Ga naar inhoud

Wat is het waard?


Roos

Recommended Posts

het betreft losse nummers. Dus wel volledige jaargangen, maar niet gebundeld. Alles gelezen maar in goeie staat. Wat die microverhalen betreft : ik ga eens moeten kijken wat dat precies is, maar alles is zoals het toen aangekocht werd.

Link naar reactie

Microverhalen zitten in het midden van het blad. Het zijn heel kleine strippaginaatjes die je kunt vouwen tot een boekje. Meestal zijn die verdwenen...

Als de middenpagina's  van een nummer ontbreken was dat wellicht een microverhaaltje.

Als het echt helemaal compleet is kun je ze op Ebay zetten of misschien nog beter: veilen bij Catawiki.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Dus : 
We hebben een controle gedaan : 
Jaargang 66 ontbreekt nr 1469 1470 en 1478. 
Van Jaargang '67 tot en met jaargang '74 is alles volledig. De microverhalen zijn aanwezig en de staat is "gelezen maar zeer netjes"
Vanaf jaargang '76 tot en met jaargang '87 hebben we nog niet gecontroleerd.

Dus mijn vraag is nog steeds : is hier interesse naar en wat is het waard?

DSC01506.JPG

DSC01507.JPG

DSC01508.JPG

DSC01509.JPG

DSC01510.JPG

DSC01511.JPG

DSC01512.JPG

DSC01513.JPG

DSC01514.JPG

Link naar reactie

Ik heb nog een bananendoos met Robbedoezen uit de jaren '60, '70 en '80. Onversneden nostalgie vind ik dat. Mijn vrouw heeft me al wel eens verplicht om er een deel weg te gooien, ze stonden op 2dehands en ze kreeg ze niet verkocht. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Inderdaad, vernietigen --> papiercontainer is verlies en zonde. Er zijn fans genoeg die het wel nog willen kopen. Al krijg je er slechts 50-100/150 euro voor, het is beter dan niets en de magazines blijven gespaard. Win-win.

Link naar reactie
On 6/6/2017 at 8:35 PM, Roos said:

Dus : 
We hebben een controle gedaan : 
Jaargang 66 ontbreekt nr 1469 1470 en 1478. 
Van Jaargang '67 tot en met jaargang '74 is alles volledig. De microverhalen zijn aanwezig en de staat is "gelezen maar zeer netjes"
Vanaf jaargang '76 tot en met jaargang '87 hebben we nog niet gecontroleerd.

Dus mijn vraag is nog steeds : is hier interesse naar en wat is het waard?

DSC01506.JPG

DSC01507.JPG

DSC01508.JPG

DSC01509.JPG

DSC01510.JPG

DSC01511.JPG

DSC01512.JPG

DSC01513.JPG

DSC01514.JPG

 

Dat is zeker niet niets waard, maar je moet vergelijken met de verzamelalbums waarin die boekjes staan.

De reden dat de losse weekbladen "niets" waard zouden zijn, is alleen maar omdat de professionele handelaren zich niet willen bezighouden met iets dat per stuk zelfs nu nieuw maar 2.40 euro kost.

Er zijn duizenden afleveringen van Robbedoes/Spirou verschenen, en de professionelen vinden gewoon de tijd niet om dat allemaal te klasseren en elke aflevering apart op kwaliteit en vraag te controleren om de prijs te kunnen bepalen.

Daarom worden de verzamelalbums in die kringen hoger aangeslaan, maar eigenlijk is het de verkoop van de losse nummers die ervoor zorgt dat het weekblad blijft bestaan. Het is tenslotte een WEEKBLAD.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...