Ga naar inhoud

Stripfestival Knokke-Heist - 7 mei 2017


Jason Fly

Recommended Posts

Op 28-3-2017 om 13:17, boomvavavoom zei:

ja, je wil niet weten hoe vaak dan MIJN naam dan weer als Richard BOON wordt geschreven :)

 

DAT is dan ook een compliment voor jou... :) 

 

Op 28-3-2017 om 15:08, Tweetie zei:

 

Boone van maken.

 

Ook zoiets... In het Gentse schrijven ze altijd Boone...

 

Ik denk dat ik een pseudoniem ga gebruiken. Moebius wordt toch niet meer gebruikt... 

Link naar reactie

Van de speciale uitgave is er een softcover op 200 ex. maar ook een harde kaft op 100 ex., mooi formaat 24x31 cm zoals m'n andere hardcover uitgaven. Ik ben de drukker/uitgever maar het is een uitgave van het stripfestival zelf.

 

Speciale uitgave "De verdwenen Smirrel" van Paul Geerts met 3 extra pagina's en nieuwe cover

Oplage 200 ex.(SC), 100 ex. (HC)

 

verdwenen-smirrel-paul-geerts-2.jpg

Link naar reactie

Arkadia stelt Dokter Zwitser - Terugkeer naar de kattenplaneet voor tijdens de beurs, Wasterlain komt ook signeren.

 

arcadia_archief_39.jpg

 

Er zijn ook nieuwe titels van Team Lou, De schim deel 2 en het Artbook van Eric van der Heijden. De auteurs signeren ook op de beurs.

 

Team Lou 10 cover.jpg De Schim 2 cover.jpgArtbook Eric cover high rezz.jpg

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
45 minuten geleden, Gast Rebar zei:

Inderdaad jammer!

 

Ook al eens bedacht wat actuele foto's te plaatsen? Sommigen zijn echt wat verouderd. 

 

Ik ben al blij dat ik openbare foto's kan vinden maar een deel zou ik inderdaad kunnen aanvullen van foto's genomen de vorige jaren in Knokke.

Link naar reactie
Op 30/3/2017 om 09:57, Bonte zei:

Laatste auteurs toegevoegd, we komen nu op een lijst van 92 auteurs. 

 

Volledige lijst aanwezige auteurs:

http://www.stripfestivalknokkeheist.be/tekenaars/

 

Sofie Coucke

David Peeters

Capia

Arnaud Stouffs

Marcus

Valérie Reniers

Cinzia Di Felice

Geert Goessaert (scénariste)

Alain Poncelet

Yan Gevuld

Ondertussen sta ik er ook op :)

Link naar reactie

Was graag gegaan, maar ik geraak er niet...

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Blij teruggekeerd van tripje naar Knokke. Héél veel tekenaars waardoor het publiek zich sowieso opsplitste. De langste rij ontstond voor Jamar, Denayer, Renaud, Weyland en JF Charles.  Ik liet deze heren bewust links liggen. Van Jamar scoorde ik immers onlangs in Atlantis (Oudenaarde) nog een tekening. Denayer had ik al twee kopjes van een beurs in Brugge. Weyland maakt quasi altijd dezelfde kopjes (was ook nu zo, vanuit de rij van Carin kon ik vele dédi's volgen, hij zat ook te zuchten en te blazen...) en van Charles en Renaud heb ik nauwelijks of geen strips in mijn verzameling (don't shoot me for that ;-) ). Daardoor kwamen mijn dochter en ik keer op keer in bijzonder korte wachtrijen terecht. Zalig gewoon. In totaal scoorden we 11 dédi's. Twee keer Wasterlain, twee keer Eric Heuvel, twee keer Jean-Pol, twee keer Francis Carin (wat was die op dreef met zijn aquarel... grote klasse), 1 keer Jan Bosschaert, 1 keer Malik en 1 keer Rouffa. Erg geslaagde dag met wel een heel groot temperatuursverschil tussen de binnentemperatuur en de ijzige noorderwind op de zeedijk.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Carin had er duidelijk zin in.

wat ik vreemd vond was dat er niet met pin betaald kon worden,

er geen eten en drinken te koop was voor het publiek ,

en het toilet was volgens mij nog niet schoongemaakt of er hebben echt een paar smeerpijpen rondgelopen.

Verder prima beurs inderdaad goed verdeeld ik vond het jammer dat Little England zo snel was uitverkocht die had ik nog wel mee willen nemen.

Link naar reactie

Ik ga altijd met plezier naar Knokke-Heist.

Alleen zou ik een (in mijn ogen) minpuntje willen noemen.

Er zijn in Knokke-Heist heel veel vaste waarden aan tekenaars terwijl ik graag ieder jaar toch graag eens andere tekenaars zou willen ontmoeten.

Laat de organisatie er naar streven om ieder jaar zeg 10 / 20 % van het tekenaars bestand te vervangen.

 

 

 

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie
2 uren geleden, Campesino zei:

Ik ga altijd met plezier naar Knokke-Heist.

Alleen zou ik een (in mijn ogen) minpuntje willen noemen.

Er zijn in Knokke-Heist heel veel vaste waarden aan tekenaars terwijl ik graag ieder jaar toch graag eens andere tekenaars zou willen ontmoeten.

Laat de organisatie er naar streven om ieder jaar zeg 10 / 20 % van het tekenaars bestand te vervangen.

 

Vorig jaar waren er 70 auteurs en dit jaar 90, dus die 10-20% is meer dan voldaan dit jaar. Ik vrees dat je zelf gewoon al teveel auteurs gezien hebt. :)  De organisatie zal uiteraard nog meer in het buitenland zoeken naar 'verse' auteurs maar iedereen komt ook graag terug, het is ieder jaar schipperen.

Link naar reactie
Op 8-5-2017 om 14:24, Bonte zei:

 

Vorig jaar waren er 70 auteurs en dit jaar 90, dus die 10-20% is meer dan voldaan dit jaar. Ik vrees dat je zelf gewoon al teveel auteurs gezien hebt. :)  De organisatie zal uiteraard nog meer in het buitenland zoeken naar 'verse' auteurs maar iedereen komt ook graag terug, het is ieder jaar schipperen.

 

Ik heb hetzelfde gevoel als Campesino als ik de lijst met auteurs kijk. De wat bekendere auteurs zie je keer op keer terugkomen.
Op zich ook een goed teken dat de auteurs graag terugkomen, maar iets meer variatie zou niet slecht zijn. Bv Delitte is ook een Belg maar is mi nog niet in KH geweest. :e005:  

Link naar reactie
4 uren geleden, Tweetie zei:

 

Ik heb hetzelfde gevoel als Campesino als ik de lijst met auteurs kijk. De wat bekendere auteurs zie je keer op keer terugkomen.
Op zich ook een goed teken dat de auteurs graag terugkomen, maar iets meer variatie zou niet slecht zijn. Bv Delitte is ook een Belg maar is mi nog niet in KH geweest. :e005:  

 

Welk ander stripfestival heeft dan een grotere variëteit?

Kunnen ze die ook eens bezoeken en contacten leggen.

Link naar reactie

als bestuurslid kan ik hierop het volgende zeggen :

 

Dat ieder jaar een groot aantal tekenaars terugkomen is volkomen waar, wat betekent dat ze graag naar Knokke komen.

Wij proberen ieder jaar nieuwe tekenaars te contacteren en vast te leggen, wat helaas niet gemakkelijk is en heel veel werk en geduld vraagt.

Suggesties zijn altijd welkom, bezorg mij hun gegevens via PM, dan contacteren wij hen en hopelijk kunnen ze dan komen.

 

Volgende festival is gepland op 27 mei 2018

 

Mvg

 

Peter

Link naar reactie

Ik heb het stripfestival ook bezocht dit weekend. Mijn indruk was super positief!

 

Pluspunten:

- Héél vriendelijke en gemotiveerde vrijwilligers. Iedereen met de glimlach aan de slag, dikke chapeau aan deze mensen!

- Zeer goede kinderanimatie. Gratis, en ook hier heel toffe medewerkers.

- Leuke sfeer, ook bezoekers zijn heel respectvol voor elkaar

- Veel volk, maar niet druk door het groot aantal tekenaars (mooie affiche, voor mij was het de eerste keer dat ik in Knokke was.

- De tekenaars zaten er ook ontspannen bij en leken zich enorm te amuseren

 

Minpuntjes (als ik moet muggenziften)

- Inderdaad, catering voor de bezoekers zou aangenaam zijn

- Ik doe bijna nooit stripbeurzen, voor mij was het niet altijd duidelijk welke strips je beneden moest kopen en welke bij de tekenaars zelf. Maar ligt meer aan mij, door mijn gebrek aan ervaring denk ik :-)

- Spijtig dat je niet met de bankkaart kon betalen

 

Maar uiteraard wegen de minpuntjes totaal niet op tegen de grote pluspunten. Chapeau aan de organisatie, hopelijk wordt deze beurs volgend jaar nog georganiseerd!

Link naar reactie
Op ‎9‎/‎05‎/‎2017 om 16:27, Tweetie zei:

 

Op zich ook een goed teken dat de auteurs graag terugkomen, maar iets meer variatie zou niet slecht zijn. Bv Delitte is ook een Belg maar is mi nog niet in KH geweest. :e005:  

Ik bezie de lijst met andere ogen, ik ben blij dat er zoveel auteurs aanwezig zijn.

Voor de dédicacen moest ik er niet zijn (er was maar eentje - Patrick Cornelis- die ik nog niet had), maar dan maar rustig anderen kunnen doen.  Neen geen "groten", want daar kwam ik niet voor....  Tja, je kan altijd wel sommigen wensen, maar is dit wel haalbaar financieel of organisatorisch (is maar één dag) ??

 

Link naar reactie

Ik kom al enkele jaren niet meer in Knokke. Dit vanwege inderdaad het stabiele tekenaarsbestand. Dat maakt in combinatie met een flinke reis dat het minder  interessant meer is. 

Dat de tekenaars graag terug komen geloof ik want ook voor mij als bezoeker was het heel plezierig. Goed georganiseerd, plezierige vrijwilligers enz. 

Wat mij betreft heeft Campesino echt een punt ; voor mij gaat het echt om de tekenaars. 

Link naar reactie

Het was mijn vierde jaar (ik behoor dus tot het stabiele tekenaarsbestand :e010:), maar ik zie toch nog genoeg variatie: vorig jaar Hermann, Mezières, ... dit jaar Plisson, Denayer, Kitson, Kim, Cornelis, Berte ... en ga zo maar door.

 

Het leuke voor ons is dat deze beurs ook bezocht wordt door de niet-doorsneebeursganger, ik krijg er elk jaar weer nieuwe fans bij :e005:.

 

Locatie en formule zijn prima. Een dikke pluim voor de organisatie !

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
On 09/05/2017 at 4:27 PM, Tweetie said:

 

Ik heb hetzelfde gevoel als Campesino als ik de lijst met auteurs kijk. De wat bekendere auteurs zie je keer op keer terugkomen.
Op zich ook een goed teken dat de auteurs graag terugkomen, maar iets meer variatie zou niet slecht zijn. Bv Delitte is ook een Belg maar is mi nog niet in KH geweest. :e005:  

 

Vergeet niet dat nieuwe namen zoeken best veel tijd in beslag neemt.

 

Op FACTS zorgen we er steeds voor dat tekenaars voor de volgende editie bijna allemaal andere tekenaars zijn die nog niet eerder aanwezig waren of dat er genoeg tijd overliep om ze nog eens uit te nodigen. We spreken dan toch over 25à30 namen. Met nu 2 edities per jaar zijn dat toch meer dan nieuwe 50 namen per jaar uit Europa & de US en dat vraagt veel werk.


Uiteraard hebben we enkele namen die we bijna als meubilair beschouwen :e007: zoals Kenny Rubenis, Romano Molenaar, Alain Mauricet en Lectrr in het verleden.

 

Maar 90 tekenaars (waaronder wel enkele buitenlanders zoals (Kitson, Di Felici, Miran Kim) in Knokke voor 1 dag vind ik toch een heel mooi aantal waar de organisatie fier mag op zijn.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...