Ga naar inhoud

Raad eens wat strips aan voor mijn 9 en 11 jarige kinderen


Jelle

Recommended Posts

7 uren geleden, Metabaron zei:

Zitten er al kanshebbers tussen, Jelle? :e002:

Legendariers en Jump staan op het lijstje!

 

Voor de rest zijn er een aantal reeksen vermeld die ik al vergeten was en die ik zeker eens ga uitproberen op mijn kroost (Yoko Tsuno, Lanfeust, Blauwbloezen)

 

Paar weken geleden nog Kuifje in de sovjet unie gelezen; was eigenlijk best interessant om te zien hoe herges tekenstijl veranderde en verbeterde in de loop van het album; daaraan zie je dan maar dat ook met beperkt tekentalent je het ver kan schoppen. De kinderen konden hun ogen bijna niet geloven (zeker als je al de latere kuifje verhalen hebt gelezen)

Link naar reactie
23 uren geleden, Theodoor zei:

Kuifje maar dan "Afrika" en "Amerika" best overslaan.  Of is Kuifje hopeloos passé?

 

20 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Waarom?

't Is nu niet dat die twee verhalen niet mogen gelezen worden maar er zit weinig verhaal in en er zijn nog weinig karaktervolle nevenpersonages in vergelijking met latere verhalen.  Ik vrees enkel dat kinderen na lectuur van die eerste twee verhalen misschien wel genoeg zouden kunnen hebben van Kuifje en de latere verhalen niet meer willen lezen.

Toen de musical "Kuifje en de Zonnetempel" werd gespeeld was mijn dochter 5 jaar.  Ze had de 2e kleuterklas achter de rug en kon dus nog niet lezen.  Samen met haar heb ik dan het tweeluik "De Zeven Kristallen Bollen/Kuifje en de Zonnetempel" gelezen.  't Is te zeggen: ik las de tekst voor (met veel aanpassingen en uitleg voor een 5-jarige) en zij luisterde en keek naar de prentjes.  We hadden de boeken uit toen we naar het optreden gingen kijken.  Ik vergeet nooit dat ze tijdens de voorstelling op een bepaald moment een blik van verstandhouding met me uitwisselde omdat ze wist wat er ging gebeuren terwijl mijn vrouw (die nooit Kuifjes heeft gelezen) dat niet wist.

Kleine ontgoocheling voor de 5-jarige Ketnetter toen: Kuifje werd (uitzonderlijk) niet vertolkt door Jelle Cleymans maar door understudy Christophe Coenegrachts.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

De jongste heeft kleine Robbe in één weekend zowat uitgelezen, maar om de één of andere pakt Stefan/cedric dan weer niet, terwijl het toch een beetje soort zelfde humor is, maar misschien wat braver? Of zou ik eens een later album geven.


Na het succes van de cyclussen van Leo en Centaurus voor de 12 jarige oudste, Yoko tsuno gegeven (enkel de ruimteverhalen). Ze vindt het ook fantastisch.

Link naar reactie
On 26/6/2017 at 0:37 PM, marioboon said:

 

Lesboeken in de vorm van strips... hmmm, 'k ga dat concept toch es opwerpen bij mijn uitgevers...

 

Dat is al gebeurd, hoor. Af en toe verschijnen er in Spirou. En de historische verhalen van Oom Wim pasten al in de jaren 50 in die categorie. Al waren de verhalen van Oom Wim heel in het begin soms ficite, maar die heb ik nooit gekend.

 

"Alleen" vind ik ook een mooie reeks ("Seuls" in het Frans). Ik ben alleen een beetje bang dat ze het eindeloos willen rekken.

Link naar reactie
1 uur geleden, Peter Motte zei:

 

Dat is al gebeurd, hoor. Af en toe verschijnen er in Spirou. En de historische verhalen van Oom Wim pasten al in de jaren 50 in die categorie. Al waren de verhalen van Oom Wim heel in het begin soms ficite, maar die heb ik nooit gekend.

 

't was dan ook half tongue in cheek da'k dit schreef (want ik werk ook al jaren voor educatieve uitgevers ;-) )

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...