Ga naar inhoud

Gezocht: een échte comic-kenner (die bereid is om te helpen)


Recommended Posts

Ik heb de RW uitgaven van Hellboy, maar ga die niet meer kopen (als er ooit nog een vervolg komt tenminste) en heb nog een paar trades van Hellboy gekocht sindsdien (laatste was Hellboy in Mexico). Maar ik moet zeggen dat het mij niet zo hard aanspreekt om all the way te gaan in het 'mignolaverse'.

 

 

 

 

Link naar reactie
Op 11-4-2017 om 17:09, PanzerOfTheApes zei:

Hallo Repers,

 

Ik zoek iemand die me kan helpen met een aantal reeksen te beginnen, dus iemand die ongelooflijk veel weet van comics en verwanten, en die een reper wilt helpen.

 

Probleem is... dat zijn we hier bijna allemaal.

 

Maar het is een ontwikkeling die nogal persoonlijk is, waardoor je net zoveel meningen krijgt als er comic-titels zijn! Mijn forté ligt vnl in de Indy en vnl de Bad/Goodgrll-comics. Bij een ander is dat Vertigo (terwijl ik Y The Last Man teleurstellend vond qua einde) of DC (waar ik enkel Harley Quinn kan aanbevelen of een bepaalde tekenaar zoals Stjepic op de nieuwe Aquaman) of de ander juist idolaat is van Hellboy of The Walking Dead (I love TWD).

 

Voor de gein ben ik ooit eens begonnen aan een lijstje ( http://www.comicsforsinners.com/confessions-must-read-must-have-definitive-list/ )

Maar dat moet ik ook dringend gaan uitbreiden, bedenk ik me juist.

Je kan beter openlijk jouw zaken voorleggen, incluis jouw voorkeuren enzo. Dan is het hopen dat niet iedereen jouw HUN idool door de nek probeert te duwen, maar jou de ruimte laat voor je eigen ontdekkingsreis.

Wij kunnen helpen en voorstellen maken... en dat doen we graag!

Maar jij zult de eindregie moeten nemen.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik ben een tijdje geleden ook begonnen met comics en ik moet beamen wat Paul_NL zegt, tenminste als het over de langlopende Marvel/DC Comics type gaat:

Heel verwarrend, de personnages worden a volonté hergebruikt. De ene keer zijn het komische figuren, dan weer bloedserieus met bovendien verschillende tekenaars en scenaristen zodat je in een TPB na een verhaaltje getekend door Peyo plots een Schuiten ziet.

 

Voor mij ook veel te veel om te verhappen, ik krijg er snel een indigestie van. Was begonnen met Harley Quinn te volgen, een nevenkarakter, maar zelfs dat is teveel voor mij.

 

Watchmen is inderdaad beter om te beginnen. En de one-shots: tjsa daar zit heel wat tussen, ook een hoop zaken die ik helemaal niet als comics zie.

Link naar reactie

Wat hier eigenlijk op het forum ontbreekt is een soort 'rough guide to comics'. En dan bedoel ik niet aanraders qua reeksen, maar meer een inleiding in hoe comics juist gepubliceerd worden. Als je uit de simpele Europese stripwereld komt is het toch een hele drempel om de instap te maken. Het heeft even geduurd tegen ik inzicht had in het feit dat je heel snel moet afstappen van het idee om een reeks volledig te krijgen/houden in de comic wereld. Met cherry picking kom je al een heel eind.

 

Ik denk dan bvb aan:

- verschil tussen singles, trades (TP, TPB), HC, luxe, absolute, uber alles editions, ...

- OOP, heruitgaves, ...

- one shots, langlopende reeksen, rebirths, miniseries, zelfde schrijver van dezelfde reeks binnen een andere imprint ...

- concept van een 'run' op een langlopende reeks

- veranderen van tekenaar/inkter binnen dezelfde trade

- belang van voorkennis

- previews, orders, ...

- waar makkelijk bestellen/kopen

- overzicht belangrijkste publishers en hun imprints (DV, Vertigo, Marvel, Max, Image, Dark Horse, ....)

- ...

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Spawn999 zei:

Niles ontdekt met zijn 30 Days Of Night. Dat zijn ook leuke comics om mee te beginnen. :)

Nou... dat vind ik dan weer een erg gekleurd advies aangezien Templesmith nogal een aparte tekenstijl heeft.

Ik denk dat hij inderdaad beter kan cherry-picken voordat hij grotere series pakt.

 

Ik zou Blacksad proberen, Skydoll, KONG OF SKULL ISLAND, SHAOLIN COWBOY, Animosity, Epic Kill, Bolton's SHAME Trilogy, Dodson met zijn RED SKIN, Terry Moore met zijn RACHEL RISING of MOTOR GIRL... de eerste FATHOM TPB of het prachtige BODY BAGS... of de "Judge Dredd versus Aliens versus Predator" voor een prachtig drieluik in 1 TPB... LADY MEKANIKA TPB 1, WE3 collectie.... dat zijn overzichtelijke cherry's!!!

Een oneshot van DC of Marvel: daarvoor moeten anderen zich maar eens uitlaten.

Op deze manier kan je wel een eigen smaak ontwikkelen voordat je afgaat op GROTE series. Want hoe geweldig LockeKey, Scalped, Y the Last Man, The Walking Dead, Fables, SIN CITY etc ook zijn.... die zijn grooooooooteeeee series!

Dat is mijn advies....

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Spawn999 zei:

+3 Cherry's Joey!!

LOL
Die weer niet... GééN Cherry, want dan zit je vast aan het kopen van de HELE serie!
maar wellicht wel eens online illegaal downloaden? En daarna kopen indien het bevalt

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...