Ga naar inhoud

Eye Candy Is The Best Candy: Good On The Teeth Too


Chimi

Recommended Posts

Inderdaad, zoiets vraagt toewijding.

 

Wat mij opvalt aan de meeste tekenaars rondom mij, is dat we dolgraag tekenen, maar ook heel lui zijn.

Maar soms is dat ook relatief. Ik klaag bijvoorbeeld soms dat ik een uur heb getekend en amper iets gedaan heb, terwijl de mensen rondom mij juist iets hebben van "hoe bedoel je, je hebt vijf pagina's getekend".

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Die luiheid is wel nodig. Dat maakt deel uit van het creatieve proces. Potloden, pennen en penselen neer. En dan wat gaan lezen, een muziekje opzetten, of gewoon meer zaken gaan uitchecken op youtube, eventueel tickets gaan bestellen voor optredens, facebooken, conversaties voeren, gewoon surfen...een dutje doen, iets eten...een St Bernardus opentrekken. Of een joint rollen, voor de smokers...

Link naar reactie

Hij tekent ook vrij groot, als je kijkt naar zijn pagina's. Zelf heb ik ook, een heel eind geleden, mij moeten enigszins dwingen om groter te tekenen, zeker als ik het wil inkten.

Ik zou ook moeten leren om groter te tekenen, want ik werk vaak vrij klein (bijvoorbeeld, die Mignola-tekening onlangs was 6 cm hoog) en eigenlijk is het dan onmogelijk om er de juiste lijnvariatie in te krijgen en genoeg details op te vangen.

Link naar reactie

Ik zou ook moeten leren om groter te tekenen, want ik werk vaak vrij klein (bijvoorbeeld, die Mignola-tekening onlangs was 6 cm hoog) en eigenlijk is het dan onmogelijk om er de juiste lijnvariatie in te krijgen en genoeg details op te vangen.

Je moet gewoon je eigen draai vinden. ;) Er zijn priegelkleine kunstwerkjes gemaakt, en anderen hebben een tafellaken nodig om hun ding te doen.

Wat ik geleerd heb over tekenen, is: luister naar advies, maar bepaal zelf of je 't volgt of niet.

Link naar reactie

Inderdaad :)

Grootte is voor mij iets lastig. A4 blijkt vaak te klein te zijn, A3 is te onoverzichtelijk, en er is natuurlijk ook papier dat tussen de 2 schommelt, maar dat is mij door mijn tekenleerkracht dan weer afgeraden.

Het liefst van al zou ik elk paneel op A4 schetsen, maar dan moet je dat ook nog samenbrengen en de juiste grootte inschatten.

 

Ik irriteer mij soms aan de praktische zaken waar je steeds aan moet denken terwijl die niks met het tekenen zelf te maken hebben.

Link naar reactie

Die luiheid is wel nodig. Dat maakt deel uit van het creatieve proces. Potloden, pennen en penselen neer. En dan wat gaan lezen, een muziekje opzetten, of gewoon meer zaken gaan uitchecken op youtube, eventueel tickets gaan bestellen voor optredens, facebooken, conversaties voeren, gewoon surfen...een dutje doen, iets eten...een St Bernardus opentrekken. Of een joint rollen, voor de smokers...

 

Off topic, en met alle respect, maar dat. Is. Onzin. Tekenen is werken en discipline. Niet als je af en toe eens wat op papier wil kriebelen of vrijblijvend een illustratie wil maken, maar als je iets wil bereiken moet je werken. Het komt niet vanzelf. Dat wil niet zeggen dat je niet af en toe een pauze mag pakken of je zinnen eens verzetten. Maar dat zijn gewoon korte pauzes. Plus: inspiratie komt er ook door te werken. Hoe meer je werkt, hoe meer ideeën je krijgt.

 

 

 

Ik irriteer mij soms aan de praktische zaken waar je steeds aan moet denken terwijl die niks met het tekenen zelf te maken hebben.

 

Het hoort erbij. Niets aan te doen :)

 

 

Je moet gewoon je eigen draai vinden. ;) Er zijn priegelkleine kunstwerkjes gemaakt, en anderen hebben een tafellaken nodig om hun ding te doen.

Wat ik geleerd heb over tekenen, is: luister naar advies, maar bepaal zelf of je 't volgt of niet.

 

2 !

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Persoonlijk ervaar ik ook dat inspiratie komt door zaken te doen die niks met tekenen te maken heb. Ik heb hier veel ideeën voor korte stripjes liggen die komen van een busrit, gesprekken met mensen, een hersenloze avond voor de tv...

Sterker nog, ik heb juist drie uur bezig gewerkt aan een strip. Ik heb de stijl uitgezocht, character designs gedaan en vervolgens panels uitgetest. Eerlijk gezegd was dat vrij vermoeiend en ik wil wel tekenen, maar iet compleets anders, zonder echt doel, voor ik weer verder werk.

 

Om nog maar eens te bewijzen dat ik veel te lui ben voor het vak van tekenaar.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Persoonlijk ervaar ik ook dat inspiratie komt door zaken te doen die niks met tekenen te maken heb. Ik heb hier veel ideeën voor korte stripjes liggen die komen van een busrit, gesprekken met mensen, een hersenloze avond voor de tv...

2

 

In feite is het beide hoor, inspiratie komt van zowel rond te lummelen en effectief pagina's uitwerken, hertekenen, schetsen schaven en wroeten.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Daar volg ik je grotendeels wel in. Ik weet nog dat Ferry ( tekenaar van Ian Kaledine, kronieken van Panchrysia,...) me zei, n.a.v onderwerpen, thematiek, scenario, enz: '...en veel lezen.'

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...