Ga naar inhoud

Forum Upgrade !


Bonte

Recommended Posts

2 minutes ago, Kontiki said:

Bets tevreden over de upgrade, al is het hier en daar nog wat zoeken. Op mijn smartphone moet ik meer scrollen door de grotere tussenruimtes. Gisterenavond kreeg ik nog wel om de zoveel tijd geluidjes en kleine pop-upvenstertjes te slikken terwijl ik gewoon verder werkte op de computer. Blijkbaar stond het standaard aangevinkt dat ik dergelijke notificaties autiomatisch krijg als er geantwoord wordt in een thread waarin ik zelf ook al iets gepost heb. Die notificaties heb ik overal afgezet.

En het toevoegen van beelden is een dikke, dikke plus! Gewoon een foto van je bureaublad naar het vakje hieronder slepen en het staat er al bij!

 

Bij het eerste gebruik kreeg ik een popup over notifications. Daar de optie 'geen notifications' gekozen.

Link naar reactie
28 minutes ago, Bonte said:

Tja, ik betaal er m'n forumonkosten mee en we proberen het niet te irritant te maken, de banner zouden in de toekomst meer moeten variëren op basis van de veilingen.

De link op de hoofdpagina gaat rechtstreeks naar de Catawiki Stripcatalogus, dat lijkt me toch handig.

rechts-04.png

 

Ik weet dat wel, en ik heb de instellingen van AdBlock al aangepast. Maar ik gebruik Catawiki niet. Voor een reclamevrij forum wil ik zelfs doneren. Maar dan heb jij weer meer werk met je boekhouding. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
13 minutes ago, Waldorf said:

 

Ik weet dat wel, en ik heb de instellingen van AdBlock al aangepast. Maar ik gebruik Catawiki niet. Voor een reclamevrij forum wil ik zelfs doneren. Maar dan heb jij weer meer werk met je boekhouding. 

Welnee. Je geeft toch vrijwillig? Je doet met je eigendom wat je wil. Waarom zou je dergelijke transacties moeten registreren naar derden toe?

Link naar reactie
7 minuten geleden, shakeitupguy zei:

Ik krijg steeds pop-up schermen als ik een topic open die vraagt of ik Notifications van de site wil. Ik heb al een keer aangeduid dat ik dat niet wenste maar blijkbaar helpt het neit.

Heel vervelend.

Ik heb dat nog niet kunnen uitschakelen, waarschijnlijk is je koekje beschadigd. In je browser settings koekjes voor deze site verwijderen en dan opnieuw inloggen. Meer kan ik momenteel niet bedenken.

Link naar reactie
3 hours ago, Bonte said:

Mij ook, ben het nog allemaal aan het uitzoeken. Er komen ook andere thema's in de volgende dagen.

heb ondertussen gevonden hoe ik naar de eerste ongelezen post binnen een thread kan :

( als je via "unread content" gaat ) in de balk bovenaan : "read status" . daaronder kan je kiezen voor "unread item links take me to the first unread comment".

 

Link naar reactie
1 hour ago, ignoramus said:

heb ondertussen gevonden hoe ik naar de eerste ongelezen post binnen een thread kan :

( als je via "unread content" gaat ) in de balk bovenaan : "read status" . daaronder kan je kiezen voor "unread item links take me to the first unread comment".

Het werkt via dat bolletje of ster links van de topic, als je daar op klikt ga je naar het eerste ongelezen bericht. Ik weet ook niet waarom ze dat zo gedaan hebben want het is echt niet gebruikelijk.

Ik heb een kleine plugin gevonden hiervoor en dat lijkt te werken, dus zolang de plugin werkt ga je naar het eerste ongelezen bericht door op de titel te klikken. Als er geen nieuwe berichten (of je bent niet ingelogd) zijn ga je naar het laatste bericht. Dit lijkt me de meest logische manier van werken.

Link naar reactie
17 minutes ago, Kameraad Mauser said:

Bij veelgelezen en bezochte draden stond er "populair".  Dat had wel iets...vooral in het atelier...:ph34r:

Dat is veranderd, het is nu een tijdelijk label als er 10 berichten in een topic gepost worden binnen 3 uur. Als je bv een update doet met afbeeldingen in 5 berichten en er komen 5 antwoorden op dan krijgt de topic een tijdelijk "populair" label.

Link naar reactie
il y a 58 minutes, Lefranc a dit :

Alles is nu in het frans bij mij. Catawiki daarentegen is terug :e009:

Dat heb ik ook....en ik ken bar weinig Frans.... (ik ken maar 1 Frans, niet veel toch?)

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie
3 uren geleden, kuzuri zei:

Ik mis nog steeds een LIKE knop in't forum. 
Moet toch kunnen, zelfs op't werk (email) kan ik liken. 
En de ronde avatars zijn ook al opgelost. 
Nu ja. 

Bedankt voor de update. 
LIKE, dus. 

Die bedenking maakte ik me twee seconden geleden ook bij een opmerking over zilvervliesjes en een monteur. Nu moet ik jou al gaan quoten om aan te geven dat ik dit like ;-)

Link naar reactie
8 hours ago, Kontiki said:

Die bedenking maakte ik me twee seconden geleden ook bij een opmerking over zilvervliesjes en een monteur. Nu moet ik jou al gaan quoten om aan te geven dat ik dit like ;-)

 

11 hours ago, kuzuri said:

Ik mis nog steeds een LIKE knop in't forum. 
Moet toch kunnen, zelfs op't werk (email) kan ik liken. 
En de ronde avatars zijn ook al opgelost. 
Nu ja. 

Bedankt voor de update. 
LIKE, dus. 

Ik weet niet, ik schakel dit bewust niet in omdat je dan een rangschikking krijgt en een soort dwang om te liken.

Link naar reactie
26 minuten geleden, JPAR zei:

Ik heb helemaal niks met like knoppen. Je ziet dat de meeste mensrn op social media ook maar domweg liken en acheraf niet eens weten wat het inhoud.

Maar meer emoticons zou wel heel welkom zijn.

Op sociale media wordt LIKE inderdaad te pas en te onpas gebruikt. Maar hier zou dat moeten kunnen. Dan hoef je de post niet te quoten, en er iets korts bij te schrijven. Op het werk hoef ik mails van mijn managers niet te beantwoorden als dat niet nodig is. Door die Like weten ze ook wel dat ik het door heb. Op een forum ga je toch geen posts liken zonder ze te hebben gelezen, me dunkt. 

 

oja: Kontiki's post: LIKE. :)

Link naar reactie
1 minute ago, kuzuri said:

FB is geen forum. 

 

Gaat het posten bij jullie ook zo traag. En het editen? 

Dat is het in de praktijk wel.

En het gaat niet echt traag, maar ik merk dat er precies een 'sortering' gedaan wordt voordat de gevraagde pagina getoond wordt. Een automatische update van gelezen en niet gelezen en nieuwe berichten vermoed ik?

Link naar reactie
4 minuten geleden, Zwendel zei:

Dat is het in de praktijk wel.

En het gaat niet echt traag, maar ik merk dat er precies een 'sortering' gedaan wordt voordat de gevraagde pagina getoond wordt. Een automatische update van gelezen en niet gelezen en nieuwe berichten vermoed ik?

 

Kijk, moest er een LIKE knop staan, dan zou ik je vorige post gewoon liken, als bevestiging dat ik 'm gelezen heb. Maar monneer wil geen like knop. Dus nu moet ik iets typen, tegen mijn zin :P omdat dat spel een geluidje gemaakt heeft om me te zeggen dat ik gequote ben. Als er geen LIKE is, dan ook geen meldingen aub.

 

En ook in de praktijk is FB geen forum. Het is zo niet gemaakt en ook zo niet bedoeld. deal with it 
Ik heb met FB ook geen probleem omdat ik niet zomaar iedereen als 'vriend' heb aanvaard of verzocht. En er zijn groepen waar ik heel veel aan heb (vooral comics en films/tv dan). Dat jullie niet met FB om kunnen, ligt aan jullie ;) (ik wou schrijven ..jij... ligt aan u, maar dat is zo confronterend)

Link naar reactie
7 minutes ago, kuzuri said:

 

Kijk, moest er een LIKE knop staan, dan zou ik je vorige post gewoon liken, als bevestiging dat ik 'm gelezen heb. Maar monneer wil geen like knop. Dus nu moet ik iets typen, tegen mijn zin :P omdat dat spel een geluidje gemaakt heeft om me te zeggen dat ik gequote ben. Als er geen LIKE is, dan ook geen meldingen aub.

 

En ook in de praktijk is FB geen forum. Het is zo niet gemaakt en ook zo niet bedoeld. deal with it 
Ik heb met FB ook geen probleem omdat ik niet zomaar iedereen als 'vriend' heb aanvaard of verzocht. En er zijn groepen waar ik heel veel aan heb (vooral comics en films/tv dan). Dat jullie niet met FB om kunnen, ligt aan jullie ;) (ik wou schrijven ..jij... ligt aan u, maar dat is zo confronterend)

Ik heb zojuist een notification gehad dat je mij gequote hebt in een reply alhoewel ik notifications had uitgeschaked.

Bij settings gezien dat het blijkbaar gereset was

Link naar reactie
3 minuten geleden, Zwendel zei:

Ik heb zojuist een notification gehad dat je mij gequote hebt in een reply alhoewel ik notifications had uitgeschaked en zonet hetzelfde met een post van Bonte.

Ja, er zijn ook enkele zaken waar ik een mail van zou willen, maar die ik niet kan aanvinken. En er zijn er die ik niet kan uitvinken ook (dacht ik). 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...