Ga naar inhoud

Inkten


PencilBeast

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Ik ben nog niet helemaal tevreden van mijn vaardigheden in het inkten.

Ben dus op zoek naar nog wat goede tips om daarin te beteren.

Enkele goede ervaringen om te delen?

Ook even zitten kijken om er een goed boek over aan te schaffen, maar de reviews van sommige boeken zijn nogal uiteenlopend.

Een zekere basis heb ik wel al.

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wat gebruik je van materialen? Een hoop tutorials omtrent inkten zijn te vinden op youtube. Hier op het forum is ook al een en ander gepost aangaande inkten.

Heb je misschien wat schetsjes of enkele voorbeelden van tekeningen die je aan het inkten bent, of geïnkt hebt?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Maar inderdaad, heel veel tekenen en ook inkten zal zeker bijdragen tot meer vaardigheid.

Ook direkt met inkt werken helpt. Freestylen, doodlen, gewoon met een finelinertje, of penseelpen.

Link naar reactie

Ik ben licht verslaafd aan het gebruik van arceringen - tracht dit wel wat te beperken maar het is vaak sterker als mezelf.

De tekening mag donker zijn in dit geval, ja.

 

Inderdaad staart zou er tussen moeten zitten, maar ik had het ook jammer gevonden om die sierlijke krul achter de vleugel te verbergen.

Ik kijk eens wat het geeft als ik de vleugel toch doortrek.

Link naar reactie

Logischerwijs zou de staart achter de vleugel moeten zitten. Maar dan verlies je inderdaad de krul in de staart. Dus lijkt het me een probleem van compositie, dat je de staart niet wat verder naar achter tekende. Ook een probleem v compositie: de draak kijkt schuin naar voor, terwijl het riddertje op de achtergrond wegloopt, en de draak dus eigenlijk schuin naar achter zou moeten kijken.

Maar een mooie tekening, en qua inkten zie ik geen probleem. Mooi gedaan.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Die krul in de staart kun je best behouden, hoor. Maar misschien is het beter om de staart zijwaarts te laten uitzwenken, van de toeschouwer weg, zo krijg je nog wat meer diepte in je tekening.

Verder naar schaduwwerk toe: ik zou die zwarte vlakken niet zo abrupt laten overgaan in arcering, maar geleidelijk aan.


inkt1_zpsphn0f2iu.jpg



inkt2_zps6wcatfvx.jpg

Link naar reactie

Je kan er wat van Mauser, je bent duidelijk een geoefend en mogelijks zelfs professioneel tekenaar.

Bedankt mensen voor alle tips zover. Hoewel men vraag voornamelijk over het inkten ging en niet zozeer voor de krul in de staart.

Mauser, je video's heb ik nog niet kunnen bekijken. Hoop ik in de loop van de komende weken eens een rustig moment voor te kunnen vinden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...