Log in om dit te volgen  
Volgers 0
The Alderwood

Materiaal

45 berichten in dit topic

55 minuten geleden, Chimichanga zei:

Bij mij verslijten die dunne fineliners (denk 0,1) verschrikkelijk snel, na een week intentief gebruiken raakt de inkt al op :(

Dat ken ik. Volgens mij ligt dat niet aan de inkt, maar aan de slijtage van de punt. De truc is om niet te intensief te werken :D

Nee, ik ga er ook snel door, maar een week lijkt me nu wel heel kort. De 0.3's gaan alleszins langer mee. Als je gaat beginnen albums tekenen, zal dat meer dan waarschijnlijk toch op A3 zijn en dan ga je automatisch meer 0.3 en 0.5 gaan gebruiken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ja, ik gebruik die fineliners vaak om te schetsen zonder potloodtekening. Ze worden dus veel gebruikt. :P

Daarom ook dat ik heb besloten om met grotere, minder fragiele penpunten te werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vandaag nog'n Schleipertje gedaan én mijn privilege-kaart laten zien. Dat scheelt verdorie 30% en ik vergeet dat meestal! Arches papier van 66 naar 51 euro!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is gewoon'n kaart voor leerkrachten, maar zij noemen dat de 'privilege-kaart'. Misschien is het ook voor (professionele) kunstenaars, ik weet het niet precies.

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 uren geleden, Stuvio zei:

Het is gewoon'n kaart voor leerkrachten, maar zij noemen dat de 'privilege-kaart'. Misschien is het ook voor (professionele) kunstenaars, ik weet het niet precies.

Is dit gewoon de lerarenkaart dan? 

Edit: Blijkbaar wel.  Net gevraagd aan mijn vrouw, zij wist daarvan.  Mocht ze dat nu de volgende keer zeggen wanneer we aan de kassa staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk dat ik ook maar leerkracht word.

(ik geef weliswaar les aan de UGent, maar die personeelskaart geeft niet zoveel perks)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 30/3/2017 om 13:28, Kameraad Mauser zei:

Penseel is een van de moeilijkste tekeninstrumenten om mee te werken.

Inderdaad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, Kristof Berte zei:

Goedkope spaghetti in De Brug? :)

Sinds ik dieet kom ik de Brug niet meer binnen.

:e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heeft iemand een idee hoe lang zo'n Posca pen (wit, size 3, geloof ik) mee moet gaan? Ik heb er vijf-zes tekeningen mee gemaakt en ze stroeft al een beetje. Ik weet niet of ze echt op is (ze blijft gaan), maar ze schrijft wel minder vlot. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik leerde vandaag dat je't best 'n H-potlood gebruikt bij aquarel-ondertekeningen, in tegenstelling tot de 8B die ik intuïtief gebruikte. Hoe harder, hoe minder koolstof, dus hoe minder zichtbaar. Klinkt logisch, maar ik dacht "hoe zachter, hoe sneller weggeveegd" :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Kheb nieuwe Winsor & Newton Cotman PLUS waterkleurtjes gekocht. Wat daar anders aan is, weet ik niet, dat zullen we ontdekken.

Ik ben zo iemand geworden die ik altijd zelf uitlachte: een persoon die 'r eigenlijk niets van kan, maar wel al het materiaal koopt. :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  
Volgers 0