Ga naar inhoud

Raadselarij


Skinny

Recommended Posts

Mag ik een poging doen?

 

Een man woont op de 12e verdieping in een flat. Elke morgen stapt hij in de lift en gaat naar beneden. Daar stapt hij in zijn auto en gaat naar zijn werk.

's Avonds komt hij terug, gaat hij met de lift tot de 4e verdieping en loopt de rest via de trappen naar zijn appartement op de 12e verdieping.

 

Waarom doet hij dit?

 

(Ik antwoord alleen op ja en nee.)

Link naar reactie

Nederlands raadseltje van vroeger, maar zou toch wel moeten lukken voor de Vlamingen ook :).

 

Je zit in een diepe put met een bak bier naast je.

De put bevind zich in een weiland van een vriendelijke boer waar er ezels staan.

Achter het weiland is een beekje.

Aan de andere kant van het beekje staat een drankautomaat.

 

Je doel: Ontsnap en drink een cola (die kost 1 gulden).

Link naar reactie

Een al even dwaze poging, maar aangezien er een beekje in de buurt is staat het grondwater misschien wel hoog genoeg, dus wacht je tot dat stijgt, je drijft mee naar boven, kruipt uit de put en aangezien je toch al nat bent is 't geen moeite ook door het beekje te ploeteren. De bak bier verkoop je aan de boer voor wat guldens (of moeten dat nu euro's zijn), en die prop je in de automaat. Ik vraag me dan wel af of die wel kan werken zo tussen de velden, want dat ding moet nog aangesloten zijn op het net natuurlijk.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Een best wel flauwe:

 

1december 1928:

 

 

Het was erg stormachtig weer bij het kasteel van Graaf von Schnitzel. Het waaide er heel erg hard en het bliksemde om de paar minuten. Door de harde regen en wind was een deel van de kasteelstoren ingestort en van de klif af gevallen die om het kasteel stond.

In het kasteel was het ook niet normaal, de klok stond stil en alle kaarsen waren aan.

 

Mensen dachten dat het kwam omdat het kwam omdat het precies een jaar geleden was dat Graaf von Schnitzel was vermoord door Sir Clarkson, want toen was het ook zo slecht weer.

Ze denken dat Graaf von Schnitzel nog steeds ronddwaalt in het kasteel, dus niemand durft er in de buurt te komen.

behalve 1 iemand, maar die is nooit teruggekeert.

 

vraag: Wat klopt er niet?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...