Ga naar inhoud

Marvel-vertalingen stoppen ermee


Gast Kontiki

Recommended Posts

Distributeur Van Ditmar kon al even vooruitblikken op het volgende kwartaal en er rezen vermoedens over een uitdoofscenario voor de Marvel-comics bij Standaard Uitgeverij. Dat vermoeden werd me zopas bevestigd. De verhaallijnen worden afgewerkt en in september verschijnen de laatste delen.

Link naar reactie
30 minuten geleden, Bart 01 zei:

Aan de reclame en distributie zal het niet gelegen hebben. Je kan die comics quasi overal kopen, aan een zeer redelijke prijs dan nog.

In België wel ja, in Nederland zijn ze in de boekhandel of supermarktniet te vinden. Alleen in de stripspeciaalzaak of op bestelling kan je ze hier krijgen. Ik vind het jammer

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
1 hour ago, Orlando said:

Jammer genoeg een te verwachten bericht ... 

 

Zelf vond ik Thor - God of Thunder de beste reeks. Maar om die nu ook in het NL te kopen na de ENG editie, ging me wat ver.

Zeker die waar Esad Ribi de tekenaar van was.

Ik heb ook genoten van het Rocket Raccoon verhaal in Guardians Galaxy 4 & 5

 

Verkocht dit dan zo slecht?

Link naar reactie
1 uur terug, Van Ditmar Strips zei:

In België wel ja, in Nederland zijn ze in de boekhandel of supermarkt niet te vinden. Alleen in de stripspeciaalzaak of op bestelling kan je ze hier krijgen. Ik vind het jammer

 

Verdelen jullie dan niet naar boekhandels en supermarkten of is het omdat deze geen voorraad widen in doen? Het verschil tussen de grote supermarkten in België en Nederland is inderdaad opvallend.

Link naar reactie

Over het management en het bestuur kan ik me niet uitspreken want ik ken geen van hen, maar over al de rest bij de uitgeverij moet ik je tegenspreken. Die zijn wel degelijk begaan met strips en hun auteurs en ze hebben wel degelijk passie voor wat ze doen. 

Iedereen over dezelfde kam scheren is lekker makkelijk.

Link naar reactie
15 minuten geleden, Kontiki zei:

Over het management en het bestuur kan ik me niet uitspreken want ik ken geen van hen, maar over al de rest bij de uitgeverij moet ik je tegenspreken. Die zijn wel degelijk begaan met strips en hun auteurs en ze hebben wel degelijk passie voor wat ze doen. 

Iedereen over dezelfde kam scheren is lekker makkelijk.

 

Zelfs al geldt het niet voor sommige mensen die er werken, het statement van Koen gaat over het gedrag van het bedrijf als geheel. 

Link naar reactie
5 minuten geleden, Zwendel zei:

Het verwondert mij niet. Comics zijn een nicheproduct in de Lage Landen. Het succes van de films heeft ze zand in de ogen gestrooid.

 

Zo niche is het nu ook weer niet. Volgens mij verkocht bv Superior Spider-Man #7 ongeveer evenveel als Clifton #1, afgaande op de Verkoop top 100 op Stripspeciaalzaak.

 

Standaard lijkt me een uitgeverij met te hoge breakevens en moet teveel verkopen om uit de kosten te komen, in vergelijking met andere uitgeverijen. 

Link naar reactie

 

6 minuten geleden, Tweetie zei:

 

Standaard lijkt me een uitgeverij met te hoge breakevens en moet teveel verkopen om uit de kosten te komen, in vergelijking met andere uitgeverijen. 

Je snapt het!

Link naar reactie
19 minuten geleden, Tweetie zei:

 

Zo niche is het nu ook weer niet. Volgens mij verkocht bv Superior Spider-Man #7 ongeveer evenveel als Clifton #1, afgaande op de Verkoop top 100 op Stripspeciaalzaak.

 

Standaard lijkt me een uitgeverij met te hoge breakevens en moet teveel verkopen om uit de kosten te komen, in vergelijking met andere uitgeverijen. 

 

Ik denk dat ze bij De Standaard afgaande op het succes van de films toch een iets hogere oplage dan Clifton verwachtten.

Link naar reactie
5 uren geleden, Bonte zei:

 

Verdelen jullie dan niet naar boekhandels en supermarkten of is het omdat deze geen voorraad widen in doen? Het verschil tussen de grote supermarkten in België en Nederland is inderdaad opvallend.

 

Je moet héél véél geld geven om je strips in de Bruna te mogen leggen. En je moet heel veel korting geven.

 

 

Link naar reactie
5 uren geleden, Zwendel zei:

Het verwondert mij niet. Comics zijn een nicheproduct in de Lage Landen. Het succes van de films heeft ze zand in de ogen gestrooid.

 

De comics zijn ook de in de USA een nicheproduct. Nog veel, veel meer dan hier. De MArvelsuccessen in film vertalen absoluut niet door in stripverkoop.

Link naar reactie
Op 25-4-2017 om 15:28, Paul_NL zei:

Mooi, gewoon lekker in het Engels lezen zoals het hoort, hier is al amper markt voor denk ik zo.

 

Mooi? Voor kinderen zijn Nederlandse uitgaven ideaal, ook als opstapje naar de Amerikaanse uitgaven als ze die taal machtig worden. Waarom mooi vinden als deze vertalingen stoppen?

 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
Op 25-4-2017 om 15:28, Paul_NL zei:

Mooi, gewoon lekker in het Engels lezen zoals het hoort, hier is al amper markt voor denk ik zo.

 

Het trieste is nu juist dat her wel een markt voor is. Ik denk dat ongeveer verkoopt als een gemiddelde strip, maar dat het voor Standaard niet genoeg is.

 

Link naar reactie
Op 25-4-2017 om 23:05, marioboon zei:

 

Je moet héél véél geld geven om je strips in de Bruna te mogen leggen. En je moet heel veel korting geven.

 

 

Dat is helemaal niet waar, alleen als je displays in de winkels wilt hebben moet je daarvoor betalen. De titels moeten op aanbieding verkocht worden aan Bruna hoofdkantoor en er moet recht van retour gegeven worden.

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
55 minutes ago, Tweetie said:

 

Het trieste is nu juist dat her wel een markt voor is. Ik denk dat ongeveer verkoopt als een gemiddelde strip, maar dat het voor Standaard niet genoeg is.

 

 

Daar zit iets in. Standaard Uitgeverij heeft veel ijzers in het vuur zitten, en dan moet je beslissen waar je je tijd aan besteedt. De zwakkere elementen gaan er dan uit.

Overigens heb ik nooit het nut ingezien van die Comics uitgaven van Standaard, als ook RW Uitgeverij ermee bezig is, en het volgens mij beter doet.

 

Overigens is me ook opgevallen dat het draadje over Strip2000 veel actiever is dan dit hier. Dat zegt ook wel iets over de belangstelling.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

Daar zit iets in. Standaard Uitgeverij heeft veel ijzers in het vuur zitten, en dan moet je beslissen waar je je tijd aan besteedt. De zwakkere elementen gaan er dan uit.

Overigens heb ik nooit het nut ingezien van die Comics uitgaven van Standaard, als ook RW Uitgeverij ermee bezig is, en het volgens mij beter doet.

 

Overigens is me ook opgevallen dat het draadje over Strip2000 veel actiever is dan dit hier. Dat zegt ook wel iets over de belangstelling.

RW Lion Uitgeverij geeft DC Comics uit, WPG doet Marvel, beide uitgevers DC en Marvel bij één uitgeverij zal niet gaan gebeuren. RW Lion geeft de comics meer uit als boekuitgave, terwijl WPG het meer als een tijdschrift uitgeeft, beiden met de daarbij behorende prijsniveaus.

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie

Van een aantal van de SU/Marvel series zijn momenteel 8 nummers verschenen en van de overige verschijnt in mei het achtste nummer. Waarschijnlijk lopen de series door in nummering zoals in onderstaand lijstje is aangegeven.

 

All-New X-Men #9

Uncanny Avengers #9

Captain America #8

Guardians of the Galaxy #8

Ironman #9

Superior Spider-Man #11

Thor #8

Wolverine #10

www.windmill-comics.com

Link naar reactie
5 uren geleden, Van Ditmar Strips zei:

Dat is helemaal niet waar, alleen als je displays in de winkels wilt hebben moet je daarvoor betalen. De titels moeten op aanbieding verkocht worden aan Bruna hoofdkantoor en er moet recht van retour gegeven worden.

 

Dat waren de voorwaarden voor ons in ieder geval.

Link naar reactie

't Heeft nog lang geduurd vind ik voor de stekker hier uit getrokken werd. Ik begon bijna te geloven na een nummer of 5 dat ze het écht wel meenden en dat dat dus wel vrij goed verkocht. Goed dat ik niet in de val ben getrapt. Na het wind in de woestijn débâcle ben ik iets beduchter geworden voor SU. Los daarvan liggen superhelden wel niet echt in mijn interessesfeer, maar ik vond het wel propere uitgaven en dacht dus dat (verkeerdelijk) dat er wel een redelijk breed publiek voor was.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
10 uren geleden, Peter Motte zei:

Overigens is me ook opgevallen dat het draadje over Strip2000 veel actiever is dan dit hier. Dat zegt ook wel iets over de belangstelling.

 

De helft van dat draadje is een discussie over het al dan niet gemiddelde en eikelgehalte op de Reep ... :e007:

Link naar reactie
1 uur geleden, SPeeDy zei:

't Heeft nog lang geduurd vind ik voor de stekker hier uit getrokken werd. Ik begon bijna te geloven na een nummer of 5 dat ze het écht wel meenden en dat dat dus wel vrij goed verkocht. Goed dat ik niet in de val ben getrapt. Na het wind in de woestijn débâcle ben ik iets beduchter geworden voor SU. Los daarvan liggen superhelden wel niet echt in mijn interessesfeer, maar ik vond het wel propere uitgaven en dacht dus dat (verkeerdelijk) dat er wel een redelijk breed publiek voor was.

 

Niet alleen 'De wind in de woestijn' maar ook 'Er was eens', Betty & Dodge,..

Dat een kleine uitgeverij er de stekker moet uittrekken, spijtig maar begrijpelijk maar voor zo een grote uitgeverij mag je toch verwachten dat ze een reeks afwerken!

Ik koop nu veel voorzichtiger dan vroeger en laat soms ook nummers liggen tot er een vervolg/slot is verschenen.

Gevolg van (te)veel onafgewerkte reeksen bij verschillende uitgeverijen waaronder SU.:e001:

 

Deze comics met action heroes SU, ik heb 1 deel geprobeerd maar dat was het echt niet voor mij!

Link naar reactie
20 uren geleden, Peter Motte zei:

 

 

Overigens heb ik nooit het nut ingezien van die Comics uitgaven van Standaard, als ook RW Uitgeverij ermee bezig is, en het volgens mij beter doet.

 

 

Ha, zo zit dat? dat is hetzelfde als (bijvoorbeeld) zeggen: Dupuis geeft strips uit, welk nut heeft het dan nog voor andere uitgeverijen om strips uit te geven? Voor jou zijn al die comics blijkbaar één pot nat...

Link naar reactie

Ik vraag me af hoeveel er op het boekenfestijn gaan belanden (geldt trouwens ook voor Strip2000 uitgaven).

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
2 uren geleden, Koen zei:

Veel wenkbrauwengefrons in stripland toen in oktober 2015 Standaard Uitgeverij haar etalage van stokoude titels (Suske en Wiske, De Kiekeboes, F.C. De Kampioenen) wilde opfrissen met de catalogus van een van 's wereld grootste uitgeverijen: Marvel, thuishaven van superhelden als Spider-Man, Hulk en Wolverine.

 

Dat was niet alleen een opvallende koerswijziging, maar ook een risicovolle. Het heeft namelijk nooit geboterd tussen de Nederlandstalige striplezers en overzeese superhelden. 

 

Die superhelden zijn natuurlijk zelf ook stokoud. In de meeste gevallen bestaan ze al langer dan de helden van Standaard.  

 

En waarom wordt er gesteld dat het "nooit geboterd" heeft? Als strips een publicatiegeschiedenis van meer dan vijftig jaar hebben, zou dat toch eerder op het tegendeel wijzen.  

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...