Ga naar inhoud

Gemiddelde Leeftijd


Gemiddelde leeftijd van reper  

127 leden hebben gestemd

  1. 1. Hou oud bent u / ben je / zijt ge ?

    • 0-5
      1
    • 6-9
      0
    • 10-12
      0
    • 13-14
      0
    • 15-18
      2
    • 19-21
      0
    • 22-25
      0
    • 26-29
      5
    • 30-39
      39
    • 40-49
      50
    • 50-59
      24
    • 60-65
      5
    • 66-69
      0
    • 70->
      1


Recommended Posts

Mja, maar de leeftijd van striplezers is een moeilijk geval. Jonger dan 6 zijn de meesten analfabeet, dus die zou 0 moeten zijn. Maar je weet maar nooit, natuurlijk.

Van 6 tot 18 zijn er heel snelle evoluties en veranderingen, dus daar wou ik rekening mee kunnen houden.

Boven 18 werd het moeilijker. 19-21 en 22-25 werden ingegeven doordat de eerste leeftijd de laatste periode is dat velen onderwijs krijgen, en het tweede interval is omdat er dan ook vanalles verandert: afstuderen, werk vinden, trouwen, kinderen ...

Boven 25 is de indeling eigenlijk arbitrair. De groep 60-65 is omwille van de pensioneringen. Boven 65 is zowat iedereen gepensioneerd. Dus die leeftijdsgroepen waren de laatste natuurlijke grenzen.

Tussen 25 en 60 is het meer een kwestie van generaties: iemand van 30 heeft een andere achtergrond an iemand van 50, maar niettemin zijn de grensleeftijden 30/40/50 daar wel wat arbitrair. Als ze allemaal in één groep worden gestopt, zouden we echter geen goed beeld krijgen.

Link naar reactie

Ik van nu nog in de categorie 50-59, maar eind mei wordt dat 60-65.

Ik zal een tussencategorietje van 60 maken, een overloopje tussen de trap 50-59 en de trap 61-65 ;)

Maar het klopt, dat soort zaken is inderdaad een probleem. Zoals iemand die 49 is. Waarom zou die in de jongere groep horen en niet in de oudere? Voor een stuk is het arbitrair. Niets aan te doen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...