Ga naar inhoud

Auto tekenaars.


Recommended Posts

Met stip op één: Pom. De manier waarop hij auto's in beweging tekent heb ik nog maar nauwelijks elders gezien. Jammer genoeg vind ik niet direct een goed voorbeeld om aan te tonen wat ik bedoel.

Dan volgen Thomas du Caju, Jean Graton, en ik was verrast door Jean-Marc Krings en zijn Ford Cobra in  Wauw!

 

1976_comics_piet_pienter_bert_bibber_32_ford_transit.jpg

ajhpoRi.jpg

Betty & Dodge auto.jpg

Link naar reactie
4 uren geleden, fazerco zei:

 

@Tom B

Die boeken zijn alleen in het Frans? Ik heb even op catawiki gekeken, maar zag alleen de Franse versie. En ik kan geen Frans.

Ja, die zijn helaas enkel in het Frans. Het zijn ook geen strips, maar eerder mooi uitgevoerde prentenboeken met een verklarende tekst.

 

livre-60-voitures-starter-7.jpg

 

starter13071961-2.jpg

 

livre-60-voitures-starter-6.jpg

 

 

Om nog eens te tonen hoe goed hij eigenlijk was: twee ongevallen-scènes (heel moeilijk om te tekenen, zeker in tijden van weinig referentiemateriaal)

 

jidehem_cubequiparle.jpg

 

Plaatje_Sophie_Integraal1.jpg

Link naar reactie
1 uur terug, Kameraad Mauser zei:

De tekenaar ervan is weldegelijk Stédo.

Onderaan de tekening staat "Pour Stédo" (Voor Stédo) gevolgd door een, voor mij, onbekende handtekening.... Tenzij Stédo zichzelf tekeningen van zichzelf cadeau doet, denk ik dat het wellicht een fantekening is?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Misschien. Ik weet het niet. Ik weet gewoon dat Stédo samen met een boel andere tekenaars goed auto's en andere vehikels kan tekenen. Ik googelde even wat tekeningen op zijn naam en postte deze.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 16/6/2017 om 20:42, fazerco zei:

Ik was benieuwd wie jullie goed vinden in het tekenen van auto's.

 

En als het even kan, is deze man/vrouw eventueel benaderbaar voor commissie werk?

 

 

Vele tekenaars gebuiken de 3D catalogus van Google Sketchup om de gewenste wagen onder de gewenste hoek gewoon af te drukken. Veel creatief werk of tekenvaardigheid zit daar niet in.

car.JPG

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...