Ga naar inhoud

Lav's sketchbook


Lav

Recommended Posts

Ik had al eerdere topics hier aangemaakt maar steeds rond een specifiek project dus lijkt het me beter om iets nieuw te starten waar ik gewoon alles kan dumpen.

Het is wel een tijdje geleden, ik ben ondertussen meer de richting van moderne kunst aan het opgaan, mijn laatste werk is dan ook in samenwerking met Leia en ik noem het "Hond afdrogen na wandeling".

Binnenkort hoogstwaarschijnlijk terug te vinden in het SMAK

 

IMG_20170323_141159_20170323142210525.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
3 hours ago, Lav said:

                                                                                                        

 

Quote

lennycrazyeyes.jpg





 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Chimichanga zei:

Mooi werk, al had ik ze al via facebook zien passeren ;)

 

Yup, zodra ik foto's van mijn nieuwe doodles gemaakt heb zet ik ze hier

 

5 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

 

 

 

 

Hah! Het is eigenlijk een vriend van me (die ik sindsdien crazy eyes lenny blijf noemen) die ik als een gekke piloot wou afbeelden :P

Link naar reactie

Ik was van plan te lurken maar de beweging van de kip is echt goed.

 

Net zoals de beweging van de duif, die is ook raak. Als een duif anders landt,  dan krijgt ze commentaar. :)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Gast Kameraad Mauser
3 hours ago, Lav said:

Ah wow serieus? Ik heb altijd schrik dat als ik digitaal werk mijn lijnvoering net niet sterk overkomt. Merci in ieder geval, ik zal terug wat meer en meer digitaal beginnen doen :)

Het is gewoon anders. Niet slechter of beter, maar gewoon...anders.

 

Potlood tov inkt, of dat nu digitaal is of manueel, altijd zijn er aspecten die verloren gaan bij het inkten en waarbij je na een tijdje kijkend op de geïnkte versies, nieuwe zaken ontdekt die dan niet aanwezig zijn in de potloodversies.

Link naar reactie

Ik heb het niet zozeer over potlood want analoog teken ik graag rechtstreeks met inkt, maar ik ben geen guru met photoshop brushes en vind niet direct een manier om digitale tekeningen op dezelfde manier weer te geven als in een gewone schetsboek. Ik vind het super knap wanneer dat bij andere mensen wel lukt maar soms denk ik dan fuck it, als ik het niet kan doen zoals echte inkt moet ik mijn digitale tekeningen gewoon op een andere manier benaderen en probeer ik dus dingen te doen met bvb de inkleuring die ik analoog niet zou geprobeerd hebben (if that makes any sense) 

Link naar reactie
On 14-5-2017 at 0:40 AM, Lav said:

Ik heb het niet zozeer over potlood want analoog teken ik graag rechtstreeks met inkt, maar ik ben geen guru met photoshop brushes en vind niet direct een manier om digitale tekeningen op dezelfde manier weer te geven als in een gewone schetsboek.

Misschien dat je eens kunt experimenteren met Krita? Het heeft een heel krachtige brush engine. Ik ben niet zo bezig met brushes, dus ik kan niet inschatten hoe 't zich gedraagt in vergelijking met andere programma's, maar misschien vind je er wel iets dat jou bevalt.

Link naar reactie
29 minuten geleden, Yncke zei:

Misschien dat je eens kunt experimenteren met Krita? Het heeft een heel krachtige brush engine. Ik ben niet zo bezig met brushes, dus ik kan niet inschatten hoe 't zich gedraagt in vergelijking met andere programma's, maar misschien vind je er wel iets dat jou bevalt.

 

Voor brushes in photoshop moet je zeker eens kijken bij http://www.kyletwebster.com/.  Zijn brushes worden door heel wat professionelen gebruikt.  Er zijn ook heel wat tutorials te vinden voor zijn brushes.

 

Voor Manga Studio gebruik ik brushes van https://frenden.myshopify.com/. Hij maakt ook brushes voor photoshop.

 

Paint took Sai heeft ook een heel sterke brush engine.  Maar ik heb dit programma nog nooit gebruikt.

 

 

Link naar reactie
Op 2017-5-14 om 01:05, Kameraad Mauser zei:

Misschien eens inkleuring analoog proberen? Maar wel heel basic, een inktwassing of zo...en dan zien of je daarmee digitaal aan de slag kan...

 

Om u een idee te geven als ik analoog teken en inkleur

 

sb40.png

 

Op 2017-5-16 om 10:31, Yncke zei:

Misschien dat je eens kunt experimenteren met Krita? Het heeft een heel krachtige brush engine. Ik ben niet zo bezig met brushes, dus ik kan niet inschatten hoe 't zich gedraagt in vergelijking met andere programma's, maar misschien vind je er wel iets dat jou bevalt.

 

Op 2017-5-16 om 11:03, feli zei:

 

Voor brushes in photoshop moet je zeker eens kijken bij http://www.kyletwebster.com/.  Zijn brushes worden door heel wat professionelen gebruikt.  Er zijn ook heel wat tutorials te vinden voor zijn brushes.

 

Voor Manga Studio gebruik ik brushes van https://frenden.myshopify.com/. Hij maakt ook brushes voor photoshop.

 

Paint took Sai heeft ook een heel sterke brush engine.  Maar ik heb dit programma nog nooit gebruikt.

 

 

 

Merci voor de tips!

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Mocht je erin slagen om die kuikens te kunnen voorzien van elk iets karakteristieks, buiten het feit dat ze al zichtbare geslachtsorganen hebben - hoeft niet veel te zijn - dan zit daar wellicht wel wat potentieel in.

 

Bijv. deze: geef hem zo'n metalen rond brilletje en je hebt een norse boekhouder. Of een obsessief regeltjesvolgende ambtenaar.

ambtenaar.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...