Ga naar inhoud

MBTI persoonlijkheidstest


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Het is soms wel leuk om te doen maar ik vind het jammer als mensen zo'n zaken te serieus opvatten, alles is tenslotte context gericht en zo'n testen geven vaak een zeer vertekend beeld voor mensen met bepaalde psychische aandoeningen zoals manische depressie. Ik ga er soms voor de lol eens eentje invullen net zoals ik voor de lol zou invullen wat voor soort pizza ik zou zijn en hecht dan ook even weinig waarde aan het gekregen resultaat

 

Kheb uit nieuwsgierigheid de test gedaan en heb bemiddelaar (INFP-T) als resultaat en al een geluk neem ik het niet te serieus of ik zou daarbij ook een nieuwe vorm van zelfhaat gekregen hebben :P

Link naar reactie

Ik ben Desmond uit LOST, Aragon uit Lord of the Rings, Morgan Freeman, Nelson Mandela, Moeder Theresa en Martin Luther King. Een advocaat dus, het uiterst zeldzame type.

 

 

 

 

Als er één iets is dat ik tijdens de colleges 'psychologie' geleerd heb, is het dat deze testen in willekeurige vorm geen waarde hebben. En de uitkomst altijd zodanig geschreven is, dat iedereen zich er wel ergens kan in herkennen.

 

 

 

Maar 't is wel eens leuk. :)

 

 

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Een bemiddelaar. INFP-A, of zoals ik het zelf altijd omschrijf: de Ringo Starr. Niet de hardste werker, niet het grootste talent, maar als de anderen in ruzie vallen mag ik nog meespelen op hun solo-albums. :e005:

Maar wat voor persoonlijkheid is Mauser?

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Jouw persoonlijkheidstype is:

“Advocaat”

(INFJ-t)

Het INFJ persoonlijkheidstype is zeer zeldzaam en maakt minder dan 1 procent van de bevolking uit. Desalniettemin drukken ze hun stempel op de wereld. Als diplomaten (NF) hebben ze een aangeboren idealisme en moraliteit, maar wat hen bijzonder maakt is hun bijkomende Plannende (J) eigenschap. INFJ’s zijn niet stilzittende dromers, maar mensen die in staat zijn om concrete stappen te zetten om hun doelstellingen te behalen en een duurzame positieve impact te maken.

INFJ’s hebben vaak als levensdoel om anderen te helpen. Maar alhoewel mensen met dit persoonlijkheidstype wellicht betrokken raken bij reddingsoperaties en liefdadigheidswerk, is hun werkelijke passie om aan de kern van het probleem te werken zodat er helemaal niemand gered hoeft te worden.

 

 

Hmm, klinkt niet correct :P

Link naar reactie
19 minutes ago, The Alderwood said:

Het INTP persoonlijkheidstype is vrij zeldzaam, aangezien het slechts drie procent van de bevolking uitmaakt. Dit komt hen goed uit, aangezien ze niets vervelender zouden vinden dan “gewoon” te zijn. INTP’s zijn trots op hun inventiviteit en creativiteit, hun unieke perspectief en hun doortastend intellect. INTP’s staan vaak bekend als de filosoof, de architect of de dromerige professor, en zijn door de geschiedenis heen verantwoordelijk geweest voor vele wetenschappelijke ontdekkingen.

 

 

Test genomen en hetzelfde type!

Link naar reactie
48 minuten geleden, Waldorf zei:

 

Vooruit Mauser, tijd om uit je schelp te komen. Wat ben jij?

 

Bemiddelaar gok ik

 

Quote

Gelukkig komen de genegenheid, creativiteit, het altruïsme en het idealisme net als bloemen in de lente altijd weer terug om hen en hun geliefden misschien niet met logica en bruikbare zaken, maar met een wereldbeeld dat waar ze ook gaan inspiratie biedt voor barmhartigheid, vriendelijkheid en schoonheid te belonen.

 

Link naar reactie
Gast bazarov

Op ja, de 'uitleg'.

 

 

“ARCHITECT” PERSOONLIJKHEID

(INTJ-A / INTJ-T)

Het is eenzaam aan de top, en als één van de zeldzaamste en meest capabele persoonlijkheidstypen, weten INTJ’s dit maar al te goed. INTJ’s maken slechts twee procent van de bevolking uit. Met name vrouwen van dit persoonlijkheidstype zijn zeldzaam, aangezien ze slechts 0,8% van de bevolking uitmaken. Het is vaak lastig voor ze om gelijkgestemde mensen te vinden, die in staat zijn hun onophoudelijke intellectualisme en hun uitgedokterde manoeuvres bij te houden. Mensen met het INTJ persoonlijkheidstype zijn verbeeldingsrijk maar besluitvaardig, ambitieus maar besloten, enorm nieuwsgierig, maar ze verspillen hun energie niet.

NIETS KAN DE JUISTE ATTITUDE ERVAN BEHOUDEN OM ZIJN DOELSTELLING TE BEHALEN

Dankzij hun natuurlijke dorst naar kennis die zich al op jonge leeftijd openbaart, worden INTJ’s als kinderen vaak ‘boekenwurm’ genoemd. Alhoewel dit wellicht door hun leeftijdsgenoten als belediging bedoeld is, kunnen zij zich hier waarschijnlijk prima in vinden, en zijn ze er zelfs trots op aangezien ze enorm van hun brede en gedegen kennis genieten. INTJ’s genieten ook van het delen van hun kennis en hebben zelfvertrouwen met betrekking tot de onderwerpen die ze beheersen. Dankzij hun Intuïtie (N) en Planning (J) eigenschappen ontwerpen en voeren ze liever een briljant plan binnen hun interessegebied uit dan dat ze meningen over ‘oninteressante’ afleidingen als roddels delen.

“Je hebt geen recht op een mening. Je hebt recht op een onderbouwde mening. Niemand heeft het recht om onwetend te zijn.”

Harlan Ellison

Paradoxaal genoeg zijn INTJ’s in staat om met onverzoenbare tegenstellingen te leven, die desalniettemin volstrekt logisch zijn – in ieder geval gezien vanuit een puur rationeel oogpunt. INTJ’s zijn, om een voorbeeld te noemen, tegelijkertijd de dromerigste idealisten en de bitterste cynici, een ogenschijnlijk onoplosbaar conflict. Dit komt doordat veel INTJ typen geloven dat met voldoende inzet, intelligentie en afweging niets onmogelijk is, terwijl ze tegelijkertijd geloven dat mensen te lui, kortzichtig of egoïstisch zijn om daadwerkelijk deze fantastische resultaten te behalen. Deze cynische opvatting van de werkelijkheid weerhoudt een geïnteresseerde INTJ er overigens niet van om een resultaat te bereiken waarvan ze zelf vinden dat het relevant is.

WANNEER HET OP PRINCIPES AANKOMT, WEES STANDVASTIG

INTJ’s stralen zelfvertrouwen en een mysterieus aura uit, en hun inzichtelijke observaties, originele ideeën en formidabele logica stellen hen in staat om simpelweg door middel van hun wilskracht en persoonlijkheid veranderingen teweeg te brengen. Soms lijkt het alsof INTJ’s als doel hebben om ieder idee en systeem dat ze tegenkomen af te breken en opnieuw op te bouwen, een klus waarbij ze perfectionisme en zelfs moraliteit toepassen. Iemand die niet het talent heeft om de processen van INTJ’s bij te houden, of erger nog, het nut er niet van inziet, zal waarschijnlijk onmiddellijk en permanent hun respect verliezen.

Regels, beperkingen en tradities zijn onacceptabel voor het INTJ persoonlijkheidstype. Alles zou aangepast en bediscussieerd moeten kunnen worden, en als ze een mogelijkheid zien, zullen INTJ’s vaak vanuit zichzelf hun in technisch opzicht betere, maar soms ongevoelige en meestal onorthodoxe methoden en ideeën uitvoeren.

Dit zou niet verkeerd als impulsiviteit opgevat moeten worden. INTJ’s streven er altijd naar om rationeel te blijven, onafhankelijk van hoe aantrekkelijk het einddoel ook is, en ieder idee, of het nu hun eigen idee is of van elders verkregen is, dient eerst door het genadeloze en altijd aanwezige “Gaat dit werken?”-filter gehaald te worden. Dit mechanisme wordt altijd, op alle zaken en mensen, toegepast, en dit is waar INTJ persoonlijkheidstypen vaak mee in de problemen komen.

IEMAND ZIET MEER WANNEER ALLEEN GEREISD WORDT

INTJ’s zijn briljant en vol zelfvertrouwen binnen de kennisgebieden waar ze de tijd voor hebben genomen om ze te begrijpen, maar helaas is sociale vaardigheid waarschijnlijk niet één van die gebieden. Leugentjes om bestwil en informele gesprekken zijn al lastig genoeg voor een type dat naar waarheid en diepgang verlangt, maar INTJ’s kunnen zelfs zover gaan dat ze veel sociale conventies ronduit stompzinnig vinden. Ironisch genoeg is het vaak het beste voor ze om te blijven waar ze zich comfortabel voelen: buiten de schijnwerpers. Daar kan het natuurlijke zelfvertrouwen dat vele INTJ’s hebben wanneer ze met het bekende werken als bron van inspiratie dienen, en mensen met hetzelfde temperament en dezelfde interesses, al dan niet op romantische wijze, aantrekken.

INTJ’s worden gekenmerkt door te leven alsof ze zich op een enorm schaakbord bevinden en daarbij voortdurend stukken met aandacht en intelligentie verzetten, altijd nieuwe tactieken, strategieën en rampenplannen overwegen en hun gelijken voorblijven om de situatie in de hand te houden terwijl ze hun bewegingsvrijheid zo groot mogelijk houden. Hiermee wordt niet bedoeld dat INTJ’s zonder bewustzijn handelen, maar voor veel op Principes gerichte (F) typen kan het vanwege INTJ’s afkeer van het handelen op basis van emoties wel zo lijken. Dat verklaart ook waarom vele fictieve schurken (en onbegrepen helden) op dit persoonlijkheidstype gebaseerd worden.

Beroemde INTJ’s:

Samantha Power

Christopher Nolan

Colin Powell

Elon Musk

Arnold Schwarzenegger

Vladimir Putin

Michelle Obama

Friedrich Nietzsche

Walter White (“Heisenberg”)

Breaking Bad

Petyr Baelish (“Littlefinger”)

Game of Thrones

Tywin Lannister

Game of Thrones

Gandalf the Grey

The Lord of the Rings

Yennefer of Vengerberg

The Witcher series

Katniss Everdeen

The Hunger Games

Seven of Nine

Star Trek: Voyager

Professor Moriarty

Sherlock Holmes series

Wil

Link naar reactie
17 minuten geleden, bazarov zei:

Op ja, de 'uitleg'.

 

 

Hiermee wordt niet bedoeld dat INTJ’s zonder bewustzijn handelen, maar voor veel op Principes gerichte (F) typen kan het vanwege INTJ’s afkeer van het handelen op basis van emoties wel zo lijken. Dat verklaart ook waarom vele fictieve schurken (en onbegrepen helden) op dit persoonlijkheidstype gebaseerd worden.

Beroemde INTJ’s:

 

Vladimir Putin

 

 

Poetin, de fictieve schurk. :e005:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
7 uren geleden, The Alderwood zei:

 

's Gek dan dat jouw colleges psychologie dan niet gezegd hebben dat de MBTI persoonlijkheidstesten tamelijk wetenschappelijk accuraat zijn. 


Dat werd daar absoluut niet als feit weergegeven, in tegendeel zelfs.  Er is altijd al héél wat onenigheid geweest over de MBTI persoonlijkheidstesten, vooral de laatste jaren is die aanzienlijk toegenomen.  Ze zijn immens populair, om uiteenlopende redenen die weinig met wetenschap te maken hebben.  Er bestaat trouwens helemaal geen wetenschappelijk onderbouwde theorie voor.  Meer nog, bij de huidige bevindingen worden de goed ingeburgerde (bedrijfswereld vooral) MBTI testen vaak compleet van tafel geveegd, wegens gebrek aan waarde. 

Maar goed, waar het hier over ging : Ze zijn leuk om te doen. :)  En de resultaten zijn haast altijd bevredigend voor eender wie deelneemt, één van de redenen waarom deze zo gesmaakt is.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Goh ja...hoe betrouwbaar is zo'n MBTI test...
Een mens is toch wel een pak meer dan om zo maar in 5 minuten gëanalyseerd te worden. Indien men binnen het determinatiestelsel blijft, zou men feitelijk rekening moeten houden hybridisatie en dan bekom je een hele verzameling aan allerlei afsplitsingen en hybriden onder die afsplitsingen...

Maar zo nu en dan zie ik wel beschrijvingen die overeenstemmen met bepaalde mensen wanneer je er een gesprek meehebt, of wanneer je hun bevindingen omtrent diverse zaken leest, indien je contact hebt middels digitale communictie.

Zo nu en dan doe ik ook eens zo'n MBTI test, en het is al enkele malen voorgevallen dat ik ander typebeschrijving voorgeschoteld krijg. Al blijft het wel dicht aanleunen bij de vorige beschrijving.

Link naar reactie
Gast bazarov
19 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Mwa...is dat zo erg dan, Architect?

 

Skieven architec is een scheldwoord in het Brusselse (lang geleden).

 

Architect in mijn wereld ook. Er lopen gewoon te veel slechte architecten rond -de laatste farce was dat een familielid me belde om te vragen of gyproc  (groene weliswaar ?) buiten mag gebruikt worden... want de architect stelde het voor.

 

Just don't call me an architect, fat bastard does just fine.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
29 minutes ago, bazarov said:

 

Skieven architec is een scheldwoord in het Brusselse (lang geleden).

 

Architect in mijn wereld ook. Er lopen gewoon te veel slechte architecten rond -de laatste farce was dat een familielid me belde om te vragen of gyproc  (groene weliswaar ?) buiten mag gebruikt worden... want de architect stelde het voor.

 

Just don't call me an architect, fat bastard does just fine.

Maar met architect  bedoelt men niet specifiek het beroep architect, maar de persoonlijkheid die graag zoveel mogelijk overziet en wil doorgronden hoe de wereld in elkaar zit en waarom fenomena zich voordoen en zien naar oplossingen voor negatieve fenomenen die optreden in onze wereld. Met als gevolg zoveel mogelijk weten en kennis opdoen.

Zoiets vind ik toch wel bemoedigend.

Link naar reactie
3 uren geleden, The Alderwood zei:

Ja, de wél gemeenschappelijk omarmde is de Big Five persoonlijkheidstest, een test die hetzelfde is, maar er eentje meer heeft. 's Allemaal politiek.


Daar heb je volledig gelijk in.  Maar de 'Big Five' zijn ook met een korrel zout te nemen.  Laat ik het er op houden dat ik absoluut niet geloof in deze testen en het 'wetenschappelijke' aspect zeer discutabel is. :)

Ik ben Galadriel, das goed voor mij. :D

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Moeten wij dan, op basis van wat je hier uitvreet, proberen gissen hoe je persoonlijkheid ineen steekt? Je zou ook kunnen zeggen waar je uitgekomen bent de laatste maal dat je die test deed, en wat je daar van vindt. Of niet, natuurlijk. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...