nu heeft een lid 6 nieuwe accounts gemaakt op hetzelfde ip adres, en dan nog iemand 2 extra op een ander adres. We gaan er geen drama van maken maar er werd veel werk in het toernooi gestoken en dan is dit toch wel erg jammer, maar blijkbaar des mens.

Ochot waarom doe je nu zoiets?  :e010:  Ik ben ervoor om die stemmen openbaar te maken, maar ik vrees dat er dan zullen zijn die om een of andere reden niet durven stemmen.

Link naar reactie

Bon. Er is al één stem gewist blijkbaar. 

 

Er zijn twee mogelijkheden. 

1) ofwel doen we deze poll opnieuw, het is nu zo ingesteld dat enkel mensen met minstens 10 posts kunnen posten in de poll, maar we weten niet of dit effect heeft op het kunnen stemmen.

 

2) ofwel beschouwen we die 8 accounts als fake, en dan stopt het vandaag en wint B. 

 

dilemma's dilemma's ;)

Link naar reactie

Een oplossing is om de stemmen openbaar te maken, dan kan ik zien wie wat heeft gestemd en de fake accounts eruit halen.

 

Nu heeft een lid 6 nieuwe accounts gemaakt op hetzelfde ip adres, en dan nog iemand 2 extra op een ander adres. We gaan er geen drama van maken maar er werd veel werk in het toernooi gestoken en dan is dit toch wel erg jammer, maar blijkbaar des mens.

 

Toch wel heel jammer. In dit Trump tijdperk is er maar één passende oplossing hiervoor :e012: :

 

post-712-0-48542000-1485853895_thumb.jpg

Link naar reactie

Bon. Er is al één stem gewist blijkbaar. 

 

Er zijn twee mogelijkheden. 

1) ofwel doen we deze poll opnieuw, met verkorte stemperiode. het is nu zo ingesteld dat enkel mensen met minstens 10 posts kunnen posten in de poll, maar we weten niet of dit effect heeft op het kunnen stemmen.

 

2) ofwel beschouwen we die 8 accounts als fake, en dan stopt het vandaag en wint B. 

 

dilemma's dilemma's ;)

 

Zullen we er over stemmen? :e011:

Link naar reactie

Bon. Er is al één stem gewist blijkbaar. 

 

Er zijn twee mogelijkheden. 

1) ofwel doen we deze poll opnieuw, met verkorte stemperiode. het is nu zo ingesteld dat enkel mensen met minstens 10 posts kunnen posten in de poll, maar we weten niet of dit effect heeft op het kunnen stemmen.

 

2) ofwel beschouwen we die 8 accounts als fake, en dan stopt het vandaag en wint B. 

 

dilemma's dilemma's ;)

Ik zou dit laten zoals het is, het is zoals voetbal met direkte eliminatie.

 

Wat ik eigenlijk al vanaf het begin graag had gezien is dat iedereen 3 'beste' titels zou opgeven en dan de som maken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...