Ga naar inhoud

Kickstarter: Coole Tips!


Recommended Posts

Zeker omdat er nogal wat KS-ers zijn, hier een selectie!

 

Stel mooie projecten

 

KEU CHA met HEX THE LOST TRIBE

 

Fantasy verhaal met magnifiek artwork en landscape splash pages! Zooo mooi!!

 

http://www.kickstart...-the-lost-tribe

 

Hex_Issue01_KickstarterCoverJoeBenitiz_01_small.jpg

 

TYLER KIRKHAM met THE FAMILY TROLL

 

een verhaal over een trol, een familie en een kinderwens. Ik smelt ervan!

 

http://www.kickstart...ll-picture-book

 

27e3e5bac41679f573132b81d23efb26_large.jpg?1358465400

 

 

DEVIL's DUE met MERCY SPARX

 

verhaal over een erg eigenwijs duivelsmeisje dat op hol geslagen engeltjes op hun sodemieter komt geven :)

 

http://www.kickstart...-ongoing-series

 

5569290d50b12ebee87f48d9074c3d29_large.jpeg?1358548808

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Als ik het goed begrijp betaal je bij die Keu Cha 10 dollar voor een pdf van het eerste nummer, 15 dollar voor het eerste nummer in uw handen (+10 dollar voor de shipping).

 

Die the Family troll en Mercy Sparx zijn al in hetzelfde bedje ziek

 

En, ik moet hier ethousiast over zijn? Dat is gewoon afzetterij, Boom.

 

Ik heb 40 dollar (INclusief shipping) betaald voor mijn 200 pagina's tellende oversized slipcase HC (en nog meer dingen er bij) van Sullivan's Sluggers. Dat noem ik een goeie kickstarter.

Ik heb 40 dollar (INclusief shipping) betaald voor de 240 pagina's tellende deluxe HC van DUSTER (Micah Wright). Dat noem ik een goeie kickstarter.

Grr. Argh.

Link naar reactie

15 dollar voor het eerste nummer in uw handen (+10 dollar voor de shipping).

gesigneerd en met een variant cover

 

Die the Family troll en Mercy Sparx zijn al in hetzelfde bedje ziek

Family Troll zou 35 USD incluis shipping zijn.

Mercy Sparx zou 35 USD incluis shipping zijn voor een minimum van 3 issues.

 

Dat DuSTER en SLUGGERS (die laatste moet ik nog binnenkrijgen) een betere deal zijn, daar ben ik het met je over eens.

 

Afzetterij zou ik het nochtans geen afzetterij willen noemen. Ik ben benieuwd hoe je reageert als ik MIJN Kickstarter ga starten :)

 

 

Dan doe ik er een schepje bovenop met iets wat ik prachtig ARTwork vind en gezien het feit dat er aan wordt gewerkt door een bouwvakker en een mantelverzorger... respect!!

 

c139bd8cc6fdefb49afc41306904cd1e_large.jpg?1358433148

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Dat anderen dat een goeie deal vinden, ok, maar ik ben niet overtuigd.

 

in USA wordt daar voor betaald :) Dus ja. Die vinden dat goed :)

 

 

Die jetgirl ziet er wel mooi uit en is ook al een betere deal, lijkt me.

die hebben enkel vergeten dat er ook International Shipping zou kunnen zijn :) Maar voor 6 USD zou dat al kunnen en dan zouden ze er wellicht zelf 1-2 usd bij moeten leggen, maar dat moeten ze voor shipping binnen de USA ook rekenen. Anyway, dat heb ik ze even laten weten. Zo ben ik dan wel :e010:

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

 

TYLER KIRKHAM met THE FAMILY TROLL

 

een verhaal over een trol, een familie en een kinderwens. Ik smelt ervan!

 

http://www.kickstart...ll-picture-book

 

 

Die is gehaald!

 

$11,322
pledged of $11,200 goal

 

8
days to go

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik gebruik kickstarter alleen om originele tekeningen te bemachtigen van tekenaars die ik moeilijk kan vinden. Op die manier heb ik nu john k gekregen. Hij is de creator van ren & stimpy.

Daarnaast wacht ik nu op doug tennapel en bill plympton.

 

Same here. Ik verwacht nog een tekening van Guillem March. Bij Amanda Connor heb ik helaas de boot gemist.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

ja

 

die is niet te geloven eigenlijk :)

 

Enige wat die gast hoeft te doen is van de uiteindelijke uitgever een stel boeken (kostprijs) over te nemen en die rond te sturen. Dat hoeft echt niet 125 te kosten....

 

Of de "betaal me een 100 piek en ik praat een minuut tegen je"... come on! Alsof ik zit te wachten of 5 minuten (en dat is me toch snel over) met iemand! Je komt neit verder dan "i love you so much" en meer fanboy-kwezel

 

Deze is ook al  ongelofelijk (mede door de enorme hoeveelheid mensen die dit hebben lopen backen) www.kickstarter.com/projects/pennyarcade/penny-arcade-sells-out

 

Enkel om de website ad-free te krijgen!!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Niet alleen is die een lachtertje en hoop ik voor 't eerst dat de funding het niet haalt, als je eerst de kwaliteit van de illustraties met Charles Vess en Stardust vergelijkt, dan moet je in je voorbeelden niet met zwart/wit pen-illo's afkomen. Stardust was (of is) full colour en bevat, denk ik, een pak meer dan 20 illustraties.

 

Het lijkt er overigens over de hele lijn sterk op dat UPS en dergelijke het zo goed als onmogelijk zullen maken om nog voor een redelijke prijs kickstarter-boeken naar de EU te verzenden.

Palmiotti is momenteel zijn Sex & Violence aan't versturen en blijkbaar zijn de overzeese verzendingen in kostprijs verdubbeld.

Link naar reactie

ja

 

Ik kreeg al te horen dat er een extra SULLIVAN's SLUGGERS Kicker ging komen omdat de EU-kosten zo waanzinnig werden!

Ondertussen is die Kickstarter al onderbroken omdat dat tegen de regels is.

Hij is dan naar indiegogo gegaan om geld in te zamelen, dat was ook een flop...

Je moet maar eens de comments op de oorspronkelijke kickstarter lezen, de man heeft het verkorven.

Ik vind de meeste commentaar we terecht eigenlijk... Hij had het veel beter moeten plannen...

 

Ik geef het nog een maand voor een update en dan stuur ik een mail naar de man. Ik betaal alleszins niets extra, ik kan goed begrijpen dat hij $10 extra vroeg voor international backers, maar hij heeft inderdaad duidelijk niet goed gerekend. Hij zou de kosten gewoon moeten slikken en het aanzien als ervaring. Wij hebben immers betaald wat hij vroeg. Sorry, maar het is niet mijn fout dat hij geen blijk gegeven heeft van businesstalent...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Oei, ik heb ook de kickstarter van Sullivan's sluggers gebacked. (omdat ik fan ben van James Stoktoe)

Laatste wat ik had gezien is dat hij problemen had met de internationale verzending maar het ziet er dus niet goed uit.

 

Voor mij zijn er maar 2 opties, of ik krijg mijn boek zonder meerprijs opgestuurd, of ik krijg mijn geld terug.

 

Het probleem met kickstarter is dat je echt afhangt van de artiest zelf, en zijn "goede wil".

 

Zo heb ik Goats 4 ook gebacked, kwestie van mijn verzameling te vervolledigen. (http://www.kickstarter.com/projects/jonrosenberg/goats-book-iv-inhuman-resources)

 

Dit was in maart 2012, en dan krijg ik in April 2012 een update dat hij er eindelijk aan begint.

Dit zou voor mij geen probleem zijn als hij vooraf had vermeld dat het niet voor direct was. Nu voel ik mij een klein beetje om de tuin geleid.

 

Maar dit zijn dan wel de enige projecten waarbij ik al problemen heb ondervonden, de rest is altijd super goed afgeleverd geweest.

 

Hebben jullie ook de indruk dat alles op kickstarter (van strips) steeds duurder wordt? Zowel de boeken als de verzending?

Link naar reactie

Oei, ik heb ook de kickstarter van Sullivan's sluggers gebacked. (omdat ik fan ben van James Stoktoe)

Laatste wat ik had gezien is dat hij problemen had met de internationale verzending maar het ziet er dus niet goed uit.

 

Voor mij zijn er maar 2 opties, of ik krijg mijn boek zonder meerprijs opgestuurd, of ik krijg mijn geld terug.

 

Het probleem met kickstarter is dat je echt afhangt van de artiest zelf, en zijn "goede wil".

 

Zo heb ik Goats 4 ook gebacked, kwestie van mijn verzameling te vervolledigen. (http://www.kickstarter.com/projects/jonrosenberg/goats-book-iv-inhuman-resources)

 

Dit was in maart 2012, en dan krijg ik in April 2012 een update dat hij er eindelijk aan begint.

Dit zou voor mij geen probleem zijn als hij vooraf had vermeld dat het niet voor direct was. Nu voel ik mij een klein beetje om de tuin geleid.

 

Maar dit zijn dan wel de enige projecten waarbij ik al problemen heb ondervonden, de rest is altijd super goed afgeleverd geweest.

 

Hebben jullie ook de indruk dat alles op kickstarter (van strips) steeds duurder wordt? Zowel de boeken als de verzending?

 

Ik heb indertijd een Sammy the Mouse van Zak Sally (voormalige bassist van Low trouwens) gebackt. Ook hier liep het niet vlot, te lage verzendkosten, drukken duurde veel langer dan gepland.  Maar in dit geval ging het over een "artisanaal" product.  Die mens heeft eigenhandig al die boekjes met een of ander aftandse drukpers gemaakt (dat was ook de opzet), dus mij leek het eerder logisch dat dit mogelijk wat langer zou kunnen duren.  

ps je kan het nog altijd kopen op zijn site:

http://lamano21.com.s61353.gridserver.com/?merch=sammy-the-mouse-vol-1

en een interview met Sally: http://robot6.comicbookresources.com/2012/04/robot-6-qa-zak-sally-on-sammy-the-mouse/

Link naar reactie

Wellicht een domme vraag, maar ik ben niet slimmer...: Komen de boeken die met Kickstarter tot stand komen later ook gewoon in de stripwinkels?

Of sommigen wel en anderen niet? Hoe zit dat precies?

 

Sommige wel, sommige niet, dacht ik.  Soms is dat ook een punt van kritiek (bv. belofte van exclusiviteit). 

Nu de meeste hebben ook geen uitgebreid distributienetwerk.  Dus alhier te lande arriveert er niet veel heb ik de indruk.  

Link naar reactie

Wellicht een domme vraag, maar ik ben niet slimmer...: Komen de boeken die met Kickstarter tot stand komen later ook gewoon in de stripwinkels?

Of sommigen wel en anderen niet? Hoe zit dat precies?

Soms wel. Maar vaak ligt de prijs per boek iets lager met de kickstarter dan later in de winkel.

Ook krijg je allerhande extras bij en dat is wel leuk.

Denk aan prints, patches, stickers, minicomics,...

Link naar reactie

Bedankt! Zeer de moeite.

Je kan mij ook altijd volgen, ik heb er al een hoop gesteund. http://www.kickstarter.com/profile/784104935

Wat dat arriveren in boekenwinkels betreft: Palmiotti's vorige outings (Queen Crab en Retrovirus) zijn met Image gepubliceerd, dus die zou je zelfs nog steeds moeten kunnen bestellen. Een aantal kickstarters offreerden pakketten van 5 of 10 aan winkels, maar of er veel reactie daarop was van buiten US betwijfel ik.

Andere dingen, zoals Roundeye van Harris zitten precies zo ver in de koelkast (en dateren van toen kickstarter nog veel experimenteler was) dat ik me echt afvraag waar mijn geld daarvoor naartoe is... Maar dat zou bijv ook via een uitgeverij moeten tot stand komen;

Nog andere, zoals Ashes van Alex De Campi is erg veranderd sinds het begin van de campagne, maar op een positieve manier: niet alleen zijn de tekenaars een resem onvoorstelbare namen geworden (Guerra, Sienkiewicz, ...), bovendien ontvang je als kickstarterbacker een HC met ook Smoke erin (ooit bij IDW verschenen) en geeft Dark Horse de SC versie daarvan uit, die ik bij deze nog maar eens als een must-buy wil aanraden.

Je kan van Smoke/Ashes ook nog die kickstarter HC via DH kopen (da's gewoon de overschot van de print-run) maar die zal ongeveer het dubbele kosten van wat ik financierde, en omdat DH er maar een 200-tal heeft, heb je bovendien geen garantie dat je'm ook ontvangt.

Andere projecten blijven totaal gelimiteerd tot kickstarter, anderen hebben de ambitie maar hoe dat loopt is onduidelijk. De pick-up van DH is volgens mij ook de eerste keer dat een uitgeverij zelf geld steekt in een gefinancierd kickstarterproject (Image is iets anders, die geven een akkoord, nooit geld).

Link naar reactie

een oude Kickstarter is nu overgegaan met zijn info naar DIamond

 

Zeer heftig aan te bevelen

 

http://www.comicbastards.com/homepage/2013/3/18/new-releases-remind-in-march-diamond-previews.html

 

 

00extra.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1With reMIND Volume 2 being the highest funded graphic Novel on Kickstarter.com with over $107,000 in pre-order sales, the time has come to “remind” everyone that currently you can order your very own copy of reMIND via the Diamond Previews (#294 VOL. XXIII #3, MAR13, page 292) as well as directly via SCB Distributors so it can be ordered from any bookstore as well.

reMIND is an all ages sci-fi about faith, underwater lizard-men and brain transplantation.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...