Ga naar inhoud

Meerdere exemplaren


Recommended Posts

Het is niet ongewoon om een strip dubbel te hebben. Misschien kreeg je de dubbel cadeau, of was je bij aankoop vergeten dat je de strip thuis al in de kast had staan.

 

Maar soms is de aankoop van een strip, die je al had in je verzameling, een bewuste keuze. Bijvoorbeeld omdat je de kans had het album te kopen met een dédicace van de tekenaar, of omdat het gaat om een andere (mooiere) uitgave met extra's. Of misschien verzamel je gewoonweg alle edities die van je favoriete strip bestaan?

 

Van welke strips hebben jullie 2, 3, 4 of nog meer exemplaren, en waarom? 

Foto's zijn welkom! 

Link naar reactie

Sinds kort gebruik ik de app Stripmunk om mijn collectie te beheren. Sindsdien is me dit niet meer voorgevallen. Vroeger had ik er meer dubbel maar ik heb er enkele gedeeld met mijn broer. Volgens de app heb ik er sindsdien nog twee dubbel gekocht: Miss Kay van  Sammy, en de Flierende Fluiter van Sus en Wis.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Zwendel bedoelt wellicht de Collectie Lombard-uitgave, de Favorieten en Jong Europa, de groene albums en tegenwoordig de integrales waarin sommige verhalen meer dan eens zijn verschenen.

Ik ben er ook zo een wat Chlorophyl betreft, maar een paar van die duurdere Lombards heb ik niet.

Link naar reactie

Normaal gezien niet (is me tot hiertoe slechts 3x overkomen dat ik een strip gekocht heb die ik al acht. Raar maar waar: 2x in het laatste half jaar...).

Enige dat ik bewust dubbel gekocht heb zijn:

1) enkele uitgaven van Nonkel Zigomar, Snoe en Snolleke wegens verschil in vertaling

2) paar Nero's (Zilveren tranen gewoon + HC na overlijden Marc Sleen, Sleenovia, aantal heruitgaven van het Volk omdat mijn oude versleten waren...).

3) Macht der onschuldigen Integraal (omdat men nu eenmaal deel 5 niet apart uitgaf...)

 

 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Behalve een gigantische stapel dubbels die ik wel weg wil maar nooit de tijd er voor neem om ze effectief weg te doen , heb ik willens en wetens dubbel :

- albums waar er grotere zwartwit uitgaven van bestaan zoals blueberry, betoveringen, arman en ilva ...

- albums met integrales, vnml dupuis dingen : guus slim,  baard en kale, robbedoes ...

maar guust spant toch wel de kroon, daar heb ik de meeste platen toch een aantal keer van :

- losse nummers robbedoes

- verzamelalbums robbedoes

- origenele reeks

- reeks in 19 nummers

- rombaldi

- humo

 

 

 

 

 

Link naar reactie
10 uren geleden, Kontiki zei:

Zwendel bedoelt wellicht de Collectie Lombard-uitgave, de Favorieten en Jong Europa, de groene albums en tegenwoordig de integrales waarin sommige verhalen meer dan eens zijn verschenen.

Ik ben er ook zo een wat Chlorophyl betreft, maar een paar van die duurdere Lombards heb ik niet.

En de Speciaal Chlorophyl. :)

Link naar reactie

En ook het vijfde album van 'Thorgal' heb ik dubbel.  De Duitstalige editie heeft immers een totaal andere cover. De oorspronkelijke cover vind ik wel vééééééél beter dan de 'Duitse' cover.
Album 31 ook dubbel gekocht omdat in het Frans een lichtjes andere cover gebruikt werd... waarover Rosinski zelf niet te spreken was. De uitgever had immers dat profiel van Thorgal toegevoegd zonder zijn medeweten...

12205.jpg

12221.jpg

13227.jpg

13483.jpg

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Over het algemeen doe ik hetzelfde als Timhardt (de oude verkopen/weggeven al je een betere editie koopt) maar voor Moebius maak ik een uitzondering. daarvan is "De Hermetische Garage" is het meest uit de hand gelopen. daar heb ik 7 verschillende versies van (8 als je de Moebius Oevres meetelt).

 

van links naar rechts:

Originele 1e Franse editie

1e Nederlandse editie (Yendor)

Franse heruitgave uit de jaren 80

Nederlandse Kleuren versie (Arboris)

Amerikaanse Kleuren editie (Graphitti designs, genummerd & gesigneerd)

Moebius Oevres (Franse bundeling van alle verhalen uit de Metal Hurlant periode incl. de hermetische garage)

Nieuwe Nederlandse grootformaat editie (Sherpa)

Franse grootformaat editie (30x40)

 

zqo7c.jpg

Link naar reactie

Rork heb ik zowel in losse delen als in de integrale versie, en van enkele albums heb ik een eerste druk of speciale (beurs-) uitgave en een zelfde titel met tekening op (mijn) naam, waardoor ik niet kan kiezen en ze dus maar beide houd. Van de Huurling heb ik ook meerdere delen dubbel, de enorm grote hardcovers, de normale hardcovers en nu dus de vernieuwde uitgaven van Arboris. Blueberry de softcover en de integrale heruitgaven. Blake en Mortimer zowel de Lombard Collectie (op 1 na) en de albums in softcover. Dus ja een beetje verzamelaar en niet enkel lezer...

Link naar reactie
On 2/7/2017 at 10:08 AM, Veto said:

En ook het vijfde album van 'Thorgal' heb ik dubbel.  De Duitstalige editie heeft immers een totaal andere cover. De oorspronkelijke cover vind ik wel vééééééél beter dan de 'Duitse' cover.
Album 31 ook dubbel gekocht omdat in het Frans een lichtjes andere cover gebruikt werd... waarover Rosinski zelf niet te spreken was. De uitgever had immers dat profiel van Thorgal toegevoegd zonder zijn medeweten...

12205.jpg

12221.jpg

 

 

 

Mooie Duitse cover ook.

 

En deze heb je dan niet? Andere cover van Kah-Aniel.

 

Couv_199880.jpg

Link naar reactie

Ik verwijder in principe alle dubbels uit mijn collectie. Er zijn 2 uitzonderingen: de luxe Blueberry's van Sherpa heb ik naast de gewone albums. Die gewone albums zal ik wel wegdoen, want ik koop nu ook de integrales van Dargaud. En van Guust heb ik de Lecturama-box en de heruitgave van de vijf oblong boekjes.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
19 minuten geleden, marioboon zei:

Nu ik de integrale van Blueberry ben beginnen kopen, heb ik geen ruimte meer voor de slappe kaften. Die gaan dus weg.

Zal er van De jonge jaren van Blueberry ook een integrale komen?

Volgens mij alleen de originele reeks. Kontiki weet het wel.

Link naar reactie

De luxe van Baby Prinz heb ik 2x in m'n bezit. Ik kon het 2e exemplaar (samen met gesigneerde prent) voor een zacht prijsje kopen en ik kon het niet weerstaan. :e008:

 

Voor de rest heb ik wel nog enkele dubbele (XIII, blake en mortimer, blauwbloezen, ...), vanaf ik de tijd ervoor vind zet ik die op 2e hands.be om te verkopen. Zo heb ik terug meer plaats in m'n kasten en wat meer budget om strips te kopen die ik nog niet heb! :e012:

Link naar reactie
17 uren geleden, Koen zei:

Frommeltje en Viola : tot twee keer toe de 3 softcovers op de rommelmarkt gevonden en gekocht (eerste exemplaren waren kapot gelezen), dan de Franstalige integrale voor het vierde deel en uiteindelijk de integrale van Saga

 

IMG_3874.JPG

 

 

Idem. Enkel deel 2 heb ik maar 1x in SC. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
On 3-7-2017 at 1:28 PM, Veto said:

Ah, toch wel... Was ik vergeten. 

 

Fans van Rosinski en Thorgal kunnen zich wel laten gaan want er zijn al heel wat mooie en speciale uitgaves geweest de laatste jaren. 

Recent heb ik ook een integrale in handen gehad van Thorgal in zwart/wit. Prachtig. Alleen jammer dat het album een wikkel heeft, deze raakt zo makkelijk gekreukt. 

Het ging om deze integrale:

 

 

Hoeveel integrale edities (met of zonder dossier?) zijn er zoal verschenen van Thorgal sinds aanvang van de reeks?

Link naar reactie
On 4/7/2017 at 3:29 PM, Koen said:

 

Het Zotte Geweld, een meesterwerkje, mocht wat groter en in hardcover dus toen die wens uitkwam werd het meteen een tweede keer gekocht.  Spijtig van die gedrukte promo-sticker op de hardcover.

 

IMG_3875.JPG

 

 

Ik hou niet van dubbels.

Van dat zotte geweld doe ik er een weg. De versie zonder opgedrukte sticker. 5 euro, excl. verzendkosten.

Ik heb ook nog wat van Andreas dubbel, en dat doe ik ook weg. Eerst eens kijken waar dat ligt.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...