Ga naar inhoud

Marini vs Batman


Frodo

Recommended Posts

Marini (De adelaars van Rome,De schorpioen,enz) gaat BATMAN tekenen!

 

Dargaud en DC zonden volgende persbericht de wereld in :

 

 

Paris, June 20th – DC Entertainment and Dargaud are pleased to announce an unprecedented publishing event to thrill fans of Batman, comic books, and bande dessinée worldwide. 
The renowned European comic book creator Enrico Marini will write and illustrate an original Batman story, to be published in two volumes. The first book is scheduled to arrive in stores on November 3rd 2017. The second volume will follow in Spring 2018. The title is top secret, for now.
Enrico Marini, co-author of Scorpion (2MM albums sold worldwide) and creator of Les Aigles de Rome (over 500,000 copies sold worldwide) is a major creative voice in the European comics market. His flamboyant art style and unique cinematographic storytelling technique revolutionized the Franco-Belgian comics industry. A preeminent European talent bringing his personal and breathtaking vision to the iconic world of The Dark Knight constitutes an unprecedented event for the European comic book market.
“I am really proud to take part in this amazing project,” declared Enrico Marini. “Batman has been my favorite Super Hero since my childhood. Having this opportunity to reinterpret his universe and to add my point of view is a great privilege.”
DC Entertainment Publisher and legendary comic book creator Jim Lee said about the project: “We are thrilled to have Enrico Marini lend his outstanding vision and skills to the project that will bring an original Batman story to a broad European audience of DC fans.”

 

Link naar reactie

Ik zou hem toch liever eerst zijn Adelaars en Schorpioen zien afmaken.

Als lezer hebben we niet gevraagd om Schorpioen over 16 delen te rekken, maar als de auteurs dat willen dan moeten ze er ook werk van maken of anders rapper afronden. Aan dit tempo duurt het nog 10 jaar.

Ik begrijp dat hij 'ns anders wou tussendoor dan enkel de Schorpioen, maar Batman is dan al het tweede tussendoortje...

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
36 minuten geleden, SPeeDy zei:

Ik zou hem toch liever eerst zijn Adelaars en Schorpioen zien afmaken.

Als lezer hebben we niet gevraagd om Schorpioen over 16 delen te rekken, maar als de auteurs dat willen dan moeten ze er ook werk van maken of anders rapper afronden. Aan dit tempo duurt het nog 10 jaar.

Ik begrijp dat hij 'ns anders wou tussendoor dan enkel de Schorpioen, maar Batman is dan al het tweede tussendoortje...

 

Dat is het nadeel van Europese reeksen. Bij comics gaat het gewoon door, maar dan met een andere tekenaar. 

 

Het lijkt me dat we de laatste Adelaars van Rome op z'n vroegst in 2019 zullen krijgen.

 

Link naar reactie
8 minuten geleden, Kontiki zei:

Ik weet niet hoe de situatie over De Schorpioen inmiddels is geëvolueerd, maar dit berucht dateert van oktober: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts-1610.php#Schorpioen

 

Ik weet niet hoe het inmiddels met de Marini, Desberg en de schorpioen is gesteld, maar ik vermoed dat Marini eerst een jaar met Bstman bezig is, daarna een jaar met de Adelaars en dat pas daarna een beslissing valt. Maar het resultaat daarvan zien we dan pas in 2020.

Link naar reactie
1 uur geleden, Kontiki zei:

Ik weet niet hoe de situatie over De Schorpioen inmiddels is geëvolueerd, maar dit berucht dateert van oktober: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts-1610.php#Schorpioen

 

Zie dit FB citaat:

"Bon, Philippe Xavier et moi, nous avons trouvé un accord. On s'échangera non seulement nos séries, mais aussi... NOS SCÉNARISTES ! C'est du WIN-WIN... surtout pour moi :e005:

Link naar reactie
On 20-6-2017 at 0:42 PM, Metabaron said:

Die teaserprent ziet er waanzinnig uit.

image002.jpg

Ziet er heel mooi uit. 

Het gebruikte perspectief doet heel sterk denken aan de aasgieren. Dat was ook in een stedelijke setting.  

Ik denk wel dat zijn gebruik van perspectief en vakjesindeling een frisse wind zal brengen (en een vleugje Otomo) in het Batman-universum. 

Link naar reactie
23 uren geleden, SPeeDy zei:

Ik zou hem toch liever eerst zijn Adelaars en Schorpioen zien afmaken.

Als lezer hebben we niet gevraagd om Schorpioen over 16 delen te rekken, maar als de auteurs dat willen dan moeten ze er ook werk van maken of anders rapper afronden. Aan dit tempo duurt het nog 10 jaar.

Ik begrijp dat hij 'ns anders wou tussendoor dan enkel de Schorpioen, maar Batman is dan al het tweede tussendoortje...

 

Hier sluit ik mij graag bij aan. Vervelend dat rekken en series gewoon jaren stilleggen. Ik baal hier zo van. 

Voor mij is dit dus slecht nieuws.

Link naar reactie
On 21/6/2017 at 11:59 PM, SPeeDy said:

Ik zou hem toch liever eerst zijn Adelaars en Schorpioen zien afmaken.

Als lezer hebben we niet gevraagd om Schorpioen over 16 delen te rekken, maar als de auteurs dat willen dan moeten ze er ook werk van maken of anders rapper afronden. Aan dit tempo duurt het nog 10 jaar.

Ik begrijp dat hij 'ns anders wou tussendoor dan enkel de Schorpioen, maar Batman is dan al het tweede tussendoortje...

Als lezer hebben we ook niet gevraagd dat een reeks zoals Samber al 30 jaar duurt totdat het afgerond is. :-p

Hoort er nu eenmaal bij. Als lezer kan je zelf kiezen of je aan een reeks begint of niet.

Perso heb ik er geen probleem dat tekenaars andere projecten. Net als wij in ons werk willen zij ook uitgedaagd worden met nieuwe projecten.

In Amerika was een reeks allang afgewerkt binnen het jaar door meerdere tekenaars met dikwijls veel mindere kwaliteit en dat is ook iets wat we niet willen. Behalve wat humorstrips, zie ik recent niet veel nieuwe stripreeksen door 1 tekenaar opstarten met de bedoeling om er een lange reeks van te maken zoals vroeger  (uitzondering heb je natuurlijk zoals De legendariërs, Verborgen Geschiedenis... ). Striptekenaars werken nu meer met trilogieën, korte cycli en one-shots,  spin-offs, 1 universum of thema-gebonden.

 

Batmand die getekend gaat worden door een heel bekende Europese pure striptekenaar vind ik toch belangrijk nieuws. Ik kijk er alvast naar uit.  Is er al iets geweten over de scenarist?

 

 

Link naar reactie
20 minuten geleden, Nesse zei:

 

Ook niet het geval lijkt me... aan beide kanten van de plas heb je dezelfde rommel, een hoop grijze middenmoot en een paar die er bovenuit steken.

Uiteraard. Maar Pudifar had het over het gebruik van perspectief en vakjesindeling een frisse wind zouden brengen in Amerikaanse comics, terwijl dat daar al veel langer gemeengoed is...

Link naar reactie
2 hours ago, shakeitupguy said:

Als lezer hebben we ook niet gevraagd dat een reeks zoals Samber al 30 jaar duurt totdat het afgerond is. :-p

Hoort er nu eenmaal bij. Als lezer kan je zelf kiezen of je aan een reeks begint of niet.

 

 Dat is dus een reden waarom ik bij Samber gestopt ben na deel 5. Maar niet alleen dat: ook het verschijningstempo is een probleem. Duidelijkheid over aantal delen (indien het uiteindelijk 1 afgerond verhaal wordt, ik heb het dus niet over Thorgal of zo alhoewel de tijd dat je op een paar delen een mooie cyclus had ook al even voorbij is :-() vooraleer je eraan begint vind ik ook belangrijk. 2 voorbeelden:

° Tegenwoordig zie je regelmatig strips waarop staat deel 1/3 => duidelijk. Kans dat er nog 2 delen zullen verschijnen (of het 3de deel als de eerste 2 tegelijk verschijnen) is dan redelijk groot. 

° Magasin Géneral: eerst 3, dan 6, dan 9 delen => niet zo leuk. Maar hier was je tenminste zeker dat er elk jaar 1 deel ging verschijnen

 

Met reeksen als Samber en de Schorpioen weet je gewoon niet wanneer dit afgerond gaat zijn en/of hoeveel delen er dan eigenlijk gaan zijn. Ik vind het bovendien zeer raar dat je bij deel 11 ineens nog een discussie krijgt tussen tekenaar en scenarist hoe de reeks af gaat lopen... Als er dan ineens een deel 1 van een parallel of spin-off of wat je het ook wil noemen zou verschijnen dan gaan mijn haren helemaal rechtop staan.

 

Vergelijking: als mijn baas me morgen vraagt hoeveel werk ik nog aan iets ga hebben en tegen wanneer het klaar gaat zijn, dan moet ik wel kunnen antwoorden. Ik kan er naast zitten en iets kan uitlopen, maar ik moet dan wel verantwoording afleggen.

Bij sommige tekenaars doet dat er blijkbaar niet toe... (aantal delen: geen idee? Misschien 16? Tegen wanneer: goh, als ik 'ns goesting heb, maar ik ga nu eerst iets anders doen wat ik leuker vindt bij een andere werkgever => ik was al lang ontslagen op die manier). 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
26 minuten geleden, SPeeDy zei:

Vergelijking: als mijn baas me morgen vraagt hoeveel werk ik nog aan iets ga hebben en tegen wanneer het klaar gaat zijn, dan moet ik wel kunnen antwoorden. Ik kan er naast zitten en iets kan uitlopen, maar ik moet dan wel verantwoording afleggen.

Bij sommige tekenaars doet dat er blijkbaar niet toe... (aantal delen: geen idee? Misschien 16? Tegen wanneer: goh, als ik 'ns goesting heb, maar ik ga nu eerst iets anders doen wat ik leuker vindt bij een andere werkgever => ik was al lang ontslagen op die manier). 

 

Dus jij weet wat je over pakweg 5 jaar gaat doen op je werk? En 't is natuurlijk niet enkel de auteur die beslist, ook de uitgever en uiteindelijk 'de lezer' heeft zijn zegje. Als iets niet goed genoeg verkoopt...

Link naar reactie
4 uren geleden, Kristof Berte zei:

 

???

 

We moeten er nu ook niet over zeveren, De Schorpioen is gewoon een steengoede avonturenstrip. Alleen hadden ze een deel of 2 geleden - in schoonheid - moeten afsluiten.

 

 

 

De Schorpioen is een erg goed getekende strip die scenario-technisch aanmoddert tot op het punt waar het irriteert.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
42 minuten geleden, SPeeDy zei:

Vergelijking: als mijn baas me morgen vraagt hoeveel werk ik nog aan iets ga hebben en tegen wanneer het klaar gaat zijn, dan moet ik wel kunnen antwoorden. Ik kan er naast zitten en iets kan uitlopen, maar ik moet dan wel verantwoording afleggen.

 

Sorry, maar de verhouding tussen een stripauteur en z'n lezers is niet dezelfde als die tussen een baas en z'n ondergeschikten. 

 

Het is meer een amoureuze relatie: niemand is de baas, je weet nooit hoe lang het duurt en elke partij kan er om wat voor reden dan ook de brui aan geven. 

 

 

 

Link naar reactie
22 minuten geleden, Waldorf zei:

 

De Schorpioen is een erg goed getekende strip die scenario-technisch aanmoddert tot op het punt waar het irriteert.

 

Daar ben ik het dus niet mee eens. Akkoord dat er veel toevalligheden zijn en dat de logica soms ver te zoeken is. Waarom ze in feite dat kruis moeten gaan halen, is me bijvoorbeeld een raadsel. Het is niet dat ze er een foto van op instagram kunnen zetten. Maar het is wel vlot verteld en er zit een zekere schwung in het verhaal, zoals een avonturenverhaal het ook vraagt. Het hoeft geen grote literatuur te zijn om aangenaam weg te lezen.

 

Alleen zijn er na pakweg 7-8 albums teveel nevenpersonages en nevenintriges die me op zich niet interesseren, maar die een grotere rol krijgen. Je merkt dat Desberg volgens mij eigenlijk niet meer weet waar hij met het verhaal naartoe wil.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

In de Standaard las ik 'Europeaan mag Batmanstrip maken'. Beetje vreemde titel. Alsof er nog nooit een Europeaan een Batmanstrip heeft gemaakt. Een van de reeks' meest interessante scenaristen van de laatste decannia was gewoon een Europeaan. Er gaan er ongetwijfeld nog geweest zijn.

Link naar reactie
7 minuten geleden, kuzuri zei:

 

De Aasgieren vond ik dan weer te kort :) 
Maar ik ben één van de weinigen die die reeks zeer goed vonden. ;)

 

Daar ben ik het dan weer wel mee eens. Schitterende reeks.

 

Maar ik ben geen waardemeter, ik vind alles van Marini geniaal. Als Marini een scenario van Kabouter Plop zou uittekenen, vond ik het waarschijnlijk nog briljant.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
44 minuten geleden, Tom B zei:

In de Standaard las ik 'Europeaan mag Batmanstrip maken'. Beetje vreemde titel. Alsof er nog nooit een Europeaan een Batmanstrip heeft gemaakt. Een van de reeks' meest interessante scenaristen van de laatste decannia was gewoon een Europeaan. Er gaan er ongetwijfeld nog geweest zijn.

 

Er zijn natuurlijk veel Britten die op Batman hbben gewerkt, alsook de nodige Italianen en Spanjaarden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...