Ga naar inhoud

Blacksad


Maarten

Recommended Posts

Op 17-3-2017 om 17:16, mojo zei:

 

Guarnido tekent momenteel een one shot op scenario van Ayroles,

weet iemand waar deze over gaat, waar die te vinden is en of het ook in NL is uitgegeven of wordt uitgegeven?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Onze info uit 2014: Les Indes Fourbes (Misleidend Indië) zal in het Frans  verschijnen bij Delcourt. Het vertelt de lotgevallen van een schelm aan het begin van de zeventiende eeuw in Latijns-Amerika en is het door Ayroles zelf geschreven vervolg van de roman El Buscón die de Spaanse edelman, politicus en schrijver Francisco de Quevedo rond 1604 schreef. In de satirische roman heeft oplichter Don Pablos twee doelen: een deugdelijk leven leiden en een  caballero (gentleman) worden. Hij faalt jammerlijk in beide.

 

Nog niet te vinden (Google zou je vriend geweest zijn), want het bestaat nog niet. Voor een vertaling zullen we moeten rekenen op de meest biedende vertaaluitgever.

Link naar reactie

merci man!
 

Quote


Nog niet te vinden (Google zou je vriend geweest zijn), want het bestaat nog niet.

 

 

tsja... ik en Franstalige info (want wel gedaan). Dan heb ik toch altijd het gevoel dat ik zaken mis :)
Dat kunnen mijn maatjes in Belgie (hi Stefaan, hi Peter) wel beamen, denk ik :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
8 uren geleden, Kontiki zei:

Ik weet het niet meer van buiten, maar werden die niet gebundeld in het achter de schermen-album dat vorig jaar verscheen van deel 1? Of in luxeversies?

Het achter de schermen-album bevat geen eigen verhaal. Het is een zeer uitgebreide versie van De Commentator met veel schetsen en een aantal tekeningen van/over Blacksad die niet in het album zelf staan.

 

Volgens Catawiki staan de twee extra verhalen inderdaad in de Integrale:

- K1: Als kat en hond

- K2: Naar de hemel spuwen

Link naar reactie
22 uren geleden, Rork zei:

Volgens Catawiki staan de twee extra verhalen inderdaad in de Integrale:

- K1: Als kat en hond

- K2: Naar de hemel spuwen

 

Auw, dat is lullig, ik heb de Blacksads allemaal al als mooie hardcover in de kast staan. Nu zou om ik om deze twee kortverhalen te kunnen lezen vijftig (!) euro-tjes neer moeten leggen. Ik wist niet eens dat die korte verhaaltjes bestonden. Hoeveel pagina's lang zijn ze eigenlijk?

Link naar reactie

Ik heb indertijd voor dat tweede kortverhaaltje speciaal die pilote gekocht (eerste wist ik zelfs niet dat het bestond). Heel fijn om die 2 nu online te kunnen lezen in vertaling. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 6 months later...

Eigenlijk non-nieuws, maar ze zijn in ieder geval nog steeds bezig met Blacksad. 

 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 10 months later...
5 uren geleden, Rork zei:

Blacksad 6&7 zouden zich in Europa afspelen. Dit zou dus om nr. 8 gaan?

 

Is er nog nieuws over wanneer die andere twee uitkomen?

6 en 7 spelen zich in New York af en ik dacht met een flashback naar Europa en WOII, maar daar kan ik me in vergissen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 5/10/2017 om 10:15, boomvavavoom zei:

weet iemand waar deze over gaat, waar die te vinden is en of het ook in NL is uitgegeven of wordt uitgegeven?

In het najaar verschijnt die oneshot eindelijk, maar voorlopig enkel in het Frans dus. 

(Staat tussen de nieuwsberichten vd SSZ v februari)

 

http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts-1902.php

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
19 uren geleden, mojo zei:

6 en 7 spelen zich in New York af en ik dacht met een flashback naar Europa en WOII, maar daar kan ik me in vergissen. 

Dat is inderdaad wat de Stripspeciaalzaal afgelopen augustus schreef:

http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts-1808.php#Blacksad

 

En het eerste tweeluik moet dus in de tweede helft van dit jaar uitkomen. N.a.v. de eerdere tweets dacht ik dat het verhaal van 6 en 7 al af was.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 11 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...