Ga naar inhoud

Suske En Wiske


acor

Recommended Posts

Op Monday, August 07, 2017 om 08:19, kurisu74 zei:

Die hele uitgave van Oog & Blik uit 2010 van Incal is verschrikkelijk. Veel te klein formaat, de hele lelijke inkleuring tegenover het origineel waarvan ik echt niet snap wie het een goed idee vond... en volgens mij is de lijm al aan het lossen bij mijn exemplaar ook. 

 

Ik vermoed dat de versie uit 2004 wel OK is? Jammer dat ik die niet heb... 

Ja mee eens, snel een goedkope integrale in elkaar knutselen. 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
49 minuten geleden, Lefranc zei:

Ik zou graag een Suske en Wiske in de stijl van de jaren 50 zien :e012:

Van al die "S&W door" heeft er mij geen enkele kunnen bekoren, al was het tekenwerk van de Nederlandse beter.

 

Ik zou wel graag eens een S&W zien door Dirk Stallaert. Maar dan zoals hij dat helemaal zelf zou willen doen, niet zoals hij doet moet doen als onderdeel van de studio.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

TWEEDE NIEUWE RAND-REEKS VAN REGULAIRE S&W UITGAVEN.

Dit jaar is Standaard / WPG begonnen met het uitgeven van de reeks Suske en Wiske Classics. Volgend jaar voegen ze daar nog een reeks aan toe onder de noemer: Suske en Wiske - Oude Meesters.

Het eerste deel in de reeks gaat De Raap van Rubens worden. Het album wordt 88 pagina's dik en gaat € 7,99 kosten. Op 9 mei 2018 moet dit eerste deel van de reeks in de winkels liggen.

Bron : Van Ditmar.

Nóg één?  Dit begint een beetje een zot boeltje te worden, imo.  Maar goed, de fans en/of verzamelaars kunnen er maar blij mee zijn, natuurlijk. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Zojuist, Kontiki zei:

Slaan die oude meesters niet op Rubens? En dan zijn er nog wel een paar kunstenaars die in Suske en Wiske voorkwamen.

Toch niet zo heel veel. Van Gogh, Rembrand (dacht ik), De dulle griet gaat over Breughel, er is nog Jeroen Bosch, de kunstkraker over een hele hoop schilders en er is ook nog Mozart.

Link naar reactie

Ik veronderstel ook dat het inderdaad om de oude meesters gaat,  slaande op Rubens etc.  Dan komt waarschijnlijk nog 'De Kleurenkladder', 'De Dulle Griet', 'De Nachtwachtbrigade' (Rembrand, klopt), 'De Bibberende Bosch', 'De Kunstkraker' voor in de reeks.  Dat zijn de enige die ik uit mijn hoofd weet.  Mogelijk zijn er nog?  En als componisten en dergelijk er ook bijhoren, zal 'Het Wondere Wolfje' (een favoriet van mij) er -inderdaad tom- ook bij zitten ... Maar verder? Tenzij ze Vandersteen en Geerts ook als grootmeesters zien, dan krijgen we mogelijk nog 'De 7 Schaken', 'De Krasse Croco' en 'De Verdwenen Verteller'.

We zullen zien.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik ben van plan om Amoras te proberen, maar dat zeg ik nu al bijna vijf jaar en het is er nog steeds niet van gekomen... Erg eigenlijk.

 

Ik heb even tussen onze oude strips staan zoeken en onze collectie is ook niet echt denderend groot.

2 Op het eiland Amoras (bij De Standaard)

67 Jeromba de Griek (uit Mega)

110 Het verborgen volk (bij Waldkorn)

128 Het kregelige ketje (uit Familiestripboek)

132 De koperen knullen (uit Mega)

226 De mompelende mummie (uit 'pocket 2')

227 De vogels der goden (uit 'pocket 2')

228 Lili natal (uit 'pocket 2')

230 De rebelse Reinaert (nr. 257)

279 De kaperkoters (nr. 293)

293 De dartele draak (nr. 301)

296 De sterrensteen (nr. 302)

297 De werken van Lambik (bij Duo Penotti)

 

Zijn er bepaalde albums die jullie écht aanraders vinden?

Link naar reactie
3 uren geleden, esteban² zei:

Van het huidige team beschouw ik volgende titels als uitschieters:

Suske de rat

De rillende rots

Aan de uitschieters van Paul Geerts ga ik nu niet beginnen, die lijst is te lang. ;) 

Bedankt. Suske de rat ga ik misschien wel eens lezen.

 

Ik ben hier nu een paar albums aan het herlezen, maar ik word zwaar onnozel van al die flauwe grapjes. De verhalen zelf zijn ook nogal voorspelbaar. Ik voel me hier wat te oud voor. (Dat hoor je me niet vaak zeggen : O )

 

EDIT: Er is een deurknop die plots van kant verandert en de broek van Suske blijft op magische wijze proper nadat Wiske er chocomelk op morst. Normaal zie ik nooit zulke fouten. Niet dat ik het zelf beter kan, maar volgens mij zou het helpen als ze wat minder strips per jaar zouden uitgeven...

Link naar reactie
2 uren geleden, Werner zei:

Ja, leuk. Alle albums die je al hebt nog eens kopen...

Zo denk ik er zelf ook over, maar ik ken genoeg mensen die daar dus effectief veel plezier aan beleven.  Datzelfde album in alle mogelijke uitgaves binnen halen.  Ik kon dat vroeger al eens hebben bij bepaalde DVD-uitgaves, maar gelukkig is dit me nog niet overkomen bij strips. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

@Red Arrow, klopt.  Zeer zeker.  De reeks zou absoluut baat hebben bij tot wel twee albums minder per jaar, zodat er meer tijd is om aan één verhaal te besteden.  Maar het moet ook financieel haalbaar én interessant blijven natuurlijk, het hele team moet betaald blijven worden blijven terwijl ze dan eindelijk een lager aantal verkoopbare albums zouden realiseren ... Je begrijpt dat dit niet interessant is voor de cijfertjes.

Het is bij het huidige team inderdaad wat zoeken naar de betere albums waarbij de flauwe grapjes niet voortdurend naar je hoofd vliegen.  En voor elk goed album hebben ze een matig toch simpelweg slecht album.

Wat de aanraders van Verhaegen (vanaf het moment dat de toen nog wakende hand van de reeks écht verdween) betreft, kan ik echter ook heel kort zijn : De Formidabele Fantast.  Verder kan je heel die periode wat mij betreft evengoed overslaan.  In dat opzicht was ik destijds heel blij met het nieuwe team, de goede of simpelweg leuke albums gaven mij opnieuw een écht S&W-gevoel.  Maar lang niet iedereen zal het eens zijn. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...