Ga naar inhoud

Met welke auto rijdt Van Zwam hier?


Recommended Posts

Dag iedereen,

 

Ik ben via een vriend doorverwezen naar dit prachtige forum, omdat ik op zoek ben naar het merk en model auto, waarmee detective Van Zwam richting Gent scheurt op bijgevoegde foto. Mijn voorlopige onderzoek stuurt me in de richting van de Maserati A6GCM, maar ik wil er 100% zeker van zijn.

 

De titel van het album ontgaat me trouwens ook.. dus hulp daarbij is ook zeer welkom :)

 

Alvast bedankt voor alle hulp!

 

groet,

Sam

18057789_10154641764923434_894375133796381331_n.jpg

Link naar reactie

Je zal eerst het album moeten te weten komen. Dan kan je je zoektocht al beperken tot modellen die ouder zijn dan dat album. Met een Maserati A6GCM zou je juist kunnen zitten, maar misschien heeft Sleen gewoon een generische F1-sportwagen uit die tijd getekend. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
1 uur terug, Zwendel zei:

Ik weet niet of Sleen echt bezig was met échte automerken. Andere striptekenaars wel, naar het schijnt was zowat de hele Robbedoesredactie in de jaren '50 autozot.

 

Dat komt uit een van die twee of drie Van Zwam albums die Hurey heeft hertekend. De vraag is dus of Hurey bezig was met échte automerken. De kans is idd heel groot dat hij gewoon maar wat tekende.

Link naar reactie

Kleefrasters

Ik heb daar nog steeds een stapel vellen van liggen. Je kon die in alle soorten kopen. Grote bolletjes, kleine bolletjes. Streepjes, vierkantjes, vlekken, arceringen...

Je kleefde die op je tekening en met een cuttermesje sneed je de vorm die je nogig had uit waarna je de restrandjes verwijderde.

Link naar reactie
9 minuten geleden, Boekenmagazijn zei:

Ik vraag me af of die in 1948 al verkrijgbaar waren.

Op de originelen zijn de grijze vlakken aangegeven in blauw potlood, wat waarschijnlijk betekent dat de lithograaf de rasters er fotomechanisch in kopieerde.

 

 

Ik veronderstelde altijd al dat de rasters in dat geval op de films werden aangebracht ipv op de originelen.

 

 

IMG_20170428_141848[1].jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...