Koen

Poli Bla Bla Tiek

7.624 berichten in dit topic

media_xl_5366828.jpg

De belasting op auteursrechten stijgt dan toch niet tot 25 procent, maar blijft op 15 procent. Wie meer dan 54.000 euro per jaar aan auteursrechten verdient, betaalt wel de gewone belastingstarieven in de inkomstenbelasting. Dat heeft het kernkabinet vandaag op voorstel van minister van Financiën Steven Vanackere beslist.

Op voorstel van minister van Financiën Steven Vanackere blijft de roerende voorheffing nu op 15 procent. Enkel artiesten die meer dan 54.000 euro uit auteursrechten verdienen, vallen onder de vastgelegde schijven in de inkomstenbelasting. De inkomsten uit auteursrechten zijn ook niet liberatoir, ze moeten dus aangegeven worden op de belastingbrief. Zo heeft de woordvoerder van Vanackere bevestigd.

De beslissing heeft een impact op de begroting van zo'n 5,6 miljoen euro. Hoe dat bedrag nu gecompenseerd wordt, is nog niet duidelijk. Later vandaag volgt nog een persconferentie om de aanpassing toe te lichten.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/1542124/2012/11/30/Belasting-auteursrechten-blijft-op-15-procent.dhtml

Deel dit bericht

Link naar bericht

Onderstaande vind ik wel een zeer geslaagde cartoon.

Deze kersverse cartoon kreeg ik vandaag toegestuurd door Omer Dafalla Ahmed, een Soedanese tekenaar die in Apeldoorn woont. Hij is een van de tekenaars die deelnemen aan mijn tentoonstelling Chouf! Qra! (Kijk! Lees!), die tot en met het eind deze maand te zien is in het Pop-Up Press Museum aan het Museumplein in Amsterdam. Pal tegenover het Amerikaanse consulaat. Heb je deze maand nog behoefte aan actuele beeldcultuur, kom dan langs!

261594_2560943959876_1096885256_n.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Inderdaad Koen. De Anglosaksische thallasocratie ( V.S. en U.K. ) heeft er alle belang bij dat het Midden Oosten, Afrika en stukken in Azië een kruitvat blijven.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik snap 'm niet.

Wie staat er te hakken?

Waarom zegt de cartoonist dat het imerialisme (als ik dat zo mag interpreteren) wel palestina en sudan en somalie heeft ingepalmd maar nog niet egypte, tunesie en Libië?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat is inderdaad wel een grote fout in de redenering, Egypte, Tunesië en Libië.

Degene die staan te hakken en klaar staan om te hakken zijn Salafisten geliëerd aan Al Qaida, Moslimbroederschap, het huis Saoud,...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik geef maar even recente objectieve cijfers mee. Gisteren was er een colloquiem over armoede in Belgie in 2012.

Zo lang overheden de criminaliteitscijfers niet willen terugdringen door ver gevorderde armoede bestrijding, zo lang de media daar haar rol niet in opneemt om de publieke opinie minder te polariseren, gaan die cijfers enkel nog maar stijgen vrees ik.

De rol van de lokale overheid in armoedebestrijding komt uitgebreid aan bod. De auteurs doen meerdere lokale innovatieve projecten uit de doeken en zoeken naar de maatschappelijke onderstroom van deze initiatieven. Thema’s zijn onder meer sociale huisvesting, leegstand en verkrotting, werk, gemeentelijke administratieve sancties, mobiliteit, veiligheid en onderwijs. In elk van die bevoegdheden schuilt een armoedecomponent. Maar hoeveel steden en gemeenten zullen aan hun bestuursakkoord een armoedeplan hechten voor de volgende zes jaar?

Opvallende cijfers

• 20,8% van de Belgen (15% van de Vlamingen en 27,6% van de Walen) leeft in een huishouden waarvan de referentiepersoon aangeeft moeilijk tot zeer moeilijk de eindjes aan elkaar te kunnen knopen.
  • 10,3% van de Vlaamse kinderen (0-15 jaar) leeft onder de armoederisicogrens.
  • 9,3% van de Belgen was in 2010 langdurig arm: ze hebben een inkomen onder de armoededrempel in het huidige jaar en in minstens twee van de drie jaren voordien.
  • Eenoudergezinnen hebben het hoogste armoederisico: 38,5% van hen is arm in België. In Vlaanderen gaat het om 22,2%, in Wallonië zelfs om 54,3%.
  • Het aantal mensen dat een beroep moet doen op schuldhulpverlening groeit jaarlijks. In 2010 registreerden de Vlaamse CAW’s, OCMW’s en intergemeentelijke diensten in totaal 65.606 dossiers schuldbemiddeling en collectieve schuldenregeling.
  • 25.803 Vlamingen kregen in 2011 een leefloon; 9.910 mensen kregen een equivalent leefloon.
  • In 2011 kregen 87.869 gezinnen hun elektriciteit en/of aardgas van de netbeheerder (‘sociale leverancier’) beleverd. 4.497 gezinnen werden afgesloten van drinkwater.
  • 17% van de Vlamingen leefde in 2010 in een woning met lekkend dak, schimmels, vochtige muren, plafonds of vloeren of rottend houtwerk.

rss-logo-orange.png | Share on facebookShare on twitterShare on linkedin

Deel dit bericht

Link naar bericht

Uitbarsting van een sociaal werkende vriendin van me (spel- en grammaticafouten heb ik niet nagekeken):

De Sloveense Roma's zijn de ergste van alle Roma's.

In de eerste plaats ligt hun IQ in de meeste gevallen al niet erg hoog. Due to een groot percentage 'inteelt': de broer en de zus, de moeder en de zoon, de oom en het nichtje... etc. Incest is binnen die gemeenschap een zeer groot probleem. Met als gevolg velen 'gehandicapten'. Dan heb je nog de gender-problematiek of hoe de rol van de vrouw heel erg duidelijk is. Minderwaardig. Lage socio-economische status. Zeer arm qua sociale vaardigheden. En voldrongen van het 'caritas-gedachtegoed': geef het aan mij want zelf doe ik het niet. Die bedelen zelfs niet! In tegenstelling tot hun roemeense/bulgaarse collega's.

Die mensen zijn compleet onderontwikkeld. die leven in kraakpanden in Gent. En breken de boel af als ze die plaatsen in huisje. Steevast wordt er ook 1 kamer gebombardeerd tot 'kak- en vuilniskamer'.

En de kinderen spelen er met dode ratten. En 15-jarige meisjes worden 's nachts gevonden door de politie, dolend op straat. Politie wordt uitgekafferd aan de deur door de vader omdat dat 'geen reden is om hem wakker te maken'.

Integratie roma's = FAIL. Je hebt kritiek = racist. Zéér ambetant.

De multiculturele samenleving is mislukt.... Daarvoor moet ze wel eerst bestaan hebben natuurlijk[

Ik las dat in 2030 de allochtone bevolking de autochtone bevolking zal overstemd hebben in aantal in een grootsteden. in bepaalde wijken rond Brussel en Antwerpen is dat al jaren. Wat wil je dan ook? Wij maar bewust en duurzaam leven, kiezen voor 2 kinderen. Blabla. Roma's = 12 kinderen, levend van het kindergeld, huppa!

Maar weeeeee de dag dat je durft claimen 'we zijn niks meer aan het doen dan armoede importeren'.

Het is misschien cru gezegd... maar dat brengt de 'economische motieven' om naar ons land te komen met zich mee.

Die eerste migratiegolven van de Italianen, Spanjaarden en Turken deden ons land zelfs goed.

Deze stromen zuigen het leeg.

Wat een toestand. Brussel is niet meer van de Belgen. Wij zijn een uitstervend ras. We kweken niet genoeg en importeren kleur.

En ja, multiculturaliteit, allemaal goed en wel, zolang het maar niet te dicht langs je in de bus komt zitten hé?

Hypocrieten in hun ivoren torens... Middenklassers vanuit hun comfortabele positie en refernetiekader. I spit on you!

Jouw mening hierop?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nu ja, ik heb wel eens aan een onderzoek meegewerkt mbt armoede en locatie. In de geografie wordt altijd sterk gekeken naar de ruimtelijk component en de onderzoeksvraag was dan ook: is men armoedig omdat men in een gedepriveerde plaats woont of is die plaats niet zo tof omdat er zoveel armoedige mensen wonen ? Een aardig onderzoek en er kwam uit dat er zeker statistische verbanden zijn tussen armoede, slechte woonwijk, slechte opleiding, crminaliteit etc. De elkaar beinvloedende factoren zijn echter zo divers en talrijk dat een één op één verband tussen bijvoorbeeld armoede en criminaliteit heel moeilijk valt te valideren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nu ja, ik heb wel eens aan een onderzoek meegewerkt mbt armoede en locatie. In de geografie wordt altijd sterk gekeken naar de ruimtelijk component en de onderzoeksvraag was dan ook: is men armoedig omdat men in een gedepriveerde plaats woont of is die plaats niet zo tof omdat er zoveel armoedige mensen wonen ? Een aardig onderzoek en er kwam uit dat er zeker statistische verbanden zijn tussen armoede, slechte woonwijk, slechte opleiding, crminaliteit etc. De elkaar beinvloedende factoren zijn echter zo divers en talrijk dat een één op één verband tussen bijvoorbeeld armoede en criminaliteit heel moeilijk valt te valideren.

maar ik heb ook niet een één op één verband gesuggereerd. Of causaliteit, als ik de term mag gebruiken :) Ik wou niet de indruk wekken dat armoede de determinerende factor voor criminaliteit is noch omgekeerd. Maar wel een verband, wel een link. Wat die link juist is en hoe diep die link gaat wordt uiteraard in dit artikel niet uitgediept. Dat was ook niet de insteek.

Het frustreert me vaak dat media en (rechtse en/of populistische) politiek vaak spreken over repressieve maatregelen en (linkse en/of gematigdere) andere politiek enkel spreken over het sociale aspect. Er mogen meer linken gemaakt worden en geintegreerde oplossingen gezocht worden, mijns inziens.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als alle middelen privaat zijn, zijn er nu eenmaal lieden die deze middelen willen verkrijgen zonder er een hoop geld in ruil voor neer te tellen...tja...

Deel dit bericht

Link naar bericht

BREAKING: In Antwerpen is er een bestuursakkoord tussen N-VA, CD&V en Open VLD. De Wever liet alvast weten dat de gigantische geldstroom van de Vlaemsche Antwerpenaren naar Waalsche Antwerpenaren binnenkort zal stoppen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Toch wel straf van die Van Peel. Zich profileren als degene die De Wever buiten het stadhuis gaat houden, en daarna zich uit het partnership van de sp.a terugtrekken om De Wever burgemeester te maken...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.