Ga naar inhoud

HUM!


Recommended Posts

Gast Kontiki

Zwart-wit is goedkoper om te drukken, dus goedkoper om te verkopen. Dat moet nu ondertussen toch wel algemeen geweten zijn. Maar strips in zwart-wit verkopen niet noodzakelijk meer, integendeel.

Link naar reactie
5 uren geleden, Kontiki zei:

Zwart-wit is goedkoper om te drukken, dus goedkoper om te verkopen. Dat moet nu ondertussen toch wel algemeen geweten zijn. Maar strips in zwart-wit verkopen niet noodzakelijk meer, integendeel.

 

Klopt allebei. Maar je hebt er net zoveel leesplezier aan, althans bij een goede tekenaar. Je bent er niet minder tijd mee bezig.

Link naar reactie
Op 3-6-2017 om 20:18, eriktex zei:

 

Deze albums worden aankomende week in Nederland verdeeld naar de stripwinkels, Vlaanderen een weekje later:

 

5932eea3cae0f_PromoTexTorpedo.thumb.png.0f0c8b96b34e1b3286a4bdf2c0410f48.png

 

 

Welke albums bevat deze eerste Torpedo integrale (ik neem aan de enige twee albums die in het Nederlands verschenen: 1936 en Doden om te Leven; maar wat is de derde)?

Link naar reactie

We volgen de Italiaans/Spaanse integrale waarin de juiste volgorde (publicatiedatum) zou worden aangehouden. Bij het vertalen gebruiken we de Franse integrale en daarin is de volgorde af en toe wat anders. 

 

In onze eerste integrale staan inderdaad alle verhalen uit de enige twee Nederlandse albums (Titanic), maar dus daarna nog zo'n 50 pagina's die nooit eerder in albumvorm verschenen in het Nederlands... plus natuurlijk een dossier, zoals het hoort bij een integrale - Dick Matena haalt smeuïge herinneringen op aan zijn verblijf in Catalonië.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
5 uren geleden, eriktex zei:

.. plus natuurlijk een dossier, zoals het hoort bij een integrale - Dick Matena haalt smeuïge herinneringen op aan zijn verblijf in Catalonië.

 

klinkt op het eerste gezicht alsof het niks te maken heeft met Torpedo... Als hij nu in New York gewoond had. Waarom niet een biografie van mensen als Frank Abbandando en Roy DeMeo. 

 

Link naar reactie
Gast Kontiki

De auteurs van Torpedo zijn Spaans. Matena heeft in dezelfde periode als de eerste jaren van Torpedo in dezelfde bladen gestaan als Bernet en Abuli en ze hebben voor dezelfde uitgeverijen gewerkt. Ook in het maandblad Titanic, van Nederlandse makelij, deelden ze dezelfde pagina's.

Link naar reactie
4 uren geleden, Kontiki zei:

De auteurs van Torpedo zijn Spaans. Matena heeft in dezelfde periode als de eerste jaren van Torpedo in dezelfde bladen gestaan als Bernet en Abuli en ze hebben voor dezelfde uitgeverijen gewerkt. Ook in het maandblad Titanic, van Nederlandse makelij, deelden ze dezelfde pagina's.

 

Exactement, en hij kende ze dus allemaal persoonlijk. 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
9 uren geleden, sanderg zei:

Bedankt Kontiki! T ziet er wel interessant uit- geen 'romantische' weergave van de loopgravenoorlog maar eerder een keiharde weergave van hoe t wellicht geweest moet zijn.. Als fervent WO1 geinteresseerde mag ik deze eigenlijk niet laten liggen..

 

Wacht dan even op de aanbieding voor "reeks-instappers" die ik morgenavond hier probeer te plaatsen ?...

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Thanks. Ik wil er nog wel iets aan toevoegen:

 

Er wordt door verzamelaars geregeld (en terecht) geklaagd over series die niet worden afgerond, of over albums die veel te duur zijn. Ik durf wel te beweren dat we bij HUM met Charley's Oorlog onze nek hebben uitgestoken door een reeks door te zetten die door een andere uitgever na twee delen werd stopgezet. Bovendien werd de verkoopprijs verlaagd van € 24,95 naar € 19,95. Formaat en uitvoering volledig identiek aan de eerdere delen.

 

Het zou tof zijn als dit beloond wordt: dus ren naar de stripspeciaalzaak en koop dit album. Of beter nog, maak gebruik van de aanbieding voor delen 1, 2 en 3 - door een mailtje naar de uitgeverij te sturen (of een pb naar mij)...

 

Oh, het zal trouwens nog wel een week of twee duren voordat de albums in de winkels liggen, en pas tegen die tijd verzenden wij zelf ook pas de albums...

 

Erik

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
40 minuten geleden, sanderg zei:

Gisteren alle drie de delen van Charly's war binnengekregen. Uitstekend verpakt, geweldige uitgaven, geweldige albums en geweldige prijs!!! Bedankt Erik voor alle moeite die jullie hebben gedaan om ook deel drie uit te geven!

 

Mederepers- mochten jullie charly's war nog niet hebben- laat dit niet aan je voorbijgaan! Wat n geweldige strip 

 

Ik heb het eerste deel al in de uitgave van Titan maar zal ook een bestelling uitdoen voor 1-3 van Hum. Tof dat jullie de serie in zijn geheel willen uitbrengen!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...