Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Koen

Poli Bla Bla Tiek

Recommended Posts

retep   

Probleem is dat vakbonden zich inzetten voor leden. In NL is de organisatiegraad heel laag dus een vakbond spreekt ook uit naam van mensen die geen lid zijn. Dat zou geen probleem zijn wanneer de vakbondsleden een afspiegeling zijn van de beroepsbevolking. Dit is echter niet het geval. Als dan vakbonden (met een sterk vergrijzende achterban) beslissingen mogen nemen tav het pensieonstelsel kom je in de problemen.

Ik heb mijn ervaringen met de vakbonden als eens eerder hier beschreven en die waren niet positief. Op het bedrijfje waar ik werk hebben we die bonden dan ook vriendelijk verzocht op te rotten, alle arbeidsrechtelijke zaken en onderhandelingen doen we zelf en dat loopt gesmeerd......

Deel dit bericht

Link naar bericht
retep   

Beter alle weddes van loonslaven naar beneden zodat het meer gelijk loopt met de uitgebuitte, geïmporteerde werkkrachten.  Veel eerlijker zo.

Ik meen het volgende echt Koen. Word je zelf nooit eens moe van dat slogan denken ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Bonte   

Ik meen het volgende echt Koen. Word je zelf nooit eens moe van dat slogan denken ?

Daar ben ik ook wel schuldig aan, iemand nog wat over onbetaalbare pensioenen?  :)

Het is allemaal te ingewikkeld geworden, niemand weet nog hoe en wat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Bonte   

Het is altijd leuker om te discussieren onder vrienden, want zo zie ik het forum wel, maar we hebben dus beslist om pure politiek te bannen uit de bar. We gaan telkens verwijzen naar m'n politiek forum die nog steeds in zombie toestand verkeert, misschien komt het daar ooit op gang.

http://www.moedervanalleverkiezingen.be/

Mauser en anderen mogen nog steeds hun gal uitspuwen bij de ergernissen zolang er geen langdurige politieke discussie uit voort komt, we hebben ondertussen toch al alles gehoord en gezegd.

De mods gaan zonder veel poespas wissen volgens eigen inzicht wat betreft politiek en verwijzen naar het politieke forum die quasi vrij zal zijn van moderatie. Zoals Koen het zo mooi zei, de strips verenigen ons, het zou jammer zijn als politiek hier het omgekeerde zou doen.

Deze topic wordt binnenkort afgesloten alsook de pure politiek op ons forum, laatste kans om iets te posten. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
retep   

Oei, ik dacht dat je een grapje maakte..... Als Koen zo'n idealistische, niet werkbare maar goedbedoeld links praatje op de reep tegelt moet ik altijd zo glimlachen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat voor misstanden zijn dat dan ?

http://www.express.be/sectors/nl/logistics/station-van-di-rupos-bergen-mons-duurder-dan-dat-van-rome/182219.htm

De kost van de bouw van het nieuwe treinstation van Bergen (Mons), de stad van ex-burgemeester en huidig premier Elio Di Rupo, overtreft ruimschoots die van het nieuwe station Tiburtina van Rome. Per passagier wordt zo’n 17.532 euro geïnvesteerd, in Rome is dat amper 2.429 euro. De totale kost van het station - waarvan de bouw in juli is aangevat - is op 150 miljoen euro gebudgetteerd. Bronnen dichtbij het dossier spreken al van 190 miljoen, aldus de krant L’Echo, terwijl het in 2007 nog over 37 miljoen euro ging.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.