Ga naar inhoud

Films & Series In Stripvorm.


Renegade

Recommended Posts

Na aanleiding van mijn eigen vraag over de Blueberryfilm heb ik even zitten puzzelen. Best veel strips verfilmd.

Maar ook omgekeerd, van Game of Thrones is een strip gemaakt en volgens Sheldon is Buffy the Vampireslayer als strip verder gegaan nadat de serie gestopt is. Star Wars ook verstript. Heb wel films van strips gezien maar omgekeerd niet. Vraag me af hoe dat is.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Al zolang er films bestaan, bestaan er stripversies van films. In 1915 begon er bijvoorbeeld een stripreeks rond Charley Chaplin te lopen in de Amerikaanse kranten. Eén van de makers daarvan was dat Elzie Segar, de latere schepper van Popeye. En sindsdien zijn dat soort strips nooit meer weggeweest. En zeker in Engeland waren stripversies van films en tv-reeksen razend populair. Er waren zelfs striptijdschriften die enkel maar dat soort strips publiceerden.

 

3443_page1_large.png?1443038521

tara0002.jpg

 

tara0003.jpg

 

filmFun1942.jpg

 

tvcomicannual1966.jpg

 

TV21Trek.jpg

 

trekspread.jpg

 

newtvact%20102.JPG

 

emmastrip.jpg

The+Trodos+Ambush+pt1.jpg

 

Film-Fun-1955-07-16-Benny-Hill.jpg

 

 

Link naar reactie

Hier in Vlaanderen werden er ook al meteen strips gemaakt van populaire tv-reeksen. Schipper naast Mathilde bijvoorbeeld. Daarvan bestaat een Vandersteen-versie, maar voor Humoradio werd ook een versie gemaakt door Johan Anthierens en Eddy Ryssack (meer daarvan in het nog te verschijnen 'Uit het archief van Ryssack)

s 02.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...