Ga naar inhoud

Hourly Comic Day


Chimi

Recommended Posts

"Hourly Comic Day" is een uitdaging die doorgaat op de eerste dag van februari. Tekenaars moeten elk uur dat ze wakker zijn een stripje tekenen.

 

Zelf heb ik niet helemaal de regels gevolgd, ik heb als ik wat tijd vrij had aan een stripje gewerkt. Zijn er nog tekenaars op het forum die hebben meegedaan?

Link naar reactie

Ik had er niet van gehoord. Nu, op een werkdag is zo'n initiatief een beetje onrealistisch voor mij, vrees ik... Klinkt als een stevige uitdaging.

Dat was bij mij dan ook het probleem.  En gisteren was dan nog een dag gevuld met vergaderingen.  Dus echt interessant was het niet om een stripje van te maken.

Vandaag ging al veel leuker zijn gezien we vanmorgen filmvoorstelling hadden voor 330 kleuters.

 

Maar veel van de mensen die ik volg op sociale media hebben wel meegedaan en er zitten pareltjes tussen.

Link naar reactie

Ik had er niet van gehoord. Nu, op een werkdag is zo'n initiatief een beetje onrealistisch voor mij, vrees ik... Klinkt als een stevige uitdaging.

Ik heb eigenlijk gewoon tijdens mijn anderhalf uur tekenles vluchtige stripjes getekend. :)

Ik kwam ook pas achter het bestaan van deze uitdaging om 3 uur 's middags, dus. :D

Link naar reactie

Mijn eerste lichting van mijn (kleine) Hourly Comic Day bijdrage, de andere zijn in potlood en kreeg ik moeilijk op foto :P

 

Dit stripje is direct in balpen getekend, zonder potloodschets, en heeft het langst geduurd van alle stripjes, namelijk zo'n 8 minuten. Dit was het eerste stripje dat ik tekende.

 

post-783-0-13887600-1486158502_thumb.jpg

 

De samenwerking beeld + tekst lijkt misschien wat vreemd, maar wees gerust, er zit een logica achter, die spijtig genoeg totaal onlogisch is.

Link naar reactie

Nog rap eentje gefotografeerd, eentje die ik zelfs was vergeten!

 

De schets was nogal onduidelijk dus heb ik hem, zeer ruw, geïnkt. Er is hier veel fout, zeker qua verschillende grootte van het personage. Toch vind ik dat het een soort gevoel uitspreekt, wat toch is wat ik probeer te bereiken met mijn tekeningen.

 

post-783-0-36995900-1486163616_thumb.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik ga nu weer eens iets posten waarvan een hoop lieden met de ogen zullen beginnen te draaien, maar indien je echt strips en illustratie wil doen, dan kun je in veel gevallen KSO achterwege laten. Studeer iets technisch-wetenschappelijks en schaaf je kennis omtrent kunst bij door zelfstudie. Veel is toch te vinden in bibs, internet, 2ehands boekenwinkels,...

In het KSO zullen ze je daar niet leren aquarellen. Zelfs veel tekenen is al teruggeschroefd.

Link naar reactie

Nog rap eentje gefotografeerd, eentje die ik zelfs was vergeten!

 

De schets was nogal onduidelijk dus heb ik hem, zeer ruw, geïnkt. Er is hier veel fout, zeker qua verschillende grootte van het personage. Toch vind ik dat het een soort gevoel uitspreekt, wat toch is wat ik probeer te bereiken met mijn tekeningen.

 

attachicon.gifrough panel.jpg

Hmm, hier moet ik aan toevoegen dat met het inkten erbij, deze toch wel een dikke 10 minuten heeft opgeslorpd en daarmee dus de tijdrovendste is.

Link naar reactie

Mijn laatste lichting stripjes! De lichting waarbij de kwaliteit zienderogen daalde en ik steeds ongeduldiger werd.

 

Deze pagina kostte mij zo'n 5 minuten om te bedenken en te maken. Hij is best ruw.

 

post-783-0-65304600-1486207629_thumb.jpg

 

Voor wie de tekst niet kan lezen, in het laatste plaatje staat "Sweet, with a fruity aftertaste.".

 

post-783-0-33493700-1486207769_thumb.jpg

 

Voor wie de tekst niet kan lezen, in het eerste plaatje staat "Look at this comic". In het derde staat "Yeah, it's so lazy, he only draws half of his characters".

 

post-783-0-73257000-1486207717_thumb.jpg

 

Zo, bij die twee laatsten ben ik precies weer enkele jaren terug gegaan in mijn evolutie. Verschrikkelijk.

Ze kostten elk 2 minuten om te maken.

 

Toen waren mij ideeën op (ik had niks voorbereid) en ben vervolgens met mensen een discussie gestart over films en tekenmateriaal.

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...