Ga naar inhoud

Op de radio vandaag.


Recommended Posts

Het heeft even geduurd vooraleer ik mee was met jazz en kan het wel appreciëren. Nu moet ik wel nog altijd niets weten van Miles Davis, Cole Porter of de ultratechnische stukken van Charles Mingus. Het mooie aan het genre is dat het "eerlijker" is dan rock, rap of metal. Als je kan jazzen, dan speel je, kan je het niet, dan speel je niet.

Link naar reactie
5 minuten geleden, IvoVWS zei:

Het heeft even geduurd vooraleer ik mee was met jazz en kan het wel appreciëren. Nu moet ik wel nog altijd niets weten van Miles Davis, Cole Porter of de ultratechnische stukken van Charles Mingus. Het mooie aan het genre is dat het "eerlijker" is dan rock, rap of metal. Als je kan jazzen, dan speel je, kan je het niet, dan speel je niet.

 

Er is ook een hemelsbreed verschil in stijlen. Cab Calloway en Louis Armstrong vind ik ook leuk, maar de serieuze Jazz' die je meestal op de radio hoort is toch meestal bebop en dat doet pijn aan mijn oren :(

Link naar reactie

Dat van stijlen gaat toch op voor alle genres? Het meeste van wat er in de Zwaarste Lijst, later op de radio, gestemd wordt, vind ik ook bagger van de allerergste soort die wat mij betreft terug in 't water gedumpt mag worden.

 

Veel van die bebop is prachtig materiaal dat moeiteloos de tand des tijds weerstaat en de uitvoeringen zijn zo ongelooflijk strak! :e002:

Link naar reactie

Radio is net zoals kunst, muziek, grafisch design... Als je pinda's betaalt, krijg je bonobokak in het gezicht en veel vrije radio is jammer genoeg bonobodiarree. Presentatoren die niet kunnen praten, schools een interview afleggen en gasten die geen knijt te vertellen hebben.

 

Leve de staatsradio!

(Behalve StuBru. Springerig, overgelukkig manisch tuig.)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...