Ga naar inhoud

Kickstarter Boerke wereldwijd


Recommended Posts

Dickie has been available in a small number of European countries to-date but never worldwide. Crazy, we know! And we’d really, really like to change that!

We’ve created a beautifully designed, Kickstarter exclusive book containing 160 hilarious Dickie strips, that is available in both splendid paperback and hardcover.

 

5b252d82cf743c40d59b2e79db0c50d8_origina

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

het zal zeker een origineel zijn. Het staat in de omschrijving van de reward.

Pieter tekent de laatste jaren alleen nog digitaal. Heel uitzonderlijk maakt hij nog een klassieke tekening zoals voor 25 jaar Brabant Strip. Dit zal veronderstel stel ik nu ook gebeuren voor deze kickstarter.

Maar inkleuring blijft digitaal

 

Bij de gallery Zic & Bul kan je enkele originelen van Pieter op de kop tikken: http://www.zicbul.fr/categorie-produit/auteurs-europeens/pieter-de-poortere/ 

Dus voor 2000$ komt het ongeveer overeen met de prijzen van in de gallerij voor zijn originele pagina's.

Link naar reactie

Ik vind het allemaal zeer vreemd.

Boerke gaat wereldwijd omdat er dan zo'n boek is???

Er zijn al een hoop (tekstloze ) boeken beschikbaar!

Waar gaat hij dat nieuwe boek slijten dan?

Boeken verdeeld krijgen is een wereldwijd probleem. Ik spreek van ervaring.

Of is dat 'wereldwijd' enkel bedoeld voor de mensen die intekenen op het boek?

Ook raar dat het hier niet beschikbaar is. Zijn fans kunnen niet intekenen het is enkel voor mensen die hem niet kennen.

Boerke is een leuke strip en zeker geschikt voor het buitenland, bijvoorbeeld Amerika.

Vooral als krantenstrip (in de Sundaypages) zou dat volgens mij kunnen aanslaan.

Als ik Pieter was, ik zocht me daar een agent .

Link naar reactie
48 minuten geleden, linthout zei:

Ik vind het allemaal zeer vreemd.

Boerke gaat wereldwijd omdat er dan zo'n boek is???

Er zijn al een hoop (tekstloze ) boeken beschikbaar!

Waar gaat hij dat nieuwe boek slijten dan?

Boeken verdeeld krijgen is een wereldwijd probleem. Ik spreek van ervaring.

Of is dat 'wereldwijd' enkel bedoeld voor de mensen die intekenen op het boek?

Ook raar dat het hier niet beschikbaar is. Zijn fans kunnen niet intekenen het is enkel voor mensen die hem niet kennen.

Boerke is een leuke strip en zeker geschikt voor het buitenland, bijvoorbeeld Amerika.

Vooral als krantenstrip (in de Sundaypages) zou dat volgens mij kunnen aanslaan.

Als ik Pieter was, ik zocht me daar een agent .

Ik begrijp het ook niet helemaal. De tekstloze boeken zijn er al. Het enige wat dus nodig is om wereldwijd te gaan is distributie. Het is niet gemakkelijk om in ieder land een distributeur te vinden, maar verkoop via bijvoorbeeld Amazon en je zit al meteen wereldwijd.

Er komt dus gewoon een soort best of die je kan bestellen, maar dan enkel in het buitenland? 

 

Ik denk niet dat Amerikaanse kranten Boerke zouden durven publiceren, tenzij met een heel strenge selectie waarbij ze alle grappen die maar een klein beetje aanstootgevend zouden kunnen zijn weglaten. En bij Boerke zijn er zo héél wat grappen.

Link naar reactie
3 uren geleden, devilcreator zei:

Bij de gallery Zic & Bul kan je enkele originelen van Pieter op de kop tikken: http://www.zicbul.fr/categorie-produit/auteurs-europeens/pieter-de-poortere/ 

Dus voor 2000$ komt het ongeveer overeen met de prijzen van in de gallerij voor zijn originele pagina's.

 

Da's héél veel geld voor een relatief onbekend auteur, zeker als je dat vergelijk met de prijzen die je betaalt voor pagina's van andere Vlaamsche auteurs.

Maar een deel van die pagina's is effectief verkocht, dus het moet zijn dat sommigen dat er wel degelijk voor over hebben.

Link naar reactie

 

8 minutes ago, Tom B said:

De tekstloze boeken zijn er al. Het enige wat dus nodig is om wereldwijd te gaan is distributie. Het is niet gemakkelijk om in ieder land een distributeur te vinden, maar verkoop via bijvoorbeeld Amazon en je zit al meteen wereldwijd.

 


Een boek dat gedrukt is door een Belgische of Nederlandse uitgeverij voor de Belgische en Nederlands markt mag je toch zomaar niet wereldwijd gaan verdelen en verkopen veronderstel ik?

 

Boerke lijkt mij toch wel echt iets voor Fantagraphics.

Link naar reactie
13 minuten geleden, Mask zei:

 


Een boek dat gedrukt is door een Belgische of Nederlandse uitgeverij voor de Belgische en Nederlands markt mag je toch zomaar niet wereldwijd gaan verdelen en verkopen veronderstel ik?

En waarom zou je dat niet mogen? Ik zit o.a. bij een Duitse uitgever die wereldwijd verkoopt. Dat is geen enkel probleem.

Link naar reactie
12 minuten geleden, Mask zei:

 


Een boek dat gedrukt is door een Belgische of Nederlandse uitgeverij voor de Belgische en Nederlands markt mag je toch zomaar niet wereldwijd gaan verdelen en verkopen veronderstel ik?

 

Boerke lijkt mij toch wel echt iets voor Fantagraphics.

Ik denk dat je dat ongestoord wereldwijd kunt proberen verdelen.

Alleen ga je waarschijnlijk niet veel degelijke verdelers vinden.

Mogelijks krijg je het in internetwinkels. Dat wel. Maar of de grote verkoop daarvan gaat komen?

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, linthout zei:

Ik denk dat je dat ongestoord wereldwijd kunt proberen verdelen.

Alleen ga je waarschijnlijk niet veel degelijke verdelers vinden.

Mogelijks krijg je het in internetwinkels. Dat wel. Maar of de grote verkoop daarvan gaat komen?

 

Neen, de grote verkoop ga je krijgen als je overal verschillende uitgevers met goeie distributiekanalen zoekt. En als de mensen je product kennen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
17 hours ago, Mask said:

 


Een boek dat gedrukt is door een Belgische of Nederlandse uitgeverij voor de Belgische en Nederlands markt mag je toch zomaar niet wereldwijd gaan verdelen en verkopen veronderstel ik?

 

 

The fuck...?

Link naar reactie

Hoi, 

Bedankt voor de feedback, mensen, we houden er zeker rekening mee.

Het boek is voornamelijk bedoeld als een introductie voor de Amerikaanse markt, we werken hiervoor met een Amerikaanse partner. België, Frankrijk en Duitsland zijn niet opgenomen omdat de reguliere boeken daar al verdeeld worden. (Door Glénat, Avant Verlag en Nanuq)

De bestaande boeken werden overigens allemaal recent herdrukt bij de uitgeverij van mijn productiehuis Nanuq,

dus alle strips die in het kickstarter album staan zijn hier ook verkrijgbaar.

Als jullie Amerikaanse contacten hebben, speel ze de info over de kickstarter gerust door!

 

Link naar reactie
Op 11-4-2017 om 13:39, devilcreator zei:

Net gehoord van Pieter.

 

De kickstarter is uitgesloten voor België, Frankrijk en Duitsland omdat de boeken daar al verschenen zijn.

Het album zal bestaan uit een selectie van grappen uit Boerke in Hollywood, Prins Boerke en Boerke in Space.

De boeken zullen ook gedrukt worden bij een amerikaanse drukker.

 

Betekent dit dat wij dit niet kunnen steunen?

Link naar reactie
12 uren geleden, Simon zei:

Betekent dit dat wij dit niet kunnen steunen?

Je kan wel 'supporteren' voor 2 dollar, maar voor Boerke boeken kan je hier in de stripspeciaalzaak terecht en ben je zeker goedkoper af. ;) De verzendkosten van de KS zijn best hoog voor Europa want alles wordt vanuit San Francisco verzonden...

Deze namiddag gaan we 'live'. Spannend!

Link naar reactie

Dat beslissen we zelf. België zit er niet bij omdat de boeken hier allemaal al verkrijgbaar zijn. Frankrijk heeft al de boeken want die zitten bij Glénat. Met de kickstarter willen we mensen bereiken die Boerke / Dickie nog niet kennen, en dan vooral mensen in de VS.

Link naar reactie

Een lokaal bewezen 'product' in een nieuwe 'markt' is te doen ... maar dan moet het wel duidelijk zijn voor die nieuwe markt dat het product al ergens anders bekend is. Een extra pagina met pers, expo's, prijzen, boeken van de albums in Belgie, Frankrijk,... zal de geloofwaardigheid van het project ondersteunen.  

 

PNG_MApp_MoChem_5_Chemical_innovation_ex

 

Ansoff-Matrix-1-NEW.jpg

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Gaat niet bijster hard, nog geen 7% van het totaalbedrag 'gepledged'....

Gekozen strategie (uitsluiten van Belgen en Fransen) lijkt inderdaad niet de juiste, ofschoon ik betwijfel of de doelstelling (USD 30.000) mèt hen binnen bereik zou komen.

 

Dit project heeft overigens wel mijn interesse in Boerke doen herleven en heb daarom de Boerke Bijbel gekocht!

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...