Ga naar inhoud

Altiora Averbode


Recommended Posts

Dankzij Averbode heeft Vlaanderen de voorbije decennia een hoeveelheid in illustratietekeningen voortgebracht die zowel in kwantiteit als kwaliteit indrukwekkend zijn. 

Ik herinner mij uit de jaren '80 illustratoren zoals Paul De Becker, Lieve Baeten, Annette Boisnard en Junek. 

 

Het is jammer dat Averbode nooit boeken heeft uitgebracht met een bundeling van de tijdschriften Zonnekind en Zonnestraal per schooljaar. Het is dus zoeken naar de losse tijdschriften die vaak onvolledig zijn of waarin gekrabbeld is (het waren tenslotte ook tijdschriften bedoeld voor de jeugd om zich mee te amuseren). De tijdschriften en vakantie/kerst/paasboeken zijn ook nooit herdrukt, het waren eenmalige oplages. 

 

Ik zou dus zeggen: ga op zoek naar de tijdschriften en de vakantie/paas/kerstboeken, het resultaat zal niet ontgoochelen. 

 

Link naar reactie
2 hours ago, Mask said:

Het is een kwestie van geduld. Wanneer al die 40- 50 jarige stripverzamelaars van nu over dertig jaar gaan dementeren, dan ga je die oude kinderboekjes nog eens zien gaan...

 

Ik weet het niet. De oudere stripverzamelaars die ik ken verzamelen geen tijdschriften. Strips zijn ook totaal anders dan Zonnekind of Zonnestraal. En zelfs binnen een tijdschrift als Zonnekind zijn de verschillen gigantisch tussen het jaar 1986 of 2016. 

 

Als je het een beetje volgt op 2dehands zie je regelmatig kartonnen dozen met oude tijdschriften van zonnekind en zonnestraal die gratis of voor een habbekrats worden aangeboden. Het is doodjammer dat veel van de tijdschriften (en boeken) bij het oud papier belanden. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...